Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Her er min dreng som jeg skal hente imorgen :)

Startet af Moonblood31, 3. September 2014, kl. 10:55

Moonblood31

Mette11 = Jeg må have glemt at hvalpe laver så meget hihi ;) det er jo også et par år siden jeg sidst har haft ildere..

Okay super tusind tak det vil jeg prøve Barky og jeg synes ikke det lyder decideret barsk det er jo ikke noget som forvolder dyret smerte det er bare ubehageligt for den...

Hmm hun gav sine ildere FERRETastic men havde begyndt og blande Taste of the Wild foder i og det har jeg været ude og tjekke og det er jo IKKE noget godt foder for ilderen.. Så jeg har selv købt Applaws, Meadowland Mix og Orijen og blandet i det så den langsomt vænner sig til min tørkost blanding.... Fordi jeg opgav at bestille rEVOLUTION eller FERRETastic da jeg med den ene ikke kunne finde et sted og bestille den fra og den anden kan man ikke se hvilke antal kg poserne var så fandt noget andet...

Barky

Du kan bestille Ferretastic og Revoloution fra Christina Steensbro aka. CMS aka Noccalula Ferrets. Hun er den eneste danske forhandler, og kan fortælle dig hvor mange kilo der er i hver. Jeg havde samme problemer da jeg bestilte for nogen uger siden. Det er drønirriterende at der ikke står kilo på.
Men jeg gjorde så det at jeg så på kiloprisen som faktisk er oplyst, og ved at se den fulde pris kan man så se hvor mange kilo man køber. ;-)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Moonblood31

Hey :)

Jeg ville bare lige opdatere jer at det går bedre med Darwin og hans bideri lol :) jeg er rigtig glad for jeg kan se fremskridt. Han døjer med lidt dårlig mave men har givet ham zoolac og håber det hjælper...

Barky

Hvor er det dejligt at høre! Jeg har tænkt rigtig meget på jer de sidste par dage. :-D
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Hvor er jeg bare glad for, da jeg kom til side 3, at det så går bedre. jeg har siddet fra side 1 og blevet mere og mere harm på dine vegne. Det lyder virkelig som om du vil ham rigtigt meget, men har været ret uheldig. Og 2000 kr.???? det gør mig virkelig harm! Det er jo helt vanvittigt for en farmilder. I princippet kunne du jo selv være taget ud til en farm og have fået ham for ingen penge. Jeg har engang været med en anden opdrætter ude på en farm (dengang havde jeg ikke selv opdræt) og hente dyr, fordi hun ikke havde bil, og hun kom af med et par flasker gammel dansk for et par hvalpe. Det her er jo seriøst bondefangeri.

Jeg er sikker på at du med din indstillig nok skal få en fin ilder ud af ham :) Jeg har selv stået i en lignende situation med en hvalp der bed - og det var endda min første - og heldigvis endte hun med at blive helt fantastisk og nåede også at blive 6 år, selv om hun var fra en rigtig dårlig linje med forældre fra dyrehandel og søskende der døde på stribe i en ung alder af kræft.

Jeg håber at du er heldig og at han bliver rigtigt gammel :) Og at den næste hvalp du får er lidt nemmere at arbejde med.

Moonblood31

Hej ville lige opdatere jer.

Det går rigtigt godt her med ham selvom alt det jeg har været igennem. Han bider ikke hårdt mere, men napper mere nu i leg når han er ude, men forstår når jeg siger ah ah ah og så holder han op :) han er begyndt og slikke mine fingre hele tiden og er meget afhængig af mig og vil op på mig og kravle rundt og vil ikke lade mig være i fred hehe...

Men der er stadig en del bide træning tilbage endnu osv, før jeg vil have min familie på besøg der hilser på ham ;). De er stadig lidt nervøse for han bider... Men han døjer stadig med lidt dårlig mave, men det ser ud til at blive bedre... Jeg håber ikke 7 9 13 at der sker noget med ham er meget SÅ glad for ham og håber han lever et par år hvis ikke meget mere..

