Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

aggressiv efter kastrering

Startet af Robert, 28. Juli 2010, kl. 22:23

MigSelv

Okay, sikke dog en voldsom tråd det her er blevet..

Jeg har ikke haft lyst til at blande mig rigtigt, men nu synes jeg at jeg måske kan bidrage med lidt info der vil opklare lidt misforståelse.

Jeg kender Robert personligt, og igennem mange år.
Og Buster lider altså ingen nød.
Jeg kan godt selv se hvor misforståelserne er opstået og hvor Robert måske har udtalt sig lidt mindre heldigt.  Og det er så blevet tolket endnu værre end han har ment det. Ikke alle er lige gode til at udtrykke sig klart og tydeligt på skrift. At han ikke har ment det hele som det fremstår, er noget jeg kan se når jeg kender ham så godt som jeg gør, og det er meget nemt at misforstå tonefald og info når det hele foregår på skrift.

Og nu ang. Buster.
I starten havde Robert lidt tilvænning han skulle igennem, da han fik Buster. Og man bliver jo altid en lille smule overrasket når man får et nyt dyr, lige meget hvor meget man så har læst, er der altid noget man ikke lige tænkte over etc.
Og det er da muligt at han kunne have været bedre forberedt fra starten, men han gjorde sit bedste og han har altså forbedret Busters forhold gevaldigt.
For det første er Buster renlig hvad afføring angår, så det var også en skriftlig misforståelse, han markerede kun, eneste var at han ret hurtigt valgte sig et hjørne udenfor buret at besørge i hvor der så er blevet stillet en bakke. Problemet var som Robert tidligere har prøvet at sige, at Buster markerede over alt.

Men nu er han altså blevet kastreret, og så må tiden vise om han vil fortsætte med at markere eller ej. Men før kastration var han på tur hverdag i omkring 2 timer, og som I også siger, så er 2 timers gåtur selvfølgelig ikke nok, men han var altså også ude i lejligheden en del, ikke ud i en lang strækning over hele dagen, men i intervaller, så hans ude tid i lejligheden lå vel omkring de 2 timer hvor han havde hele lejligheden med opmærksomhed fra Robert, og så et par timer hvor stuen var lukket af når Robert ikke havde tid til at rende og tørre små markerings pletter op og holde øje med hvor han markerer.

Nu er han så blevet kastreret. Han har endnu ikke været ude på nogen gåture udendørs, for at minimere risikoen for at såret bliver beskidt fra jord, græs etc.
De første 2 dage havde han ikke den store lyst til noget. Det med bideriet startede med det samme da Robert tog ham ud af transportkassen da han kom hjem fra dyrlægen. Og han var jo holdt helt op med at bide før kastreringen.
Så Robert besluttede at give ham lidt ro, de første 3 dage, hvor han ikke kom ud meget. Han fik lov til at gå lidt rundt og undersøge i lejligheden men han virkede ikke synderligt interesseret i at være ude, og bed ofte når Robert rørte ved ham.
Nu er der gået ca. 6 dage efter kastrationen, og buster har både i går og i dag haft åbent bur stort set hele dagen. Han har ikke været ude så meget, og han går altid tilbage til buret selv for at sove, men det har så været Busters valg, for buret har stået åbent. Og nu kan man så gå hen og tro at det er fordi der er så kedeligt udenfor buret, men Robert har sat en del rør op som han kan løbe frem og tilbage i og Robert leger også med ham og gemmer lidt godbidder ind imellem, så han kan søge efter dem.

Og jeg kan godt se at Roberts indlæg har været ret uheldige, men jeg synes nu også at i andre har været ret hårde, og må indrømme jeg er overrasket over hvor langt sådan en debat kan trækkes og blive ved med at køre rundt i det samme over flere sider..

Nåh, men tror jeg har fået sagt hvad jeg ville nu.

Hvis nogen ser mit indlæg som aggressivt eller uklart nogen steder så må I sige til, og så vil jeg uddybe mere, for det er bestemt ikke min hensigt, at optrappe debatten her på nogen måde.

