Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

cilleborgs ildere's parringsplaner 2012

Startet af Cille, 14. December 2011, kl. 21:46

Cille

Ja hun er lidt dum, men så må hun jo parres med en anden :D

Cille

Så er Rubina parret op og har termin omkring d 20 juli
Der er så en del der er skrevet op til det her kuld, så kan være alle hvalpe vil være taget...hvis der jo altså kommer nogen :fnis:


Jeg forventer albino ud af denne parring, men kan ikke udelukke der kan komme andre farver.
Angora kan også forkomme
Gongon er venligst udlånt af Christine Einvoll i Norge.

Pris på hvalpe fra dette kuld : 1700kr og Angora 2000kr
Til udland : 3200kr og angora 3500kr (dette er med pas og hvad de ellers skal have)


Cille

Citat fra: Cille Dato  5. Maj 2012, kl. 11:46
Så er denne Parring igang, og forventet termin er omkring d. 16 juni


Manna & Lucky .
Jeg forventer vildfarvet (mørk og mellem), og måske nogen med aftegn

Pris på hvalpe fra dette kuld : 1600kr
Til udland : 3100kr

De blev født tidlig imorges, selvom manna begyndte med veer før klokken 24, så kom der bare 4-5 tomme kugler og først omkring klokken 6 imorges fødte hun så hvalp.
Manna er så en af dem der panikker når hun føder, og det skal bare ud, så hun tager bare fat og hiver det ud.
Derfor sad jeg også vagt,men hun skulle selvfølgelig lige føde hvalp som jeg tænkte nu kan jeg godt li nå ud og tisse.
Så første hvalp mistede hovedet :X
De 3 næste nåede jeg så at får ud, men en af dem havde hul i ryggen(rygmarvsbrok)
Nr 5 kom så lige da jeg havde sat hende ind i buret og sad og ordnede nr4, så nåede ikke at reagere,så der røg noget af et ben og en hale :X
Det var så også derfor det var sidste forsøg at få hvalpe fra hende, fordi hun er så åndsvag.

Så ud af de 5 sluttede det på 2, og den ene lå hun op i tisbakken og jeg lå den tilbage og senere åd hun den :X
Alle var drenge og alle havde sort på næsen, og var mørk i huden,den der var mørkeste var den hun åd
Så resultat er nu 1 stk hvalp, så der er ingen til salg

Zopad

Øv det var da en trist omgang a skulle igennem  :(
Apollo & Draco <3

Lena og Peter


Cille

Ja det var trist og kedeligt.... men jeg vidste det jo, men jeg ville bare så gerne have en til efter Manna
Eneste jeg fortryder var jeg ikke fik det kejsersnit fredag, for selvom risiko var at hun ikke ville kendes ved dem, eller æde dem, så kan det jo også være det var gået fint.
Men det er selvfølgelig bedst de føder selv når de nu godt kan....som dyrlægen sagde.

Men han lever endnu :D

Sølvsten

Puha det kan da holde enhver væk fra at avle.

Godt du er så rutineret!!

Cille

Det jo bare avl.....der er det gode,men der er bestemt også det slemme.
Det gælder jo også om at kende sine dyr, og deres vaner/væremåde.
Men avl er ikke kun dans på roser, som det ofte ser ud til at være når folk ser hvalpe billeder og hvordan avler/opdrættere klare det.... men der er altid småting uanset om det så går godt eller dårligt.

Bettemand er her endnu, så nu regner jeg da med han klare det

Dark Crystal Ferret

#113
Citat fra: Cille Dato 18. Juni 2012, kl. 14:37
Det jo bare avl.....der er det gode,men der er bestemt også det slemme.
Det gælder jo også om at kende sine dyr, og deres vaner/væremåde.
Men avl er ikke kun dans på roser, som det ofte ser ud til at være når folk ser hvalpe billeder og hvordan avler/opdrættere klare det.... men der er altid småting uanset om det så går godt eller dårligt.

