Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Ilder(hvalp) fundet i Aalborg

Startet af Anne, 7. September 2012, kl. 10:17

Anne

Jeg blev ringet op i morges af Dolly, at dyrehospitalet havde fået en ilder ind af falck. Den er fundet på hobrovej (mener jeg nok, ellers var det hadsundvej, jeg er altså god til at bytte om på dem, og de ligger ikke i nærheden af hinanden...). Dolly arbejder jo derude, men har fri i dag og ville ikke komme derud før i eftermiddag, så jeg tog lige derud fra morgenen før jeg tog på uni, da det ikke er ret langt fra mig.

Der er tale om en vildtfarvet tæve fra i år, meget muskuløs og kompakt bygget, så jeg er ikke 100% sikker på at der ikek er tale om en vildilder.
Hun er kommet lidt til skade og har et sår på kæben og knækket men hjørnetand, men ellers er hun ok. Da jeg var derude var hun meget forskrænt, men håndterbar, hun bed mig i fingeren da jeg stak hånden hen til hende, men ikke hårdt eller aggressivt, mere som om hun ville have mig med ind i kassen.

Jeg tager hende nok hjem i weekeden, da Dolly ikke har mulighed for det, men det er ikke sikkert da jeg ikke er så meget hjemme i weekenden, og hvis der er en anden ilderkyndig fra Aalborg der har tid og overskud så kom bare på banen.

Hvis nogen savner hende så befinder hun sig ind til i hvert fald i eftermiddag på Aalborg dyrehospital. Jeg ligger kontaktoplysninger op senere på mig eller hvem hun kommer hjem til.








Eliza

Håber hun hurtigt finder sit hjem, hvis hun altså har et hjem. Hun kunne godt se vild ud synes jeg, men af en eller anden grund synes jeg det er lettere at se på en han end tæverne :) pelsen ser også tyk ud på billedet som hvis hun plejede at gå ude.

Hvad gør man egentlig ved hende hvis hun er vild?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

FerretParadise

Hvis hun er vild, burde hun komme i en vildtplejestation, for senere at blive sat ud i naturen igen.
Ann Hillerslev.

Anne

Ja selvfølgelig, og det bliver hun også, hvis det viser sig at hun er vild. Men nu skal hun bare have fred til at komme sig over chokket, og så må vi vurdere det derfra. Det er simpelthen umuligt at sige om hun er vild eller tam lige pt, der er ting der taler i begge retninger.

Det vigtigste er at hun kommer sig og at man i første omgang er sikker på at hun ikke har taget mere skade end hvad man lige kan se.

Hvis ikke dolly tager ansvar for hende, så gør jeg, og jeg har også fundet et godt sted der godt vil give hende et fredeligt sted og passe godt på hende i weekenden, jeg er devsærre ikke så meget hjemme, og jeg vil være mest tryg ved at hun er et sted hvor hun kan blive tjekket til regelmæssigt, i tilfælde af at der er noget med hende der iikke er opdaget endnu.

englefugl

#4
Wow, hun er godt nok flot!!  :o Hun ligner næsten en han. Fordi at hun er så stor :D Hvis hun ikke er vild, og der ikke er nogen der savner hende, og når hun har kommet sig, er jeg meget fristet til at give hende et hjem hvis det er :)

Anne

Det der dejligt at folk er på banen, men lige nu skal hun bare have ro og fremlyses. HVis hun så viser sig at være tam så tager vi den derfra. Jeg regner med at tage ansvar for hende og sende hende i pleje i et godt hjem i weekenden hvor hun kan blive tjekket op på. Alting til sin tid

Barky

Er hun tam så kan jeg også have hende i pleje og finde et hjem til hende hvis det bliver nødvendigt. Men jeg kan se at det allerede vælter ind med tilbud til den lille pige. <3
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Tak for tilbudet. Indtil videre skal hun hjem til Sofie fra luxshoppen i weekenden, jeg tager med ud og sørger for at hun er godt på plads og sofie har mit nummer, så kan hun ringe og få mig til aalborg, hvis der bliver noget. Så tager jeg hende nok selv hjem i næste uge, med mindre hun er vild selvfølgelig. Jeg tog hende gerne selv i weekenden, men som sagt er jeg ikke så meget hjemme der, og det er bedre hun kan være et sted hvor der er øjne på hende. Men hun kommer hen og stå et fredeligt sted så hun kan falde ned og så må vi jo se hvordan hun har det med mennesker når hun lige er kommet sig lidt.

