Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Peanut

Startet af Amazing Ferret, 21. Marts 2011, kl. 12:16

A_M_T >Team Unique Ferrets<

#30
Citat fra: Amazing Ferret Dato 28. Marts 2011, kl. 21:06
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 28. Marts 2011, kl. 20:19
Hvordan måler man blodsukker på en ilder selv? skal man ikke måle det gennem blodet?

God bedring med ham!

Man køber et blodsukker apperat på apoteket og så kan man selv tjekke.
Jeg prikker hul i en af hans trædepuder (det gør ikke ondt på ham) og så skal der en dråbe blod ud på en strips man sætter i måleren. Det er simpelt  :) Det sværeste er at få ilderen til at ligge stille længe nok hehe

Shamua - Tak  :) Han er dog ikke begyndt på medicinen endnu hehe. Først senere i aften skal han have sin første pille

Ja okay, vidste got man gjorde såddan på menensker men var ike klar over at det virkede på dyr! Skidesmart!!!

Held og lykke med ham!


Amazing Ferret


lussingen

Jeg vil krydse fingre for, at han bliver frisk igen, nu hvor han får medicin :)

Vores Binks havde også fået konstateret insulinoma, og jeg skulle også måle hans blodsukker. Jeg stak ham i spidsen af halen, det var heldigvis forholdsvis nemt.
Jeg er spændt på at høre, hvordan han har det, når han starter på medicinen.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Lena og Peter

Vi krydser fingre for at han får det bedre nu, og så må du have held og lykke med ham..  :)

KariN

Vi krydser og håber også at den søde Peanut får det godt nu hvor han kommer på medicin :)

Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

mette11

Erika det er jeg virkelig ked af at høre. Håber medicinen virker og han kan have det godt med det. Min Marius fik også den medicin og jeg knuste det bare og hældte lidt olie på og så lappede han det i sig. Han var meget nem at få til at spise det heldigvis. Hvad siger Peanut til det??

Amazing Ferret

Tak for de søde ord  <3

Mette11 - Peanut HADER medicin og det skal klamofleres godt. Han har en tendens til at brække sig når han har fået medicin. Så jeg bruger ducksoup som han elsker :)

Amazing Ferret

Han har nu været på de piller i 2 dage og jeg har lige målt hans blodsukker og dang jeg blev forskrækket - den var helt oppe på 16.5. Jeg målte den to gange for at være sikker. Det var 1.5 time efter han havde spist

Så han får vist alt for meget Medrol. I aften får han kun en kvart pille og så måler jeg det i morgen tidlig hvor han ikke har spist hele natten


Lena og Peter

Det er vel positivt at det er kommet op... ikk???

For nu er det vel bare at finde den rigtige balance, og så bliver han lige så god som ny igen...  :)

Amazing Ferret

Jo det er positivt at han reagere på medicinen - men han skulle ikke gerne over 11  :fnis:
Min dyrlæge sagde omkring 5 så ville det være fint

Sølvsten

Håber du finder den rette dosis så han hurtigt kan få det bedre.

Amazing Ferret

Det virker til at en kvart pille een gang dagligt kan holde ham inde for der hvor han skal være. han ligger mellem 4-5 nu  :dans: :dans:

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Amazing Ferret Dato 11. April 2011, kl. 21:48
Det virker til at en kvart pille een gang dagligt kan holde ham inde for der hvor han skal være. han ligger mellem 4-5 nu  :dans: :dans:

Hvor er det godt at det fungerer for lille Peanut

Rasmus får også en kvart pille daglig, og det fungerer rigtig fint.

Amazing Ferret

Citat fra: Soelberg`s SUN ferret Dato 12. April 2011, kl. 15:59
Citat fra: Amazing Ferret Dato 11. April 2011, kl. 21:48
Det virker til at en kvart pille een gang dagligt kan holde ham inde for der hvor han skal være. han ligger mellem 4-5 nu  :dans: :dans:

Hvor er det godt at det fungerer for lille Peanut

Rasmus får også en kvart pille daglig, og det fungerer rigtig fint.

Det er også dejligt det virker for Rasmus  :)

Amazing Ferret

Peanut vil jo stadig ikke spise af sig selv og jeg har lagt mærke til at han egentlig er interesseret i tørkosten, men det er som om han ikke kan tygge det. I går læste jeg så på et forum at predisolon godt kan have den bivirkning at det giver ømme gummer. Og Peanut's gummer er røde og ømme. Så jeg ringede jo til Dr Dyr i dag og ja det kan være en bivirkning sagde hun  :( Men hun synes vi skulle se tiden an og se om han vil spise selv, ellers vil hun gerne lige tjekke ham