Bettemand er her endnu, så nu regner jeg da med han klare det

Undskyld.. men jeg aner ikke hvordan du kan kalde det "bare avl" - avl handler vel også om at viderbringe noget godt til de næsten generationer. Og der er ikke noget bare i at være opdrætter!!  Og jeg forstår slet ikke hvordan du kan få dig selv til at parre Manna op igen, når nu du vidste at det her kunne ske. Det handler om små liv jo.
Jeg forstår slet ikke du kunne gøre det, og slet ikke hvis det kun var for at få noget videre fra manna. Det virker meget selvisk på mig. det må du sq undskylde.
Og at folk kan sidde og føle med dig i det her, forstår jeg heller ikke meget af. Du har jo selv skabt problemet ved at parre en tæve op som er panisk bange når hun føder. Så uanset hvor meget du har siddet ved hende og prøvet at være der for hende, så er det da dig der har påført hende den angst og de ting. Og igen så, efter dine egne ord, kun for at få en hvalp fra Manna. Forstår det virkelig ikke Cille. Og ved godt du og rigtig mange andre bliver vred på mig nu. Men fred være med det, for i ved det er forkert. Og det er KUN derfor i er efter alle der har skrevet det mindste negative til dine parringer i år. Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor vi kun må være positive når vi skriver i dine parringer, når nu alle kan se hvad det er du har gang i. Og jeg kan ikke blive ved med kun at sidde og se på. Det er ikke fair over for dyrene eller de fremtidige ejere.   

PiaLyng

Og jeg tænker hurtigt på det ordsprog (hedder det ikke det?) der lyder i retningen af: Man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus :)

Den er ikke henvendt til en direkte.. jeg tænkte det bare generalt..

Cille

Det så formuleret forkert ,det med "bare avl".(skulle nok have skrevet at sådan er det at avle)
Jeg mener bare at det er nogen af de ting der kan ske ved avl.

Manna har jo altså fået et kuld før, hvor alle overlevede.... og jeg tror nu at der mange der kan gå i panik i en fødsel og det ikke kun dyrene.
Nu kender du ikke Manna, og hun tager det helt fint når hun sidder hos mig og jeg hjælper.... så er hun ikke panisk...det kun når hun er "alene".....at hun så vælger at æde den ene af de 2 der ovelevede, kan der så være andre grunde til.... for hun er en super mor efter fødsel og tager også meget gerne plejebørn....det kunne Asterix jo være glad for dengang han blev født (han havde jo Ginger og Manna som mødre)
Hvad du ellers mener om det er så det.

Jeg har ikke bedt folk om at have sympati, men skrevet hvad der er sket.
Det med at skrive i min parrings tråd er ikke fordi man ikke må have kritik,men så kan man lave en anden tråd omkring eventuelle ting og tage debatten der....mange af tingene har jo ikke haft noget som sådan at gøre med selve parringerne
Folk har tit/ofte travlt med mine parringer, derfor overvejer jeg også om jeg overhovedet vil ligge dem ind her næste år.
Men det nu også fordi det tit bliver lavet om, så kan man jo ligge ind når der er kommet hvalpe  :)

Nu ved jeg ikke hvem I er der er efter alle som har sagt noget omkring det negative.... for tror kun det mig selv der har svaret.
Der er andre der har svaret på noget andet, men det igen fordi det slet ikke hørte til i den her tråd (på det tidspunkt)

Denne Linje.... Det er ikke fair over for dyrene eller de fremtidige ejere.  .... ehh hvad har det med de andre parringer at gøre?
De andre dyr har jo ikke det problem, at nogen af dem så ændret sig til det dårlige er så det, men det kan jo ske for alle.

Og jaja, de fleste af dine kuld kom jo da også uden problemer ;) (ironisk)


Cille

Det var så ikke kun mig selv der svarede  nu :fnis:
men det kunne jeg jo ikke vide

Dark Crystal Ferret

Hvor kommer mine kuld ind i billedet. Kaste med sten når man selv bor i et glas hus. Underligt, men jeg har tænkt den tanke så mange gange selv.

Citat fra: Cille Dato 19. Juni 2012, kl. 00:25
Denne Linje.... Det er ikke fair over for dyrene eller de fremtidige ejere.  .... ehh hvad har det med de andre parringer at gøre?
De andre dyr har jo ikke det problem, at nogen af dem så ændret sig til det dårlige er så det, men det kan jo ske for alle.

