Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Lidt krible krable billeder :D

Startet af Dark Crystal Ferret, 17. April 2012, kl. 10:01

Dark Crystal Ferret

Hos Mads og Christina har det udover ilderne også en del krybdyr. Det er normalt Mads der står for dem. Og jeg fik en del billeder af dem, som jeg lovede jeg ville vise jer.
Deres krybdyr er simelthen så flotte. Jeg personligt var totalt vil da jeg hørte de havde kamæleoner. Jeg har selv drømt om at kunne holde sådan nogle (engang for maaaange år siden) Men jeg fandt bare ud af hvor skrøbelige og sarte de er. Så jeg ture ikke indlade mig på det. Men Mads kan bare det der, og ja.. de var virkelig smukke.

Her er et lille uddrag af de smukke krybdyr som Mads og Chrstina har.

Kamæleonerne











Jeg var med til fodringen og fik et par gode billeder af den :dans: Her et af de bedste 8)



Nogle af slangerne (i tråden med Kelly og Nadia kan i se nogle af de andre)













Se blå tunge!!!  :dans:


En skorpion - faktisk ret flot





Mads har også den her frø - som han er ret stolt af. Jeg syndes da også den var meget sød  :fnis:





Og så et par billeder af yndlings pelle igen. Den lille fyr blev jeg altså bare så skudt i. Kæft han var så sød :love: - selvom han manglede sin hale (der af navnet - Pelle hale løs)





Sur Pelle!! - gidder ikke være model :P







Og hvad gør manden så når kærsten har veninde besøg i flere dage (og veninden ikke fik sin kæreste med :( )
Han tager ud at fiske. Og komme hjem med sådan en sød li.... stoooor en her!! :P :lol:








the bird

det har simpelthen været den hyggeligst lille ferie vi har holdt sammen, og du fik taget de bedste billeder af dyrene:) kan godt forstå du var glad for lille Pelle, han er os hyggelig, men ja, små sur er han altid :lol: syntes dog Blue er værre, hun vores egen lille hidsig prop  :)

ja, Mads var meget stolt af sin STORE fisk :lol: han gik også stolt rundt med den i langt over en halv time.. tror ikke han opdagede vi gik og grinte af ham i baggrunden :lol:

Shamua

Hehe ja det er da godt nok en STOOR aborre han har fanget der  :lol: Den går da vist også kun lige over mindste målet for dem :P

Det er godt nok vildt så mange dyr hun har. Det er ligesom at se billeder fra en zoologisk have. Tak for dem Maria :P

Vh. Marianne

the bird

ja mange dyr det har vi, og der er stadigt dyr der ikke er blevet fotograferet :fnis:

Anne

Citat fra: Shamua Dato 17. April 2012, kl. 13:49
Hehe ja det er da godt nok en STOOR aborre han har fanget der  :lol: Den går da vist også kun lige over mindste målet for dem :P

Det er godt nok vildt så mange dyr hun har. Det er ligesom at se billeder fra en zoologisk have. Tak for dem Maria :P

Der er ikke mindstemål på aborrer, hvis der var ville det nok være højere end den der :P Har nu fanget dem der var mindre, men den der er heller ikke imponerende (sorry :P )

Tanja11

Nøj nogle flotte dyr:D, vil gerne selv have krybdyr på et eller andet tidspunkt når der bliver ordenlig tid og råd til det :)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Dark Crystal Ferret

Citat fra: the bird Dato 17. April 2012, kl. 13:00
det har simpelthen været den hyggeligst lille ferie vi har holdt sammen, og du fik taget de bedste billeder af dyrene:) kan godt forstå du var glad for lille Pelle, han er os hyggelig, men ja, små sur er han altid :lol: syntes dog Blue er værre, hun vores egen lille hidsig prop  :)

ja, Mads var meget stolt af sin STORE fisk :lol: han gik også stolt rundt med den i langt over en halv time.. tror ikke han opdagede vi gik og grinte af ham i baggrunden :lol:

