Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Her er min dreng som jeg skal hente imorgen :)

Startet af Moonblood31, 3. September 2014, kl. 10:55

Amazing Ferret

Jeg håber virkelig for dig at han ikke er een af dem som dør tidligt, men hvis han gør så ville jeg kræve mine 2000 kr igen

AlisVolatPropiis

Puha jeg føler med dig :( jeg er virkelig ked af det på dine vegne. Det er godt nok ikke iorden og desværre ikke første gang med hende...

Hun har iøvrigt selv givet 150kr pr hvalp for de farmildere og har ikke haft de samme udgifter (og tydeligvis heller ikke brugt den samme arbejdstid) på dem som de andre avlere har med deres....det er godt nok god forretning for hende..

Moonblood31

Ja jeg er SÅ ked af det lige nu :( over det hele.. Jeg er vant til dyr og træne dem og har arbejdet med alle mulige dyr hele mit liv.. Men ham her

Havde ham ude igen og han vil slet ikke have jeg rører ved ham kan se på hans kropsprog og når jeg gør bider han og de her gange er det hårdere end før fordi han har bidt hul..
Lad mig bare sige det sådan her jeg har snart plaster på alle mine fingre og på maven hvor han bed mig også.. Nogen gode råd til når jeg har ham ude og nu når han ikke vil have jeg rører ved ham..?

Amazing Ferret

Prøv med en masse ros når han opfører sig ordenligt og en masse godbidder...vis ham at dine hænder ikke er onde

mette11

Lad ham rende så meget rundt som han vil - han har sikkert brug for at rendt krudtet af sig. Leg med ham med en bamse, bold, tæppe eller andet og giv ham masser af godbidder når han kommer hen til dig. Når han bider ville jeg sige "AHAHAH" til ham og så lade ham være lidt uden at forsøge kontakt. Jeg håber virkelig for dig at han hurtigt bliver god - de fleste ildere bliver heldigvis søde og rare også selvom de er nogle værre bisser som hvalpe.

Moonblood31

Okay det vil jeg prøve , det er bare han render rundt og hygger sig men kommer hurtigt hen til mig og bider mig. Han kravler op på mig og prøver at bide hvor han kan og så tager jeg ham op og siger nej og sætter han ned igen men så kommer han bare tilbage og gør det igen og han bider altså hårdt nu så der går hul og vil ikke give slip igen.. Og give han godbidder skal jeg passe på med fordi ellers sidder han i hånden.. Giver ham tørret kød som godbidder lige nu.. Men jeg krydser fingre for det går bedre inden så længe håber jeg.. Tror han kræver MEGET arbejde før han bliver håndtam... Jeg kan slet ikke røre ham eller tage ham op uden han bider..

mette11

Ellers prøv med vitaminpasta eller olie med pipette - så kan du give ham det uden at han kan få fat i dine fingre. Mens har får det er det en god ide at snakke roligt til ham, ae ham osv.

Det lyder godt nok ret trælst :(  Jeg håber at han snart bliver bedre. Hvor i landet bor du? Måske er der en i området som kan komme ud og give gode råd, hvis du er interesseret i det.

Barky

Hvor bor du henne Moonblood31? Det kan være at vi kender nogen som har lyst til at kigge forbi og give dig et skud selvtillid, og måske nogen fif til at håndtere ham banditten.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Shamua

Kan næsten regne ud, at din dreng er fra det kuld Sheila tog til sig da de var omkring 2 uger gamle. Kan så fortælle dig at, så vidt vi blev informeret, så er han ikke i familie med nogle af de tidligt døde - heldigvis.

Om man kan stole på hvad han sagde, det ved jeg så ikke.

Kan så også tilføje, at alle andre dyr fra farmen, voksne og hvalpe, kunne håndteres til trods for at de har levet på farmen hele livet, så han burde have et godt temperament i sig.