Og jaja, de fleste af dine kuld kom jo da også uden problemer ;) (ironisk)

Er du sikker på du gerne vil vide hvad jeg mener?

Dine linjer er fyldt med kræft og sygdom, og langt mere end mine nogensinde har været. Jeg har dog kun fået to ;)

Og Cille - Her har du beviset på hvad jeg mener. Og du ved det udmærket selv, det var jo dine dyr ik ;)

Hvis vi tager dine avls dyr fra start, hvis vi starter der hvor jeg lærte dig at kende i 2008.
----------------------------------------------------

Chewie stamfar til rigtig mange af dine kuld og avls dyr: Født 2008 – Død 2009 – Døds oversag (blev kun 1 år - aflivet pga. kræft knude i milten og forstørret nyrer)
(Mor til kuldet hed Malvia – Døde i 2010 pga. kræft)

Chewie sammen med Malvia (som døde i 2010 pga. kræft knuder i mave og tarme) far til:

Cilleborgs Zoya – Døde i januar 2012 (kun 3 år gammel)                                               
Cilleborgs Zéya – Døde desværre inden hun blev 6 uger gammel hvad kan læses her: (http://ferretopia.eu/index.php?topic=1166.15)

Chewie blev også i 2009 far til:

Cilleborgs: Ludo – Gik videre i avl hos Cilleborg – Døde i 2011 pga. kræft
Cilleborgs: Bermuda – gik videre i avl hos Cilleborg – Død 2011 pga. kræft
Cilleborgs Zaccai – gik videre i avl hos Amazing Ferret – Død 2012 pga. kræft
Cilleborgs Mille

Moren til disse hvalpe hedder Titiania, og hvad jeg har hørt er det også lige blevet undersøgt, og det virker til hun også har kræft!! :(  - kun 4 år gammel. Det er jo ingen alder for pokker!

Cilleborgs Zaccai: Født 2009 - Søn af Chewie og Titania – Solgt til Amazing Ferret – Døde i 2012 (blev kun 3 år) Dødsoversag: Bugspytkirtel kræft - det havde spredt sig til lever, mave og tarme

Zaccai blev I 2010 far til Amazing Ferret´s Blomster kuld

Amazing Ferret's Fairy Wings (Lola) – gik vider i avl hos Soelberg's SUN
Amazing Ferret's Shasta Celosia
Amazing Ferret's Bamboo Orchid(Alfi)
Amazing Ferret´s Butterfly Milkweed(Sarabi)
Amazing Ferret´s Matilija Poppy – Døde 2011 (blev kun 1 år) – Døds oversag – Kollapset lunge.

----------------------------------------------------------
Cilleborgs Bermuda søn af Chewie og Titania – døde i 2011 (blev kun 2 år) Dødsoversag – Kræft i maven

Blev i 2010 far til

Cilleborgs Medusa - gik videre i avl hos Cilleborg
Cilleborgs El Niño – (El Ninõ blev aflivet i 2011 pga. kræft – blev kun 1 år)
Cilleborg´s Mazuli
Cilleborg´s Godzilla
Cilleborg´s Liam

Cilleborgs Ludo -  Søn af Chewie og Titania – døde i 2011 (blev kun 2 år) Dødsoversag – Kræft i maven

Blev i 2010 far til:
Cilleborgs Klorofylla - Gik videre i avl hos Cilleborg - Døde i 2011 pga. forandring i livmoderen og det var ved at sprede sig, så hun fik lov at sove ind på operationsbordet –( http://www.cilleborg-ilder.webbyen.dk/)
Cilleborgs Sema Pox
Cilleborgs IseLilje
Cilleborgs Bette

Moren til kuldet hed Ginger – Døde i 2011 pga. kræft der havde spræt sig i hele kroppen.

Cilleborgs Ludo blev også meget venligt udlånt til - blev lånt ud til Amazing Ferret i 2011
og blev far til:

Amazing Ferret´s Mojave Sootywing (Mojo)
Amazing Ferret´s   Dreamy Duskywing (Timja)
Amazing Ferret´s Purple Emperor (Nakia)
Amazing Ferret´s Mylitta Crescent (Maggie)
Amazing Ferret´s Holly Blue

Andre dyr hos Cilleborg brugt i avl


Pluto også stamfar til flere hvalpe i avl - Født 2008 – døde i 2011 (3 år gammel) pga. binyre kræft, nyre var ved at lukke ned, og forstørret hjerte.

