Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hvad dælen er det?(WARNING! billed af dødt dyr!)

Startet af A_M_T >Team Unique Ferrets<, 23. Februar 2012, kl. 17:55

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Var ude og gå med en veninde på stranden og pludselig ser vi en dyrehale stikke op af en bunke tang! Vi undrer os og kigger nærmere! det viser sig at dyret er frosset inde i en kæmpe klump af is og alt man kan se er dens hale og et bagben! Førtst tænkte jeg at det var en ilder, på grund af farven! Men jeg sys bare måske halen er for lang og elsen på halen er for lang!
Det eneset ande vi kunne tænke det var på grund af halesn udseegne var en kat! Men det sys vi os bare var underligt på sårne n øde strand!?

Nogle af jer der har et bud?




Ved godt det nok er lidt klamt vis man er sart! Men jeg er nysgerrig fordi det er sku ikke hver dag man finder et indefrosset dyr!!

Dyrenørden

Hvor stort var det? Det der er ikke en kattepote men ligner desværre faktisk en hundepote! Det kunne også være en mårhund

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Dyrenørden Dato 23. Februar 2012, kl. 17:59
Hvor stort var det? Det der er ikke en kattepote men ligner desværre faktisk en hundepote! Det kunne også være en mårhund

Vi blev også enige om at den ikke så ud os en kat!! Også fordi at pelsen var så lang så hvis det var en kat skulle det være en langhårs!
altså eftersom jeg ikke kunne se mere end det der er billeder af er det svært med størrelse! Men halen var nok ca. 40 cm lang! Måske 50! Tror jeg tager derned om et par dage og ser om den er tøet mere op!!

Dyrenørden

Har du mulighed for at tage derned med det samme altså imorgen eller noget? Hvis det er en hund er der nok nogen der savner den eller så er der måske sket noget grimt med den :( Synes du hvis du har muligheden skal tage den i en sort sæk og aflevere den ved dyrlægen så de i det mindste kan tjekke for chip og de vil måske også kunne se om der er en forbrydelse bag!

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Dyrenørden Dato 23. Februar 2012, kl. 18:05
Har du mulighed for at tage derned med det samme altså imorgen eller noget? Hvis det er en hund er der nok nogen der savner den eller så er der måske sket noget grimt med den :( Synes du hvis du har muligheden skal tage den i en sort sæk og aflevere den ved dyrlægen så de i det mindste kan tjekke for chip og de vil måske også kunne se om der er en forbrydelse bag!

den ligger desværre i en ret stor isblok så tror desværre at vi må vente til at den er tøet lidt mere op! Og jeg er temmelig sikker på det ikke er en hund! For dens klør er for katte/ilderagtige!!

Dyrenørden

Tør godt sige med 100 % sikkerhed at det ikke er en kattepote men en mårhund kunne det nok godt være eller en grævling men ville bare være meget underligt hvordan det skulle være endt der så kunne jeg bedre forestille mig en hund kunne ende der :(

mette11

Mit bud ville være en mår af en art...har en hund ikke kun 4 trædepuder foran?? Altså de små...den her har jo fem ik??

Dyrenørden

Citat fra: mette11 Dato 23. Februar 2012, kl. 18:16
Mit bud ville være en mår af en art...har en hund ikke kun 4 trædepuder foran?? Altså de små...den her har jo fem ik??

Jo det har du ret i! Så må det være mårhund,mink? eller mår

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Har lige fundet et billed af en mårhundepote og det er stensikkert ikke sårn en!


Hvis ikek det var fordi at halen var så lang ville jeg klart sige ilder! Men den hale var virkelig lang og med ret lang pels os!

mette11


Dyrenørden

Mette: Godt link ja det må vidst være en mår :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: mette11 Dato 23. Februar 2012, kl. 18:21
http://www.skoven-i-skolen.dk/default.asp?m=10&a=1625  Der kan man se forskellige poter fra mårer...de ligner da

Der står os den har en lang og busket hale! det kan forklare at jeg sys halen er så lang! Sys bare den var længere end 25 cm!
Må tage derned om en dag eller to og se om den ikke er mere tøet op!

mette11

Anna - der står også at ilderens hale er 15cm. og de vejer op til 1½kg! Min Albert havde altså en hale på 21cm og der er en del ilderhanner der vejer meget mere end 1½kg! Så det er ikke alt dyrene har læst jo...hehe...

Jeg synes det ligner en mår på poterne og de har også store buskede haler.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: mette11 Dato 23. Februar 2012, kl. 18:34
Anna - der står også at ilderens hale er 15cm. og de vejer op til 1½kg! Min Albert havde altså en hale på 21cm og der er en del ilderhanner der vejer meget mere end 1½kg! Så det er ikke alt dyrene har læst jo...hehe...

Jeg synes det ligner en mår på poterne og de har også store buskede haler.

Jeg er os temmelig sikker på det er sårn en! Ærgeligt man ikke kan se dens hals!! Har lige goglet mig frem til at fordi de er sjældne vil de geren ha man sender den ind til noget biologicenter eller zoologisk museum! Men hvordan dælen sender man et dødt dyr?! det er da rimelig klamt!!