Jamen det var simpelthen også bare så sjovt som han blev VED med at komme randene med den fisk, og liiiige havde opdaget et eller andet nyt på den :lol: Han var bare så stolt over sin mega fangst - det var altså kært :fnis:

Men ja det var super hyggeligt alt sammen. Og jeg glæder mig så enormt meget til at få taget en masse billeder med mine mus nu. De er sååå fine :love:

the bird

ja, mine mange, mange mus :) dem har vi i hvert fald nok af :lol: en mus jeg helt klart gerne ville have billeder af er Kiksen, han ser så dejligt kikset ud:)

Shamua

Citat fra: Anne Dato 17. April 2012, kl. 20:08
Citat fra: Shamua Dato 17. April 2012, kl. 13:49
Hehe ja det er da godt nok en STOOR aborre han har fanget der  :lol: Den går da vist også kun lige over mindste målet for dem :P

Det er godt nok vildt så mange dyr hun har. Det er ligesom at se billeder fra en zoologisk have. Tak for dem Maria :P

Der er ikke mindstemål på aborrer, hvis der var ville det nok være højere end den der :P Har nu fanget dem der var mindre, men den der er heller ikke imponerende (sorry :P )
http://www.aktivfritid.dk/page/fisketider

der står ellers noget her, men de lever måske slet ikke i saltvand?  :fnis:  ... jeg ved ingenting.. synes bare det var en flabet joke  :lol:

Vh. Marianne

Malene

Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Anne

#10
Citat fra: Shamua Dato 18. April 2012, kl. 00:40
Citat fra: Anne Dato 17. April 2012, kl. 20:08
Citat fra: Shamua Dato 17. April 2012, kl. 13:49
Hehe ja det er da godt nok en STOOR aborre han har fanget der  :lol: Den går da vist også kun lige over mindste målet for dem :P

Det er godt nok vildt så mange dyr hun har. Det er ligesom at se billeder fra en zoologisk have. Tak for dem Maria :P

Der er ikke mindstemål på aborrer, hvis der var ville det nok være højere end den der :P Har nu fanget dem der var mindre, men den der er heller ikke imponerende (sorry :P )
http://www.aktivfritid.dk/page/fisketider

der står ellers noget her, men de lever måske slet ikke i saltvand?  :fnis:  ... jeg ved ingenting.. synes bare det var en flabet joke  :lol:
Det er rigtigt at der er mindstemål på aborrer i saltvand, men jeg vil æde min gamle hat på at det der er en ferskvandsaborre :P (ellers er den rigtigt nok ulovlig)

Julie

Gode billeder og spændende dyr

Mht til aborren, om den er for lille eller ej, så havde jeg nok sat den ud igen. Sådan en bette en kan man ikke få det store ud af ;)

the bird

det var en ferskvands aborre han havde fanget sig der, jeg ville tro den var over mindste mål, mads fisker utroligt meget, og det der med mindste mål, yngle sæsoner osv ved han utroligt meget om, normalt skal de være betydeligt større før han gider tage dem med hjem, men det var efterhånden længe siden der var kommet noget på krogen, så hjem det kom den, og den blev spist samme aften ;)

Anne

Julie: det havde jeg også, men hvis man fanger dem for at bruge dem til f.eks. madding (mede) eller til dyrefoder, så er det jo ligemeget at den er lille. Aborrer går tit i søer hvor de er næsten alene eller hvor der bare er utroligt mange af dem, og så kommer der tusindbrødrebestande, hvor alle er små fordi de er mange om maden. Der gør det ikke noget at der bliver ryddet lidt ud.

Der ER ikke mindstemål på aborrer i ferskvand, så man må jo tage dem med uanset, men jeg smider nu også alt ud jeg ikke skal bruge, og den der er der vist ikke meget kød på hvis den er tænkt til menneskemad :lol: Jeg har faktisk endnu ikke fanget en aborre i danmark som vi gad spise, men det skal nok komme :)