Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

mine dejlige kyllinger

Startet af the bird, 12. Marts 2012, kl. 14:29

the bird

nu har jeg efterhånden tilbragt en del tid på dette forum, jeg har set billeder af bådes jeres ildere, men også af mange af jeres andre dyr, så tænker at jeg da også vil vise nogle af dyr vi har udover ilderne,
da jeg i sin tid flyttede hjemmefra var mit ønske at jeg skulle have mig en befjeret ven, det startede med jeg ville have en blå pennant parakit, der senere blev til en kongo parakit for at jeg tilsidst nåede frem til at jeg ville have en rødhalet grå jaco, jeg tog kontakt til en opdrætter i odder og drog afsted for at hente min nye jaco baby, men skæbnen ville andreledes, så det endte med jeg kom hjem med en mørkerød ara baby på 7 uger der var i fuld gang med håndopmadning, han fik navnet Trold og er i dag er min bedste ven, har senere skaffet ham en ven, en lyserød ara der har fået navnet Anton

her ser man de to djævle sammen Trold til venstre Anton til højre


en typisk trold der gør sig til for kameraet


trold fik en dag slips på og fandt det meget morsomt, han satte dog grænsen da vi forsøgte at give ham hat på  :lol:


jeg tror godt selv Trold kan se at dette pose ser liiidt forkert ud


men man kan jo ikke andet end at grine af det  :fnis:


her ser vi lille "søde" Anton, har lidt for mange gange oplevet at folk tænker han ser da sød ud, ham skal jeg da lige sige hej til... HAAAK.. Anton er en rigtig lille hidsigprop der kun kan lide sin mor,


mor syntes han jo er frygteligt dejlig så der bliver delt massere af møsser ud


og et godt kram er da bare super dejligt  <3


det var vist det for denne gange  ;)
håber i kunne lide billederne af mine dejlige kyllinger  :)


Julie

Hvor spændende! De er godt nok flotte :)

the bird

det er et utroligt spændende dyr og holde, de kræver bare UTROLIGT meget, man ser desværre tit folk der skaffer sig en ara og får munden for fuld og sælger den videre inden for dens første år  :(
de er så os utroligt underholdende :) trold har et utroligt stort ordforråd og forstår utroligt meget af hvad man siger til ham, så taler du ikke pænt til ham (uanset toneleje) så bliver han pænt sur og går sin vej  :fnis:
trold bliver 7år til sommer (så er der kun 93 år tilbage), gamle kylling, som tiden dig flyver  :)

KariN

De er rigtig fine begge to :D og katten i baggrunden på det næst-sidste billede er også mægtig kær :D

Jeg syns de er enormt fascinerende sådan nogle fugle, dog er jeg ret bange for dem, men de er helt klart både flotte og sjove :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

the bird

katten i baggrunden hedder Drit, har ham desværre ikke længere, lidt en længere historie, men dejlig det var han uden tvivl, han var endnu en af mine rednings auktioner, da jeg fik ham som killing var han så underernæret at han ikke kunne gå mere end maks to skridt, bætte pus, han kostede lidt meget i dyrlægeregninger, men han var det værd;)
ja, der er mange der er bange for fugle specielt når de bliver så store, mener trold er godt en meter fra hover til halespids, og spreder han vingerne han et vingefang på godt halvanden meter, så ja, han er en pænt stor kylling  :) og så absolut elsker han alle der gide snakke med ham <3

Anne

smukke fugle! Jeg har altid haft en fuglefacination og skal helt sikkert have fugle ingen om nogle år, men nok ikke lige araer, de kræver nok alligevel for meget :)

Dark Crystal Ferret

Hvor er de bare FLOTTE christina :love: Mangler dog lidt nogle billeder af din lyserøde kakadue!!!! Hallloooo jeg har altid ønsket mig sådan en.. Jeg VIL se billeder :dans: :dans:
Og seriøst jeg havde nær tisset i bukserne af grin da jeg så billede 4 (og Robert sad bare og lignede et spørgsmåls tegn da jeg pludselig sidder og ruller rundt af grin og siger ej jeg skal tisse jeg skal tisse) Ej hvor er det sjovt det billede!! :lol: :lol:

the bird

Anne, ja araen kræver utroligt meget, vores har eget værelse hvor de har deres voliere inden, det er en utrolig intelligent fugl og kræver megen aktivering, specielt Trold, han er rigtig lømmel, han åbner både skuffer, skabe, vinduere, andre dyrs bure, hans første bur fandt han utroligt hurtig ud af at åbne inde fra, han gir mig sgu grå hår i hovedet det bætte kræ.. jeg tror slet ikke jeg fungere uden fugle, har blandt andet også haft grå jaco, kakadue og tukaner:)

