Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

At tackle en voksen bideilder

Startet af Mewz, 11. April 2009, kl. 15:13

Mewz

Den nye pige i huset er en slem bider. Det er hundesvært at få fat i nakken på hende, når hun har bidt, fordi hun bare spræller, sprutter og hvæser for at bide igen hvis man prøver. - Og får man hende endelig op og hænge (og hvæse) så lykkedes det hende hver gang at sprælle og sno sig nok til at bide sig fat et nyt sted, så jeg må få hende til at slippe og derefter tage fat igen.

Det er derfor helt umuligt at irettesætte hendes bideri ved at tage hende i nakken, og da jeg ikke kan tage hende op endnu, dur det heller ikke rigtigt at forsøge at sætte hende i skammekrogen.

Hvordan tackler jeg det grimme bideri - og især problematikken med at tage hende i nakken? Jeg er lidt lost. Mine to andre englebørn bider jo aldrig.  :nej:
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Anne

Du kan når hun bider presse din finger elelr hånd mere ind i munden på hende, det gør nas men er også ubehageligt for hende. Det virker, men er ikke helt smertefrit for dig.

Du kan også forsøge med en skammekasse hvor hun kommer i hver gang hun bider så hun kan kede sig i en 2-5 minutter.

Det er forskelligt hvad der virker, du må jo bare røve dig frem, indenfor rimlighedens grænser selvfølgelig.

HVis ike hun er bange for dig kan du også gøre det at du bare sidde og holder hende så hun ikke kan bide indtil hun giver op, og så gøre et ofte.

husk altid at sige NEJ eller AHAH når hun bider, så hun ved at det er lige netop der den går galt.

Held og lykke

Starshineferrets

Det låter som att din iller både är osäker och rädd av sig, samt saknar förtroende för människor. et absolut SÄMSTA du kan göra är att dominera henne, eller utöva någon form av fysisk bestraffning. Det kommer antingen göra hennes beteende värre, eller så kommer du att få en iller som som inte biter dig eftersom hon är rädd för dig. I stort sett, så bryter man ned deras personlighet.

i första hand måste du få henne att lita på dig. Prata med henne, mycket, och använd olika röstlägen, så att hon vänjer sig vid din röst. Försök att inte ta i henne, om hon inte själv tar kontakt. Är hon nära dig utan att bitas, beröm henne mycket med rösten. Biter hon, säg nej, och gå därifrån, eller ta bort händerna och ignorera henne.

Alltså: Beröm så fort hon INTE biter dig. Biter hon, ignorera henne. men ta inte i henne. Sätt henne inte i timeout, och ta henne ALDRIG i nackskinnet. Uppmuntra allt positivt hon gör, och ignorera felbeteendet. De flesta illrar törstar efter uppmärksahet, och för dem är positiv och negativ uppmärksamhet nästan lika bra. Ignorear man dem helt och hållet, så lär de sig snart, att det de gjorde medförde att de inte fick någon uppmärksamhet alls.

Att ta illrar i nackskinnet är bara otroligt dumt.. visst det kan verka effektivt på vissa, men det är oftast för att illerns integritet har blivit nedbruten sen innan.