Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

at skifte sand

Startet af Fuske, 20. August 2010, kl. 10:31

Fuske

Har døjet med at frida ikke ville i bakken. smed noget af det fintkornede sand hun fik med i nogle af bakkerne og vupti går prinsessen op i de bakker med fint sand. jeg ved jo godt det ikke er det bedste så hvordan faser man over i det grove sand på den nemmeste måde? vi bruger nemlig ikke klumpende groft sand fordi det ikke generer mine luftveje (il katten bruger vi extreme classic en det er jo også fint så det kan jeg jo ikke overføre til ilderne

gode råd modtages med kyshånd så hvad er jeres erfaringer?
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Sølvsten

Uh ha det har jeg også brugt lang tid på. Tror jeg har købt 15 forskellige slags sand. Det eneste der virker her hjemme er krystallerne. Men umiddelbart lyder det som en god idé at lade noget groft sand være i bakken og så strø med det fine og så lige så stille og roligt nøjes med det grove.

Mustela

Jeg bruger træpiller til mine! -måske det er noget den lille pige gider "gå på toilettet" i?? Det minder jo slet ikke om sand, men det er rigtig godt og billigt :) -hvis hun altså gider, hihi...

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Fuske

hmm hvor finder i billige træpiller? hernede koster de en arm i dyrehandlerne :(
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

mette11

Byggemarkeder eller brændselsforhandlere... ;)

Dark Crystal

Vi prøvede træpiller til vores, og den gik bare slet ikke. De ville slet ikke bruge det, og troede det var til at grave i. Faktisk var det mens vi havde de små hvalpe. Og Emma viste pænt hvordan træpiller er noget der skal graves ud af kassen, hvad gjorde hele vores kravlegård hver morgen var helt fyldt med opblødte træpiller udover hele bunden.
Så vil røg tilbage til krystal grus. Vi køber det i tyskland, i zooplus. der er det meget billiger og vores dyr vil heller bruge det end noget andet. Vores eneste problem, er at de stadig graver i det. så vi har en smule grus pænt fordelt foran alle burene hver morgen. Hvad betyder vi må støvsuge gulve hver morgen stadig.
Jeg har stadig ikke fundet noget de ikke graver i og samtidig vil bruge. Små luksus dyr!!!

Charlotte

Jeg bruger træpiller og er rigtig glad for dem. Jeg synes de tager lugten bedre end de kattegrus jeg har prøvet (og jeg har prøvet flere). At det så også er billigt er jo bare skønt. Jeg giver vist 45 kr for 16 kg. Jeg har brugt det i et års tid og har ikke haft problemer med at ilderne ikke vil bruge det.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

AnneME

bruger os træpiller her :) det er super nemt og støver jo ikke :)

vi køber 15-16 kg for 20 kr i jem og fix. 6 mm eller noget :)