Forældre Bianca døde i 2010 kun 3 år gammel Ifølge Cilleborg selv døde Mussi pga. en knude i mave (kræft??) som var kommet pga. stress (Jeg vidste så ikke at stress kunne medføre kræft, men okay så er der nok mange danskere der snart dør, med alt den stress vi har i landet!! Og tænker også, hvad kunne dog stresse en tæve så meget hun ligefrem udvikler kræft og dør af det? - hvad i alt verden har du gjort ved den pige Cille?)

Faren til kuldet hed Till – Døde i 2009 (kun 2 år gammel) Efter pga. en mavevirus (ECE måske??)

Pluto er bror til:

MM-Ferret Grus døde 6 uger gammel.
http://www.ilderforum.dk/forum/viewtopic.php?f=27&t=7654&hilit=Grus

MM-Ferret Mir (Kaldenavn hos mig - Tjalfe)
MM Ferret Corvus
MM-Ferret Cassiopeia - døde pga. en ulykke 2008
MM-Ferret Libra

(De eneste der lever endnu i det kuld er hvad jeg ved af, kun Tjalfe og Libra.
De bliver 4 år nu her til august - så han har allerede klaret sig et år mere end sine søskende og forældre. Det er virkelig trist at se så dejlige dyr dø så tidligt – kræft er noget rigtig lort)

-----------------------------------

Pluto blev i 2010 far til

Cilleborgs Amadeus
Cilleborgs Fluffy Flamingo Merlin
Cilleborgs Epoxy
---------------------------------------------

Medusa og Pluto 2011 - blev forældre til

Morgana
Mauna Loa - Gik videre i avl hos Soelberg's SUN
+ 2 andre jeg ikke kender navnet på.

Medusa blev udover det i mor til 10 hvalpe i 2012. Hvoraf en af dem, Hermione, blev solgt til videre avl hos Amazing Ferret!

-------------------------------------------------------

Pluto: blev også i 2011 far til

Kejser Milo (angora)

Lady Karisma (angora) Gik videre i avl hos Cilleborg  og er den tæve der blandt andet fortælles om her  http://ferretopia.eu/index.php?topic=7141.0) Måtte lukkes pga. problemer under graviditeten

Prins Nitten(angora) – Døde i 2011 - Blev indlagt pga. man troede det var fremmede legeme, men da man fik ham åbnet ham viste det sig han havde fået lynkræft.

Sir Nigel(angora) – Lever endnu

Lord Gabriel – Lever endnu

Så har vi Gaffa som du fik hjem fra polen sidste år, og var meget stolt af pga. hans fine gener. Men hvad sker der. Kun et år gammel finder du ud af Gaffa har hjerte problemer og han kommer på medicin og bliver kastreret.
Men alligevel sidder du på facebook og klager over du ikke nåede at komme ham på Rubina, da hun gik i løb igen.

Gaffa blev i øvrigt også far til et kuld i år sammen med Iluna.

Og her er nogle af hvalpene solgt til videre avl. Bla Herkules som blev solgt til Amazing Ferret. Så der kan folk vel så også forvendte hjerteproblemer i fremtiden, eller tager jeg helt fejl?

Men jeg har så også lige en sidste ting.

Nu har jeg jo læge været irriteret over at Cille har valgt at ødelægge en ellers rigtig god linje ved at bruge Pixel Lionheart på en tæve uden stamtavle og højst sansyneligt også ud af en bror/søster parring. En tæve som kommer fra et opdræt hvor ejeren blandt andet behandlede sine dyr rigtig grimt ved at slå dem, sparke dem, Og udover det blev de fodret med det nok billigste foder ejerne kunne finde. Og fik bla nutella som godbidder.. Alle dyrene gik i en stor samling, så der er ingen, ifølge opdrætterne, der ved hvem der er far til de forskellige kuld, ikke engang dem selv. Så derfor er risikoen for at der er far datter og mor søn parringer rigtig rigtig stor!! Alt dette her ved jeg fordi jeg har en veninde som ejer en dreng som kommer fra disse opdrættere. Fenris som også er omtalt her på forumet. Han var bide ilder og ejeren - the bird - så opdrætterne slå den stakkels dreng lige foran øjnene på hende. Hun fik bla. også afvide hvordan dyrene hos opdrætterne blev straffet med kold vand under bruseren, når de havde gjort forkerte ting.