Jeg har læst et sted at hun ofte gav råt til sine hvalpe, har han fået barf et par gange om dagen ved dig? Kan han være sulten?
Hvis han er vænnet til meget kød og lidt tørkost kan det godt være grunden til bidderiet (ved ikke hvordan og hvad du fodrer med).

Håber han bliver flinkere igen, hurtigt :(
Ville nok ikke være en dårlig ide hvis nogen med hvalpe erfaring, kunne komme forbi og hjælpe dig lidt på vej.

Vh. Marianne

Shamua

Og som de andre siger, så ville jeg ikke være nervøs for din dreng fra England.
Kender godt til din opdrætter og har selv snakket lidt med hende. Hun virker som en god ilderejer og havde broderen til min egen engelske vildilder (opdrættet i fangeskab). Tror ikke du skal være nervøs for at han er en bider ham du får hjem :)

Vh. Marianne

Moonblood31

#25
Jeg bor i vestsjælland i en lille by ved navn Korsør.. Hvis der boede en okay tæt på som ville k forbi mig ville jeg være taknemlig er nemlig gået lidt ned i kulkælderen over det her.. Han fik vist ligemeget af hver. Han fik engang imellem barf fra dåse.. Men han virker ik sulten og synes han spiser okay..

Er dejligt og hører han ik er fra det kuld med døde hvalpe hvis man kan stole på hva han sagde..

Jeg synes det er svært at aflæse ham om grunden til han bider så meget og hårdt og ik vil give slip..

Dejligt at høre fordi hun virkede nemlig som om hun virkelig elsker alle sine dyr, så regner heller ikke med ham fra England er en bider:-) har ik fundet navn til ham endnu derfor er det bare ham fra England:-)

Barky

Hvordan går det med ham idag? Er der nogen bedring de sidste par dage?

Hvis han ikke bider fordi at han er er bange/utryg, så skal han lige vænne sig til de nye regler, og det kræver som du nok allerede har regnet ud.
Det er vigtigt at du er mere stædig end ham, og ja, det kan koste mange smertefulde bid.
Det er OGSÅ vigtigt at du samtidig husker ham på at du også skal forbindes med noget godt og rart som godbidder og leg. (Men KUN leg med bamser imellem, ikke med hænder, det bliver for kompliceret hvis du skal lære ham det lige nu hvor han også skal bidetrænes. Vent med at lege med hænder med ham indtil at du er færdig med bidetræning.)

Så jeg ville gøre det at jeg ville have ham meget udenfor buret, og sidde på gulvet med godbidder/vitaminpasta og hver gang han opsøger mig uden at bide, så give godbid. Og hver gang han bider, så tage ham kort i nakken og sige "AH AH AH!" og derefter gå min vej, så han ikke får mere opmærksomhed. Det skal være kedeligt at bide, og det sjove skal forsvinde. Det er ikke den måde man får opmærksomhed på.

Vær obs på det med at tage ham kort i nakken, det skal ikke gøres mens han sidder fast i dig med tænderne. Det kan få ham til at tygge imens han bider.
Det kan også gøre ham skide sur at blive afrettet ved at blive taget i nakken således at han vil hævnbide dig bagefter. Så du må vurdere om det er noget du vil, du kan også tage ham om hovedet med den ene hånd og løfte ham med den anden, mens du siger AH AH AH eller NEJ! og så sætte ham væk efterfølgende.
Vigtigst er at du reagerer HVER gang han bider og er over det med det samme. Konsekvens og stædighed!
Og så huske at give ham gode oplevelser med dig = godbidder og leg med legetøj og opmærksomhed.
Han opsøger dig, så han vil gerne. :) Han skal bare kende de nye regler i det nye hjem.