Drømmescenariet er selvfølgelig at der kommer en ejer på banen hurtigst muligt, men Dolly, Sofie og jeg skal nok sørge for at alt går rigtigt for sig.

Anne

#8
Det her har bare udviklet sig til en rigtig lortedag :(

Der er ingen tvivl om at hun ER tam. Lidt over 15 mødtes jeg med Dolly, for lige at snakke om hvad der skulle ske, og derefter skulle pigen ud til Sofie weekenden igennem, og herhjem fra mandag, hvis ikke ejer var fundet. Da dolly så tager hende ud lægger hun mærke til at hun går mærkeligt, og rigtigt nok, hun humper rigtigt meget på det ene ben :( Fra morgenen kunne man slet ikke se det, men det har jo været fordi hun var så bange og krøb på maven. Hun har heller ikkek overhovdet givet udtryk for at have ondt, men det er utroligt hvad de kan gå med og skjule det.

Vi fik taget røntgen og benet er helt brækket lige ved knæet, og det kan ikke selv hele når det er brækket på den måde :( Det kan MÅSKE laves, men operationen vil være dyr og fordi deres ben er så små og skrøbelige er der en stor risiko for at det ikek vil holde. Vi har også været inde på muligheden for at amputere benet, hun er hvalp og kan nok lære at leve med det.

Vi besluttede i samråd med dyrlægen at hun kom på smertestillende og hjem til Sofie weekenden over. Sofie har ikke meget ildererfaring, men stor erfaring med andre dyr, og hun har Dolly, jeg og dyrehospitalet at ringe til. Det vil jo klart være bedst hvis der er en ejer der melder sig og selv tager en beslutning om hvad der skal ske med hende.

Jeg er virkelig så ked af det på den lille piges vegne, og det går lige i hjertet med sådan en lille hvalp der knapt er begyndt på livet, og tanken om at der måske sidder en helt ny ejer derude som kommer hjem til det her. Ilderen er virkleig også bare sød, nysgerrig, hvalpefræk og kælen. Det er simpelthen bare noget lort.

Ejer kan kontakte Sofie på 60503413 jeg kan kontaktes på 22633057, jeg er i aalborg resten af dagen og vil meget gerne køre med ejer ud til sofie, hvis denne skulle dukke op.

SaschaDJensen

Org, lyder ikke godt.. synes godt man kunne se noget lidt underligt på det ene ben, på det ene billed i:

Anne

det ved jeg ikek om jeg synes, men nu ved jeg jo at det er der, så kan man måske. Man kunne overhovedet ikek se det på måden hun gik på i morges, men det var også fordi hun krumpede sig sammen, og sandsynligvis også pga at det var lige efter uheldt og at der nok har været en del adrenalin inde i spillet. I morges troede jeg også at hun måske kunne være vild, hun var totalt i chock, men her til eftermiddag var hun meget kontaktsøgende og afslapppet hvilket også gjorde at man med det samme kunne se den var gal :(

Jeg ville virkelig ønske at hun ikke havde brækket det ben :( Og jeg håber virkelig at der kommer en ejer på banen snart

KariN

Stakkels lille pus altså :( jeg håber godt nok at hendes ejer snart dukker op så der kan blive taget en ordentlig beslutning for hende
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Kiddo

 :( ej hvor er det altså bare skod!
stakkels lille pus.
hun ser bare så sød ud, håber virkelig at ejeren melder sig super hurtigt!
Your problem is you think your problem is your problem

Eliza

Øv hvor er det trist for den stakkels pige :(
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

englefugl

Ej hvor er det frygteligt for den super smukke pige :(  :'( Øv altså!