Så krydser jeg kun fingre for han sammen med min anden dreng jeg skal hente på torsdag.. De bliver selvfølgelig ikke sat sammen foreløblig, men de kan dufte og snuse til hinanden..

Barky

Det er nok en god ide at få nogen gæster på besøg som også vil opdrage ham. Så lærer han at han heller ikke må bide i fremmede, og at det ikke kun er dig som ikke må bides i. :)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

mette11

Dejligt at det går fremad med bidderiet  :dans: :dans: Jeg tror at det bliver godt for ham at få en legekammerat - ildere har så meget glæde af hinanden. Jeg ville hurtigt sætte dem sammen og se hvordan det går - selvfølgelig skal den nye lige lande først  ;) ;)

Moonblood31

Hej lige en opdate det går så GODT med Darwin han er min lille darling og jeg elsker ham.. Min nye dreng er noget andet han er værre end Darwin fordi han ik bider hele tiden, men går efter mine arme og hænder og nogengange andre steder og bare bider mig og bider til han er godt 5 mdr nu.. Er ik bange for ham men kan altså ik lide ham ihvertfald ik lige nu... Ved godt han har haft en hård rejse for 5 dage siden... Jeg kan ik aflæse ham om hvorfor han gør det Darwin var meget lettere og aflæse.. Jeg snakker stille og roligt til ham og giver ham lidt godbidder så han vænner sig til mine fingre osv.. Men når han bider og jeg siger ah ah ah så er det som om han ik forstår mig heller ik når jeg siger nej.. Mon jeg skal skal sige nej på engelsk?

Barky

Hvad har opdrætteren gjort? Spørg hende/ham om deres metoder, det kan jo godt være at han er vant til noget andet og derfor ikke helt forstår reglerne endnu.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Moonblood31

Hej har lige et hurtigt spørgsmål omkring Darwin.. Han har det godt, men har igen fået dårlig mave og lige nu da jeg har ham ude med min nye dreng Gabriel hvor det også går lidt bedre med så så jeg da jeg tog ham op at han har fået en stor rund mave.. Synes godt nok at hans mave er blevet stor på den sidste uges tid mon han bare har taget lidt på eller der er noget meget mere alvorlig med ham? Jeg har den bange tanke om at der måske er noget galt og om jeg skal kontakte dyrlægen på mandagen.. Han drikker og spiser utroligt meget og drikker faktisk halvdelen af hans storevandflaske fra morgen til aften hvor han igen får nyt vand.. Han virker utrolig frisk og alt ser fint ud på nær hans dårlig mave og store mave???

Barky

Det synes jeg at du skal få kigget på hos dyrlægen. Det kan være forskellige ting, så det er godt at få det undersøgt. :)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Barky

Det skal måske lige siges at England i øjeblikket er hårdt ramt af en ecevirus som spreder sig i miljøet. Omkring 350 ildere er testet positive. Ved du om din engelske dreng er testet for det virus?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Moonblood31

Jeg ringer til dyrlægen imorgen og får en tid til ham.. Nej det gør jeg faktisk ikke og hvad er det for en virus og hva gør den? Må lige have skrevet og spurgt hende opdrætteren ad om han er testet..

Barky

Tag begge drenge med når du alligevel er afsted. Det er godt for drengene at have hinanden som selskab, og det er sundt for dyrene at komme ud og opleve dr. dyr uden at der sker noget. :)

Det er en meget smitsom virus som hedder ece. Den findes i 2 varianter, en som giver diarre og opkast og sløvhed og en som er næsten dødelig.
I england har de 350 som er testet positive for virussen, men kun 2 er døde. Problemet er at den netop er så smitsom og kræver 9 mdrs karantæne hvor man holder sig fra andre ilderfolk og ilderarrangementer efter at sygdommen er forbi.
Du kan læse mere om den her: http://www.gla.ac.uk/media/media_359796_en.pdf

Det er ikke en virus som de danske dyrlæger kan påvise uden at sende afføringsprøver fra 3 dage til Glasgow uni og vente på svar derfra.

NÅR det er sagt, så kan det være meget andet. Orm, cyste osv... Det kan være mange ting.
Bla bla bla.... Hilsen Julia