Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Bakke-hjælp

Startet af Julie Stuhr, 12. Januar 2009, kl. 15:35

Julie Stuhr

Jeg har lige brug for et godt råd:

Mine små damer hader deres bakke. Den er i hvert fald ikke god nok til at skide i, men den er sjov at vælte. Og de gør det konsekvent hver gang bakken kommer ind i buret.
Lige pt har vi fjernet den, fordi det var noget svineri med lort og grus og bakke på hovedet, så nu har de grus i den ene side af buret og kan også finde ud af at skide i den side.
Og når de er ude hopper de selv i buret og skider. Det ville bare være nemmest med en bakke der var til at tage ud og rense, i stedet for jeg ligger med hovedet nde i buret.

Skal jeg købe en anden slags bakke eller hvad?

RockaHulla

Hvad for en slags bakke bruger du? Måske den er for lille?

Min ilder var ikke glad for at bruge hjørnetoilet og da jeg købte et normalt, var det sjovt at skubbe den væk, også skide der hvor den havde stået.
Jeg har så limet bakken fast til bunden af buret  :fnis: og lagt en masse puder og tæpper derind. Det gjorde tricket.

Julie

hvor stor er bakken, og hvad bruger du af strøg? du kan prøve at bruge træpiller og se om det er noget de vil bruge. men jeg kender godt problemet, jeg har selv en teenage-ilder lige nu som møblerer rundt på alt i sit bur, inkl. sin bakke. jeg har tapet den fast med gaffa. og hvis ikke svaret er gaffa, stiller du det forkerte spørgsmål. ;)

Julie Stuhr

Det var den mindste kattebakke jeg kunne finde, og den var god nok til at starte med. Og hjørnetoilettet var heller ingen succes.

Men jeg tror, at jeg måske køber en større bakke og så limer den fast, eller bruger gaffa (Gaffa kan redde alt  ;) )

Julie Stuhr

Jeg bruger forresten sådan noget krystal-kattegrus, som både jeg og damerne er tilfredse med :)

tzari

rofl bider kræet så brug gaffa tape  >:\ >:\ >:\

Ej herhjemme er mine også urenlige når bakkerne er for små hjørnebakker er helt håbløse så jo større jo bedre herhjemme  :lol:

Jeg bruger også krystal grus med stor succes.... hvis du ikke allerede gør det så køb det hos zooplus.co.uk meget billigere end i dk
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Julie Stuhr

Er du sindssyg det er billigt  :o
3x5 l til 100kr!

tzari

Sagde jeg jo  :P  8) skiftede først til krystal da jeg så det i zooplus synes det er for dyrt i dk  :lol:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Julie Stuhr

Hvad med told, kom jeg til at tænke på? :)

RockaHulla

Der kommer ikke told på fra England/Tyskland

Namilla

Jeg bruger opvaskebaljer, da mine også har et problem, hvis kanten er for lav...
Du kan jo købe to bakker som er ens, den ene limer/skruer du fast i bundet af buret, så er den anden (med gruset) lige til at sætte oveni og fjerne igen, når den skal gøres ren...

Julie Stuhr

Okay, tak for hjælpen :)

Namilla

Hvad gør du i øvrigt rent i? Hvis du bruger ajax, så kan det være derfor...det indeholder ammoniak, som for ilderne, får hele buret til at lugte som et toilet...Brug rodalon istedet (det fjerner også bakterier)

Prøv i øvrigt at lægge tæpper i hele bunden, undtagen i bakken selvfølgelig... de fleste ildere vil ikke skide hvor de sover, og derfor kan det få dem til at bruge bakken...