Cille kalder tæven Cruella og nåede kun nåede at bo hos Cille i sølle 2 en halv måned før hun ligger med sit første kuld.
Hvordan kan du finde på at parre en tæve op så hurtigt? Og hendes stamtavle??? Hvor har du den fra?? Ifølge opdrætteren var de ikke engang sikre på hvem deres kulds far var? Der er stor chance for det er hendes store bror (Fenris) der er far til hende – og at han blev det kun et halvt år gammel!! Ifølge opdrætterne havde de nemlig ikke meget styr på hvem der var forældre til hvilke dyr. Pippi som Erika også har brugt i år, er jo også fra disse opdrættere, og blev også mor meget kort tid efter hun flyttede ind.

Har du overhovedet ikke tænkt hvor stresset en tæve bliver af at blive flyttet. Nye omgivelser, nye mennesker og lugte. Og så alligevel skulle de også bruges i avl. Have en stor han ind i deres bur som med det samme forsøgte at parre sig med dem.

Og da hun så føder, sidder du og græder snot over at hun ikke vil lade dig komme til hvalpene, og hun er sur. Men helt ærlig, så siger det vel næsten sig selv at en tæve som slet ikke har nået at falde til før hun blev parret op og fik hvalpe, ikke vil lade en, i hendes øjne fremmed, røre ved hendes hvalpe. Igen skabte du selv situationen Cille. Og det er ikke i orden! 

Udover det – Cille din Angora / angora parring –  Den blev jo ikke rigtig til nogen. Men stadig så skrev du på din hjemmeside skrev du følgende under billedet af dem (det er også fjernet nu da parringen jo gik i vasken) :

" Jeg vil gøre opmærksom på at det er et prøve kuld
Dette ikke er noget man bare gør for sjov skyld.
Jeg har så meget erfaring nu, at jeg tør godt prøve, men det bestemt ikke for nybegyndere.
Jeg vil ligge alt ud omkring "forsøget" når det er sket.
Godt og dårligt..... men gør det for bekræfte/afkræfte de ting man måske har hørt omkring det.
Mange ting er jo skrøner omkring ilderne, men mange ting passer skam også"

Nu tænker jeg så – Du bruger 2 ord her som giver mig kvalme.
1: Det er et prøve kuld og du vil ligge alt ud om forsøget?..... Et prøve kuld Hanne? Og så skriver du oven over det ikke er noget man gør for sjov skyld? Undskyld men det virker altså virkelig modsigende på mig.

Det andet ord:
2: Forsøget?? ("Jeg vil ligge alt ud omkring "forsøget" når det er sket")
Det lyder for mig som om du bruger dine dyr som en form for legetøj.. lige så hvalpene efter dem. At avle er ikke noget man gør for sjovt skyld – ikke i mit hoved i hvert fald! Det er nok også de fleste opdrættere også enige med mig i, med nogle enkelte undtagelser måske. Det lugter langt væk af penge det du har gang i. Men når du så skriver sådan her – og så modsigende som du gør det, kan jeg kun sidde og frygte at andre, måske især folk vi på forummer har advaret om at lave sådan en parring her, vil tro at nu er det helt i orden. Det kan godt være vi i mange år har siddet og advaret om brug af Angora tæver i avl og om angora angora parringer. Men spørgsmålet er jo så om ikke folk alligevel vil se det kunne lade sig gøre, hvis det kan det for dig - og kaste sig ud i det?
Hvad får du ud af at lave det her kuld? Øvelse i hvordan man gør? Sunde og raske hvalpe som vil leve rigtig længe? Eller hvad?
Som sagt så lugter det for mig alt for meget af penge det du har gang i!
Nu ligger der allerede en tråd om jeres Angora/Angora parringer. http://ferretopia.eu/index.php?topic=7141.0

Ydre mere. I 2006 var du imod angora angora parringer? http://www.ilderforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=2210&hili

Hvad gør du har skiftet mening? Pludselig har skiftet mening?

