Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

"død"

Startet af katja74, 13. August 2010, kl. 09:35

katja74

I morges da jeg stod op, lå hun pakket ind i sit tæppe... jeg gik og ordnede småting... støvsugede, ungerne stod op og der var morgen larm i huset.. men ingen reaktioner fra hendes bur... tænkte hun sover nok oven på intro i hendes nye hjem.. er en stor omvældning, at komme væk fra mor.... og ind hvor der er hund og 2 børn.
Da ungerne var taget afsted og hunden havde været ude.. ville jeg tømme bakke og skifte mad/vand hos hende.. stadig ingen reaktion da jeg åbnede buret, jeg pakkede tæppet op... og der lå hun på ryggen, alle 4 ben ud til hver sin side, og reagerede SLET IKKE når man rørte ved hende... tænke åh neej hun er død!!

Mærkede på hende, hun var varm og havde små trækninger i muskler ved benene... jeg tog hende op.. hun hang som en karklud og stadig INGEN reaktion.. lagde hende i  mine arme, men jeg trykkede nummeret til dyrlægen, var sikker på hun var syg... mens jeg nussede hende. Hun begyndte at små missse med øjnenen.. og som trold ud af en æske vågnede hun.

... så hun sover åbenbart MEGET TUNGT..  :o

vil jeg hører, om der er nogen af Jeres ilderer der sover så TUNGT at de virker som om de er døde??
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

cibatuchsi

dødssøvn... jo tak vi har et par stykker der også gør det nummer... hihi

Dampii

Så et klip på youtube med en fyr der legede med sin ilde imens den var i "dead sleep", så så morsomt ud  :P men ingen a mine har gjort det endnu desværre. ville ellers gerne snart have klippet negle på dem ;) men de vågner a ingenting.

katja74

Citat fra: Dampii Dato 13. August 2010, kl. 09:51
Så et klip på youtube med en fyr der legede med sin ilde imens den var i "dead sleep", så så morsomt ud  :P men ingen a mine har gjort det endnu desværre. ville ellers gerne snart have klippet negle på dem ;) men de vågner a ingenting.

Det var dælme en go idè, med negle klipningen.... den tror jeg liiii jeg stjæler  ;)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Stubba

Mine har også dødssøvn :D .. Jeg kan godt huske de første par gange Rofus gjorde det - der var jeg godt nok lidt bekymret :P
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Sølvsten

Sikke en forskækkelse det må ha været

dejligste

Jack har også gjort det par gange, men nu vågner han bare man røre ved bakken.
Jeg blev også forskrækket første gang jeg så han sove så tungt, men jeg tror faktisk det er helt normalt de gør sådan indimellem. :)

Dexter, Jack, Bailey og Holly  

Fnug savnet og elsket <3

Kristine

#7
Ja de sover dødssøvn.. Tror det er en forsvars mekanisme ude fra deres liv i naturen.. Det TROR jeg da.. vil ikke sige det er, for det har jeg ikke forstand på :)
Men åh lille stakkel dog! Kan godt forstå du må have fået dig et ordentligt chok hvis du ikke vidste det :(
Mange har fået det chok med deres første ilder fordi de ikke vidste det.. Der står heller ikke så meget om det med mindre man selv googler det..

(Og jeg har også set den film på youtube, det ser helt vildt skægt ud.... Fnis)

Men min dreng sover også dødssøvn når jeg nusser ham.. så nogle gange ligger han ligesom en boa, han er helt slatten.. haha..
Men det er HELT normalt og en del af deres natur og det skal du slet slet slet ikke være bekymret for.. Tror de fleste ildere gør det hvis de er et sted med meget larm eller mange ildere eller hvis de er rigtig trætte.. :)

Men nu når du har intet at være bekymret for, så er det super sjovt at se når de sover dødssøvn synes jeg.. Hehe

Synes som regel at de vågner lidt og lægger sig væk når man prøver på at klippe negle på dem når de sover dødssøvn.. Men det er den eneste måde ejg kan klippe negle på min pige.. Min dreng er begyndt at kunne klare det...
Ellers kunne du prøve at lægge noget flydende guf på maven ;) Kan du klippe negle imens ilderen har travlt med at spise det... Hehe, et rigtigt snyde trick

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

ilderhjemmet

det er helt normalt, vi har også prøvet det op til flere gange.
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

katja74

Før jeg fik børn havde jeg 3 ilderer... og ingen af dem sov dødssøvn.. så blev sq bekymret  :fnis:
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

AlisVolatPropiis

det er ikke en forsvarsmekanisme....det er bare noget de gør....

Dead Ferret Syndrom (DFS) kaldes det.......nogle gange sover de bare tungt, men det er ikke alle ildere der gør det :)
-eller i alle tilfælde.....det sker bare og er helt normalt, men freaker en helt og absolut ud...nogle gange hvis man slet ikke kan vække dem...så kan man altså dubbe deres tæer med lidt vand på et stykke køkkenrulle :)

FerretParadise

Juana gjorde det engang på en udstilling, selvfølgelige lige da hun skulle ind til dommeren.
Og hun ville bare ikke vågne, og hun kunne jo ikke komme derind ligende en død ilder.
Så jeg stak hendes bagføder i vandskålen, så hun vågnede lidt op, og sådan kom hun så til dommeren. :lol: Med dryppende føder.
Ann Hillerslev.

katja74

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 13. August 2010, kl. 13:22
det er ikke en forsvarsmekanisme....det er bare noget de gør....

Dead Ferret Syndrom (DFS) kaldes det.......nogle gange sover de bare tungt, men det er ikke alle ildere der gør det :)
-eller i alle tilfælde.....det sker bare og er helt normalt, men freaker en helt og absolut ud...nogle gange hvis man slet ikke kan vække dem...så kan man altså dubbe deres tæer med lidt vand på et stykke køkkenrulle :)

Tak for tippet ;)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Barky

Jeg har en som stadig gør det ind i mellem, og en af mine gamle gjorde det også.

Første gang en ilder gør det, er det virkelig uhyggeligt. Også selvom man har haft andre ildere som gjorde det.. For første gang, ved man ikke om det er alvor, eller "blot" søvn.
Jeg blev virkelig bange første gang at Maleika gjorde det. Hun var både kølig og havde ingen synlig vejrtrækning, og da havde jeg altså haft hende i 1½ år uden at hun havde vist tegn på DFS.
Men jeg burde måske have set det komme. Hendes datter Mallow har også DFS, men hun er en meget meget MEGET aktiv ilder, så når hun endelig sover, så er hun HELT væk. *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia

mo-cheri

åhh sofus gør det også, men desværre rimeligt tit.

jeg vender mig altså ikke til det  :( blir  lige nervøs hver gang, men knap så hysterisk   :-$

syntes det minder mig om at vi jo ikke har dem så vanvittig længe  :'(