Namilla

Jeg synes det er godt du forsøger at opklare nogle ting, men gider du ikke forklare Robert, at han måske skal trække vejret engang imellem og læse sine indlæg igennem, inden han poster dem? Jeg synes det er svært at forstå hvad han skriver, og hans nedladende og provokerende tone, gør ham ikke mere populær. Det virker som om han ikke vil lytte, og det virker endnu mere provokerende. Vi vil allesammen Buster det bedste, så at Robert farer op i en spids, hver gang man påpeger noget, som han selv har skrevet, gør det ikke nemmere at hjælpe.
Jeg tror alle føler sig provokeret af Roberts måde at formulere sig på, og derfor bliver det til et "angreb"...det er svært at hjælpe, når man selv føler sig angrebet af en som mener han ved bedre...

Robert

1

Charlotte, vil du ikke være sød, og læse mine indlæg ordentligt inden du begynder at gætte?

Fordi jeg ikke kom med detaljer behøver du ikke at gætte på at det så må være negativt alt hvad jeg gør.

2

Du har ikke SET hvordan Buster har det, du ved kun hvad du har læst her og selv tolket dig til. Du kender mig ikke og har aldrig mødt mig.

3

Buster kommer meget mere ud nu og meget mere rundt end han gjorde lige i starten, for nu er det hele blevet sikret siden jeg første gang fik ham.

4

Buster har jo gået som alene ilder siden han var unge, og jeg leger også med ham og aktivere ham med hvad jeg nu kan, så lad vær sød ikke at gætte på hvad jeg gør og ikke gør. Og ud fra hvad jeg kan se er Buster ikke den eneste alene-ilder. Og han har det altså godt, er aktiv og nysgerrig osv.

5

Og bare fordi du har en han der er aggressiv mod hvalpe, betyder det ikke alle ilder er sådan. Buster er jo kastreret nu, og du kan umuligt blot på baggrund af mine indlæg vide hvordan buster vil opføre sig. Selvfølgelig vil et hvert første møde med en ilder foregå under kontrollerede forhold hvor begge ilder nok kommer til at være i seler eller noget i den retning

6

Som jeg kan se nu er Buster allerede stoppet med at markere, og har faktisk ikke set ham gøre det mere 1 dag efter kastrationen.

Har du (og I andre) oplevet de stadig markerer bag efter en kasteration? Kan det virkelig være rigtigt at han er stoppet med at markere så hurtigt? Det her er altså virkelig bare et spørgsmål og ikke ment som en provokation, jeg ved det nemlig ikke, derfor jeg spørger? :-)

7

Jeg sagde ikke at jeg ikke ville fjerne de ting bare at det var ting der skulle laves om på og tages væk. Det gjorde jeg åbenbart ikke tydeligt nok da jeg skrev. Beklager, men det giver dig stadigvæk ikke ret til at lægge ord i munden på mig, og fortælle ting om mig offentligt, som jeg aldrig har sagt selv.





8

Jeg gjorde virkelig ikke grin med dig, så hvis det er blevet opfattet sådan er jeg ked af det, men troede godt man kunne have det sjovt, selv om det er seriøst det man skriver om, min fejl sorry.

9

Alt kan ikke altid være perfekt hos alle i starten, og alle har været nye indenfor det at holde ilder engang og det ved de fleste af jer godt.

Der er sikker mange herinde der også har lavet begynderfejl engang, hvor det jo var tænkt med god mening, men så ikke var helt korrekt.

Det kan godt være det virker som om jeg ikke gider lytte til råd, men jeg tager altså mange råd til mig, trods alt.

10

Jeg syntes det du skriver, er virkelig ondskabsfuldt når du ikke ved noget om mig, andet end hvad du har tolket ud fra hvad jeg nu har skrevet.

11

Jeg får virkelig en følelse af, at det er som om du prøver at udstille mig som dyrplager. Hvis det ikke er ment sådan, så undskyld så har jeg åbenbart også svært ved at forstå hvad nogen af jer skriver.