Flere gange har man set dig sidde og advare folk imod at avle på en angora tæve – men alligevel våger du dig selv ud i det nu?

Men jeg må indrømme jeg bliver dårlig inden i når folk sidder og ihhh og åhhh til dine hvalpe billeder – når man nu ved, og du bedst af alt – at det er noget værre bæ du har gang i!
Det giver mig virkelig kvalme! Og ikke kun mig, der er mange der sidder og er tavse, men kender til dine dyr, parringer og forsøg på at få folk til at glemme alt det negative ved dine dyr, og i stedet kaste sig over os andre når i får den mindste chance for det.

Og samtidig bliver folk angrebet med det samme de så meget som antyder at der er noget galt – eller spørger ind til noget ved dine parringer som kunne få dem til at virke dårlige. Så kommer der en mindre hær af dine venner, og så får man ellers så hatten passer. Som om vi kun MÅ tale positivt om det, også selvom det for mange af os lyser ud af det at du ikke har spor styr på hvad det er du sætter i verden.
Har du tænkt på hvalpekøberene? Hvilke pinsler du sender dem igennem når de mister deres elskede kæledyr til kræft alt for tidligt? Har du overhovedet Cilleborg, overvejet hvordan det må føles når hvalpene bliver syge, og deres ejere skal bruge en masse penge på behandling - for så til sidst at tabe kampen? Hvilken smerte du giver dem?

Hvorfor ikke avle på nogen linjer hvor folk som jeg, IKKE kan gå direkte ind og finde ting som det jeg har skrævet her om dine linjer frem? ( Og jeg kunne finde meget mere frem hvis jeg gad det) Dyr som kan glæde en familie i mange år. Du har jo mulighederne for at få dyrene. Det kræver bare viljen. Du kan sidde og sige lige så meget du vil i ikke har mulighed for at rejse til udlandet efter nye gode linjer. Men i mit hoved så handler det vel om dyrene frem for alt, og mulighederne skulle da nok poppe op, hvis du gad at bruge lidt tid på det!
Og nu taler jeg ikke om de Farm ildere i tyskland i var flere der var ved at prøve at få hjem sidste år. Men om gode dyr MED en tavle. Så i var sikre på at i solgte noget godt til folk, og så i kunne bevise det!

Du overfalder altid mig, og andre med alt muligt gejl og ævl – og i mit hoved sq da kun for at få opmærksomheden væk fra dine egne ting. Det er lettere at skjule hvis folk har fokus på alt andet, og især en som du hader – som nu mig ;) Og hvorfor hader du mig så så inderligt - måske fordi jeg ikke er bange for at holde min mund. At jeg ikke sidder og slikker røv på jer for at få en af dine dyr, og ikke sidder og taler jer efter munden.

Jeg må indrømme jeg har prøvet at være den søde og rare som ville venskab med både dig og Erika. Og jeg prøvede inderligt på at få det venskab op og køre.

Men uanset hvad, så syndes jeg folk har krav på at vide de ting her! For du sælger dyr som har med lidt hovedregning en levetid på cirka 3 år. Nogenlunde den samme alder som hvis folk købte dyrene i en butik.
Og alligevel så har du siddet og været efter nye og gamle opdrættere hver gang chancen bød sig, og du ikke kan lide dem. Og det er noget fis, for du er ved gud ikke meget bedre selv.
Og jeg er træt af at være den søde som er stille, og bare holder min mund og lukker øjnene for det du laver. Jeg føler heller ikke jeg blive ved, for jeg har sq også ondt af alle de mennesker som så køber en af de her hvalpe, og de smerter du påføre dem og dyrene ved det.