Og et råd mere, selvom det er fristende fordi at det gør herrenas og bare ikke stopper, så bliv ikke gal eller sur på ham, eller ked af det. Situationen er super træls, men nu står I begge i den. Så er det om at løse den. Når du får ham vænnet af med den grimme bide-vane, så bliver belønningen og stoltheden så givende for dig. Al den blod, sved og tårer er med til at knytte et stærkt bånd imellem jer.
Og jo mere vedholdende du er, jo hurtigere går det! (Alt efter Darwins intelligens, nogen fatter beskeden med det samme, andre skal lige have den ind på lystavlen nogen gange. *G*)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Moonblood31

Det er det samme næsten, men har ændret mit nej til ah ah ah det forstår han mere.. Jeg har lagt mærke at han går mest nu efter mine fødder og hænder. Og det er uden grund jeg sidder ned og så kommer han hen og snuser til mine tæer og wupti så sidder han der mit problem er så hvordan får jeg ham til at give slip, fordi når jeg forsøger at fjerne ham ved at tage omkring ham bider han bare hårdere og holder fast?  Jeg bliver ALDRIG sur eller vred på mine kæledyr de er jo min familie, måske lidt trist fordi han bider hele tiden.. Men jeg tager kampen op og skal nok få ham bidefri håber jeg  ;) Han er blevet lidt bedre til når jeg tager ham at han ikke altid bider og jeg må støtte ham ved løft osv uden han bider hver gang.. Han virker virkelig som om han ikke bryder sig om man rører ved ham..  Så jeg kysser ham lige hurtigt på hovedet og ager ham ned af kroppen en gang imellem og laver ham løbe videre..  Jeg giver ham lidt tørret kylling som godbider og han har taget dem meget mere stille end før så det var en god ting.. Jeg er meget vedholdende omkring bidetræningen når han er ude og har sagt ah ah ah nogen gange når jeg kan se han kommer hen for at snuse mine tæer og skal til og bide og der er han stoppet nogen af gangene så krydser fingre..

Jeg har bare et spørgsmål er det normalt at han laver så meget?? Toiletbakken bliver jo skiftet morgen og aften da han har lavet stort om morgen og meget stort om aften.. Det føles som om jeg har 2 ildere allerede synes ikke mine gamle ildere jeg havde før skred SÅ meget både morgen og aften... Og hvor svært tror I det bliver at vænne ham til en stor almindelig kattetoiletbakke når de engang forhåbelig kan enes og skal være sammen Darwin og min nye dreng.. Fordi ligenu har han en hjørnebakke da han laver kun i hjørnet og højt oppe..

Og tusind tak for de gode råd Barky og ALLE I andre dejlige ilder mennesker.. Det er så dejligt at få hjælp fra andre ilder medmennesker ;)

mette11

Hvalpe spiser og skider meget - det bliver bedre, bare rolig  ;)

Barky

Jeg plejer at trykke på hver side af kæben for at få en som sidder fast til at slippe. Man starter bare let, og trykker lidt mere, og lidt mere, og så slipper de som regel.
Man kan også lirke en negl ind imellem ens huden og de små tænder imellem hjørnetænderne i underkæben og trække ned i kæben på den måde. Det synes de også er ubehageligt og kan måske få dem til at slippe.

Hvis ilderen har låst kæberne, og intet tryk eller træk virker, så tænder man vandhanen og holder ilderens hoved + tilhørende menneskearm eller hånd ind under vandet. Sigt efter næsen. En ilder som får vand i næsen slipper sit bid og koncentrerer sig om at trække vejret.

Det lyder MEGET barskt. Men er udført i virkeligheden ikke noget som skader eller forsager voldsom smerte. Man kan prøve det på sig selv først for at se hvad man udsætter sin ilder for. Tryk dig selv på kæben i hver side, træk i underkæben, og dyp ansigtet i en balje vand. Det er ubehageligt, intet mere.


Som Mette skriver. Han er i voksealderen. Der kommer meget ind og meget ud!
Hvad fodrer du med? Måske kan det forbedres for at mindske mængden af afføring. :) Foder har nemlig meget at sige omkring "output", men han vil stadig spise og skide meget mens han vokser.
Bla bla bla.... Hilsen Julia