Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Implantat/vægt

Startet af Amazing Ferret, 17. Juli 2011, kl. 13:27

Amazing Ferret

Jeg kan ikke helt huske om der var noget med at når man brugte implantat til hannerne om de så ikke tabte sig?

For jeg vil så lige sige at jeg har oplevet det modsatte.

Jeg tænkte at jeg ville prøve det med implanter og jeg må sige at indtil videre er det ikke noget jeg vil bruge igen  :(

Taboo fik et implantat her i foråret og han har tabt sig ca 400 g siden

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Øv bøv! Ja så vidt jeg ved skulel der ske det modsatte!

Men jeg er altså heller ikek helt overbevidst om det fantastikse i implantater endnu!

AlisVolatPropiis

Tjah jeg har to implanterede...en der har mistet lidt vægt, og en der ikke har.....MEN det er jo ikke vægt vægt, men muskelmasse der tales om :) og jeg tror ikke noget medicisk i verdenen kan forhindre dem i at smide vinterfedtet :)

Derudover er det personligt ikke for mig vægten der afgører om implantat er en god ide :) men det helbredsmæssige bag det :) Og selvom Spero da er noget spinkel for tiden, så mangler han bestemt ikke muskler og han ser væsentligt bedre ud end den ret så kvabsede kastrerede Cosmo :)

Amazing Ferret

Nej det er self ikke vægten der skal afgøre det. Men jeg synes bare det er sjovt når i alle sidder og himler op om hvor gode de implantater er også når det gælder vægten. Og sjovt nok så har Taboo sørme også hevet nødderne op, hvilket jo heller ikke er specielt sundt :S

Så for mig og de ting jeg kan se på udfra Taboo - så kan jeg ikke se det gode med dem andet end det de rent faktisk er lavet til og det er kun i de tilfælde jeg vil bruge det fremover

AlisVolatPropiis

Tjah jeg tror jeg har nævnt et par gange at vægten er faldet hos Spero :) og er du sikker på de ikke bare er blevet små? det er de hos mine....

Shamua

Mikka tabte sig ret hurtigt 100 g. Han var kastrat.
Macto vejer det samme, og han er viril. Testiklerne sidder også hvor de skal.


Vh. Marianne

mette11

Nu har jeg haft 3 dyr med implantat.

Marius var kastreret i forvejen og fik det pga. binyrekræft. Hans vægt ændrede sig ikke (ud over det sædvanlige årstidsrelaterede).

Albert var også kastreret, men havde tendens til at ville parre om foråret og fik implantat og det hjalp. Hans vægt ændrede sig heller ikke ud over det sædvanlige (dog var Albert i sin første vinter mere kvabset end siden - men det er jo ret normalt).

Mallow har implantat og hun er i år lidt tyndere end hun var sidste år på samme tid. Men det tror jeg mere hænger sammen med at jeg nu går hjemme og hun derfor er udenfor i sin elskede løbegård dagen lang og farer rundt (ergo - hun får mere motion nu end sidste år, hvor hun var på deres værelse meget af dagen) og Mallow er typen der kun spiser når hun husker det!! Faktisk har jeg hende mistænkt for tit at have for travlt til at spise. Desuden er hun jo blevet 1 år ældre og de fleste dyr ser sgu bedst ud deres første leveår ud fra vægt og muskelmasse.  ;)

Barky

Citat fra: mette11 Dato 17. Juli 2011, kl. 17:30
Faktisk har jeg hende mistænkt for tit at have for travlt til at spise.

Jeg havde et problem med at få hende til at spise nok som hvalp, fordi at hun havde så meget krudt i røven. Hun spiste lidt når der blev serveret, og så stak hun af for at lege igen mens de andre 2 hvalpe spiste... Så tit tog jeg hende fra og serverede for hende alene. Det hjalp på det.. ;-)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Dark Crystal Ferret

Micko har fået implantat i år, efter at have tabt sig rigtig meget under sin brunst.
Han er begyndt at tage på igen. Og hans kugler sidder også som de skal.