Maria, jeg syntes også billede 4 er ret morsom, og det ser også ud som om trold han ret hurtigt fandt ud af hvorfor vi skreg af grin, det var ikke med vilje at det skulle ligne at han havde en stor orange t****mand :fnis: han skulle bare han en gulerod og gnave i  :)
jeg må prøve om jeg ikke kan finde nogle billeder af den lille larmende lyserøde frida til dig:)

KittAnderson

Jeg ved ikke om det er et dumt spørgsmål, - men kan man egentlig have dem udenfor? :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Dyrenørden

Hvor er de bare fine! Stemmer også for billeder af Kakaduen dem har jeg altid været vilde med :D

Julie

Citat fra: KittAnderson Dato 12. Marts 2012, kl. 20:33
Jeg ved ikke om det er et dumt spørgsmål, - men kan man egentlig have dem udenfor? :)
Ude hvor min veninde boede (hendes mor bor der stadig)har nabohuset en rød ara, der sidder højt oppe i deres kirsebærtræ om sommeren og kigger ud over vejen. Jeg tænker den er stækket, men den sidder alligevel meget højt oppe, så det virker underligt hvis den skulle være 'kravlet' derop - jeg aner intet om araer og om de kan trænes til at blive i nærheden.. Men den ser ud til at hygge sig deroppe

the bird

Citat fra: Julie Dato 12. Marts 2012, kl. 23:39
Citat fra: KittAnderson Dato 12. Marts 2012, kl. 20:33
Jeg ved ikke om det er et dumt spørgsmål, - men kan man egentlig have dem udenfor? :)

den mørkerøde ara kan godt gå ude hele året, det er bare vigtigt den kan komme ind i et opvarmet rum, den lyserøde er ikke så god til frost, men tror næppe de har godt af at komme ud i flere minus grader.. det er selvfølgeligt vigtigt at de er vandt til det, hvis man smider en fugle ud om vinteren der normal har været inde, så dør den..


Ude hvor min veninde boede (hendes mor bor der stadig)har nabohuset en rød ara, der sidder højt oppe i deres kirsebærtræ om sommeren og kigger ud over vejen. Jeg tænker den er stækket, men den sidder alligevel meget højt oppe, så det virker underligt hvis den skulle være 'kravlet' derop - jeg aner intet om araer og om de kan trænes til at blive i nærheden.. Men den ser ud til at hygge sig deroppe


araen er utrolig intelligent og kan sagtens trænes til at blandt andet at komme når man kalder, Trold er så et mindre projekt og træne da han selv vil bestemme hvornår han gider og hvornår han ikke gider, uanset hvor mange nødder du så giver ham.. jeg håber da ikke din venindes mors fugl er stækket men at den har fået klippet de bærende fjer på vingerne.. hvis du stækker en fugl laver du en permanent skade på fuglens vinger der gør den aldrig ville kunne komme til at flyve igen, plus det gør at mange fugle har problemer med balancen, det er så heldigvis blevet ulovligt og gøre den dag i dag:)


Julie

Citat fra: the bird Dato 13. Marts 2012, kl. 11:39
Citat fra: Julie Dato 12. Marts 2012, kl. 23:39
Citat fra: KittAnderson Dato 12. Marts 2012, kl. 20:33
Jeg ved ikke om det er et dumt spørgsmål, - men kan man egentlig have dem udenfor? :)

den mørkerøde ara kan godt gå ude hele året, det er bare vigtigt den kan komme ind i et opvarmet rum, den lyserøde er ikke så god til frost, men tror næppe de har godt af at komme ud i flere minus grader.. det er selvfølgeligt vigtigt at de er vandt til det, hvis man smider en fugle ud om vinteren der normal har været inde, så dør den..


Ude hvor min veninde boede (hendes mor bor der stadig)har nabohuset en rød ara, der sidder højt oppe i deres kirsebærtræ om sommeren og kigger ud over vejen. Jeg tænker den er stækket, men den sidder alligevel meget højt oppe, så det virker underligt hvis den skulle være 'kravlet' derop - jeg aner intet om araer og om de kan trænes til at blive i nærheden.. Men den ser ud til at hygge sig deroppe


araen er utrolig intelligent og kan sagtens trænes til at blandt andet at komme når man kalder, Trold er så et mindre projekt og træne da han selv vil bestemme hvornår han gider og hvornår han ikke gider, uanset hvor mange nødder du så giver ham.. jeg håber da ikke din venindes mors fugl er stækket men at den har fået klippet de bærende fjer på vingerne.. hvis du stækker en fugl laver du en permanent skade på fuglens vinger der gør den aldrig ville kunne komme til at flyve igen, plus det gør at mange fugle har problemer med balancen, det er så heldigvis blevet ulovligt og gøre den dag i dag:)

Det er nabohuset der har araen. Jeg aner ikke om de har klippet i den, stækket den eller bare trænet den utroligt godt, men jeg går bestemt heller ikke ind for at man stækker dem