Det er i orden du ikke kan lide mig, men derfor behøver du ikke skrive sådan offentligt og udstille mig sådan når det ikke passer det du skriver. Det jo kun fordi du håber du kan få andre til at se dårligt på mig for ellers kunne du jo bare have skrevet det privat. Jeg skriver heller ikke privat lige nu fordi jeg gerne vil have folk ser, at alt det der bliver gættet på ikke passer.

Jeg ved snart ikke hvor meget tydeligere jeg kan beskrive hvad jeg laver som jeg ikke allerede har skrevet. Men er I i tvil om noget så skriv og spørg mig privat i stedet for at gætte jer frem bare fordi jeg ikke uddyber mig godt nok.

Jeg lyder måske hård i mine ord og min tone og uddyber mig ikke godt nok.

Det er jeg altså ked af men det betyder ikke jeg så bare skal kastes over sådan, og vil jo gerne svare på spørgsmål og uddybe hvis jeg bliver spurgt tydeligt.

Jeg vil gerne lytte til andres råd og erfaring, men den måde mange svare på kan jeg ikke klare, at læse for det føles som et personligt angreb og derfor ender det hele så rodet som det gør, med at vi alle svarer mere og mere aggressivt og så kører det fuldstændigt af sporet..

Anne

Det kan tage op til 5 uger efter en ilder er kastreret til han ikke er viril i det mere. jeg synes det lyder som ret hurtigt din ilder er stoppet med at markere, og det kan ikke være fordi det hele er ude af hans system endnu. Men nyd det da uanset årsagen.

cibatuchsi

her stoppede anhuras med at marker dagen efter. og nyd det som anne siger ;)

Robert


Charlotte

Jeg gætter ikke. Vi snakkede i tlf og jeg prøvede gentagne gange at forklare dig at du var nødt til at fjerne alt han kunne komme til skade på, også det værktøj du havde fortalt at du havde under din seng. Og du sagde "Man kan da ikke fjerne alt bare fordi man får et dyr. Så skal jeg også fjerne min seng for tænk hvis han hopper op på den, så kan han komme til skade ved at falde ned". Og så grinede du højlydt. Det er at lave grin med et af de vigtigste råd man kan få som ny ilder-ejer. Og så er det ligemeget om det er mig eller en anden der siger det.

Derefter mente du at det måtte være fint hvis du købte noget hegn som han så kunne gå i mens han var ude. Det måtte så være hans udetid når han var deri. Du ville ikke høre efter selvom jeg (igen) gentagne gange forklarede dig at han ville drive dig til vanvid hvis du lærte ham at han skulle gå tur hver dag og du så en dag ikke kunne gå tur. Nu har han bidt dig hårdt flere gange i de dage hvor han ikke kom ud. Nok fordi du ikke går tur med ham hvilket jeg ikke er den eneste der tror.  ;) Så nej, du lytter jo ikke til hvad vi skriver/siger.

Du har fortalt mig at han ikke kunne med den ilder der var hos hans sidste ejer. Så han har åbenbart mødt andre ildere før og har ikke kunnet med dem. Medmindre du altså løj for mig???

Jeg kunne da sagens have ladet være med at skrive at jeg ikke kan lide dig men jeg er ærlig og siger/skriver min mening. Det har jeg altid gjort. Og du bad jo selv om det. Og nej, jeg håber ikke at andre skal se dig som en dårlig person, jeg håber mest af alt at du vågner op og behandler Buster som han bør behandles. Du har åbenbart forbedret nogle ting fra da du fik ham. Det er godt men det er ikke det du selv skriver på de to forummer og når du hele tiden ændrer mening om hvad du gør og så opfordrer andre til at lyve... Hvad vil du have at vi skal tro???

Jeg synes det er lidt morsomt at du nu kun henvender dig til mig selvom Namilla har skrevet til dig lige før du skriver til mig. Har hun ikke ret til et svar? 
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Robert

Jeg har gået i detaljer om hvor meget jeg syntes han mindst skal ud osv videre nu. Har indrømmer at alt ikke var perfekt i starten og det var også derfor jeg ikke gik i detaljer med noget. Og har måske heller ikke formuleret mig klart nok. Men har ændret meget nu.  så ser ingen grund til at lade det her gå videre. For vi køre jo bare hele tiden i det samme spor.