Men Erika, du skriver også du har prøvet implantat fordi du ville vide om det var så godt som alle siger. Men hvis du har gjort det kun derfor, og med en negativ holdning til det.
Mon så ikke også du kigger mere på det negative ved virkningen af den, end det posetive.
Bare en tanke. For gør man noget med en negativ holdning, så er det jo oftes også kun det negative man ligger mærke til.

Amazing Ferret

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 17. Juli 2011, kl. 15:00
Tjah jeg tror jeg har nævnt et par gange at vægten er faldet hos Spero :) og er du sikker på de ikke bare er blevet små? det er de hos mine....

Jo de er blevet små, men de er ikke i pungen.

Maria - Det eneste positive jeg kan finde ved det implantat er at han er ude og brunst og kan gå med de andre. Men er det meningen at jeg skal hoppe med på vognen ligesom alle andre efter jeg nu har prøvet det? Det har intet at gøre med om jeg kun kan finde de negative ting eller jeg gik ind til det negativt. Hvis jeg mente det var godt, ville jeg da rose det  ;)

Vi er trods alt alle forskellige og jeg tror stadig ikke på det sundt.

AlisVolatPropiis

åh sært.....thlaylis var små i forvejen og jeg kan næsten ikke mærke dem, men de er der :)

Og jeg har altid respekteret du ikke var for implantaterne :) det er ikke det, men jeg har svært ved at forstå at du når du altid har ment og stadig mener det ikke er sundt...hvorfor gav du ham så et?

Amazing Ferret

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 17. Juli 2011, kl. 17:47
åh sært.....thlaylis var små i forvejen og jeg kan næsten ikke mærke dem, men de er der :)

Og jeg har altid respekteret du ikke var for implantaterne :) det er ikke det, men jeg har svært ved at forstå at du når du altid har ment og stadig mener det ikke er sundt...hvorfor gav du ham så et?

Jeg gav ham det fordi jeg tænkte jeg sådan set ikke har ret til at sige en masse dårligt om det når jeg nu ikke har prøvet det :-$ Det er jo så en fejl jeg har gjort. Men nu er det prøvet og ja jeg er stadig imod dem

mette11

CitatSå tit tog jeg hende fra og serverede for hende alene. Det hjalp på det.. ;-)
Hun bliver sat hen til kødet to gange om dagen og "fastholdt" lidt (altså ikke noget med fysisk vold  ;)) så hun i hvert fald spiser der! Sorry for ot!

Barky

Citat fra: mette11 Dato 17. Juli 2011, kl. 18:11
CitatSå tit tog jeg hende fra og serverede for hende alene. Det hjalp på det.. ;-)
Hun bliver sat hen til kødet to gange om dagen og "fastholdt" lidt (altså ikke noget med fysisk vold  ;)) så hun i hvert fald spiser der! Sorry for ot!

Jeg gjorde det samme... ;)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Amazing Ferret

Citat fra: Amazing Ferret Dato 17. Juli 2011, kl. 17:50
Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 17. Juli 2011, kl. 17:47
åh sært.....thlaylis var små i forvejen og jeg kan næsten ikke mærke dem, men de er der :)

Og jeg har altid respekteret du ikke var for implantaterne :) det er ikke det, men jeg har svært ved at forstå at du når du altid har ment og stadig mener det ikke er sundt...hvorfor gav du ham så et?

Jeg gav ham det fordi jeg tænkte jeg sådan set ikke har ret til at sige en masse dårligt om det når jeg nu ikke har prøvet det :-$ Det er jo så en fejl jeg har gjort. Men nu er det prøvet og ja jeg er stadig imod dem

Og vil lige tilføje at jeg stærkt overvejer at få ham kastreret nu hvor hans testikler er trukket op så der ikke sker nogen skade på længere sigt