Så det er min mening, og det er svaret på dit spørgsmål ;)

Malene

Dark Crystal Ferret > Du må virkelig kede dig. Hvad med at passe dig selv og dine dyr før du kritiserer andre? Hvornår kan vi forvente at du sælger flere af dine "elskede børn"?
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Cille

Sikke du da kan :fnis:
Men ja alle disse oplysninger ligge fremme og ikke gemt af vejen ;)
Derudover har mange af disse dyr været med i den tragiske tur som har gjort at de er blevet "svage"...også Mussi....(på den tur blev de udsat for stress, udover det normale.....den tur var Titania også med på, og det er i hendes binyre som alle de andre fra den tur)
Bermuda, ludo, cosmo, elliot, malavia, pluto,titania,manna,colombo, zoya,venus,miss klister,mellissa, gekko,blomme, alle disse var med der og alle havde det samme sygdoms forløb fra 2009...nogen viste det bare hurtigt (zoya var så leukæmi, og blomme pga af hendes øjne)
Plus jeg jo ved nogen af dyrene ikke har haft dem fra starten.
Men mange af dem har jeg også selv haft, og ja det er tragisk de døde,men som sagt intet ligger skjult og jeg sælger ikke mine dyr til overpriser..... mange har endda fået meget nedslag i prisen

Mange oplysninger har du så galt fat i  :fnis:

Till havde jeg ikke, han var hos Mette ;)
Mussi fik jeg da hun var 2 år.
Chewie er far til 2 kuld her( 6 hvalpe) og 1 hos Pernille, så ligefrem mange ??
Malavai lavede 1 kuld, og Zoya blev hos mig, altså ikke en køber der blev udsat for det.
Klorofylla kom aldrig i avl, og hun blev lagt på det bord for blive steriliseret.
Ginger var så igen "indleverings" og kom jo ikke fra de bedste kår.
Pluto har kun 1 åben linje og den er ikke hos mig, og det var 3 kuld på samlet 13 dyr.
Gaffa har hjerteproblemer??? det dælme nyt for mig :lol:
Cruella gik i løb så et eller andet skulle der jo gøres, at jeg så vælger at parre hende op, ja det så det.
Hvad der foregået eller ikke foregået hos disse folk, det jo mega trist, og det jo også derfor disse dyr er vanskelige.
Jeg har fået de oplysninger af Christina som har dem fra de her folk, og det har jeg skrevet ned.
Hvor vidt de passer det jo ord mod ord.
Den dag Pixel gik ud af din dør og tog et andet sted,den dag ophørte din ejerskab af ham, og du gav selv Pia frie tøjler....derudover var jeg jo i sin tid blevet tilbudt ham da han var hvalp,men valgte en anden dengang.
OG hvis du var så glad for pixels linje, så skulle du jo have beholdt ham..... og alle de andre

Du hænger dig for meget i enkelte ord,men fair nok.... angora+ angora har jeg skrevet om hvorfor i den tråd herinde.
Og ja jeg var imod det i sin tid, og havde også lang debat med mig selv omkring det, og jeg ved ikke om jeg nogen sinde prøver igen.
Og ja tekst osv er fjernet på min hjemmeside, hvilket jo er normalt når det ikke bliver til noget.
Det med at skifte mening synes jeg bare du skal lukke røven om...du har vist selv skiftet mening et par gange, og nej jeg gider ikke lede efter tråde....men silver er da en ting folk kan søge hvis de vil se det.
Dem der kender til dig ved det jo også godt.
Denne linje...Du kan sidde og sige lige så meget du vil i ikke har mulighed for at rejse til udlandet efter nye gode linjer....hvem er I ?
Og nu har jeg efterhånden en del dyr fra udlandet...tjek dine oplysninger ;)
Nu er jeg så ikke en af dem der ret meget efter folk som sådan...der er få stykker ja, men igen der skal du så heller ikke være hellig :fnis:

Jeg så jo så også lige på Fb ang felina...så synes du skal tage kniven ud af min ryg og sætte den i din egen... sådan som hun ser ud i munden,det jo ikke bare lige opstået...så der ville jeg sku også have dårlig smag i munden + over et par andre ting.
Men jeg kan desværre ikke skrive romaner som dig, og lige nu er jeg for ligeglad til at lede efter links omkring hvad du har lavet/skrevet/sagt/ændret mening omkring