Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Avl på dyrehandelilder for at få angora

Startet af Eliza, 10. Januar 2011, kl. 13:30

Eliza

[besked=Malene]Delt fra Den positive tråd.[/besked]

Citat fra: Charlotte Dato  9. Januar 2011, kl. 16:52
Jeg har ønsket mig en angora ilder siden jeg fik min første ilder men det er aldrig rigtig blevet til noget. Men igår var jeg ude og se på en han og nu bor han her. Han er SÅÅÅÅ flot og lækker og rolig og sød og.... (jeg kunne blive ved). Uhh hvor er jeg glad for ham. Mange tak for at jeg måtte købe ham, Selina.  :dans: :dans: :dans:

Selvom han ikke har stamtavle og er fra en dyrehandel (City2), så skal han bruges til at lave semi-hvalpe når mine piger går i løb. Uhhhhhhh hvor jeg glæder mig.  :)

Og han har ikke næsefejl.  :love:

Ja undskyld jeg ødelægger den gode stemning, men hvordan f..... kan du være stolt over at du skal lave et kuld med Jonas Sander ildere? Du ved jo sikkert ikke engang om den er i familie med den tæve du skal bruge.. Vil du bruge ham på flere pige også?? hvad hvis han er fyldt med sygdomme og defekter så har du lavet flere parringer? Håber da du vil beholde alle hvalpene selv så for synes godt nok det er MEGET egoistisk..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Charlotte

Citat fra: Eliza Dato 10. Januar 2011, kl. 13:30
Citat fra: Charlotte Dato  9. Januar 2011, kl. 16:52
Jeg har ønsket mig en angora ilder siden jeg fik min første ilder men det er aldrig rigtig blevet til noget. Men igår var jeg ude og se på en han og nu bor han her. Han er SÅÅÅÅ flot og lækker og rolig og sød og.... (jeg kunne blive ved). Uhh hvor er jeg glad for ham. Mange tak for at jeg måtte købe ham, Selina.  :dans: :dans: :dans:

Selvom han ikke har stamtavle og er fra en dyrehandel (City2), så skal han bruges til at lave semi-hvalpe når mine piger går i løb. Uhhhhhhh hvor jeg glæder mig.  :)

Og han har ikke næsefejl.  :love:

Ja undskyld jeg ødelægger den gode stemning, men hvordan f..... kan du være stolt over at du skal lave et kuld med Jonas Sander ildere? Du ved jo sikkert ikke engang om den er i familie med den tæve du skal bruge.. Vil du bruge ham på flere pige også?? hvad hvis han er fyldt med sygdomme og defekter så har du lavet flere parringer? Håber da du vil beholde alle hvalpene selv så for synes godt nok det er MEGET egoistisk..

Jeg undrede mig over hvor du blev af. Det må have været meget hårdt for dig at vente hele 20½ time før du reagerede. Bliver du aldrig træt af at være negativ over hvad andre gør og ikke gør? Seriøst? Jeg håber du tør svare på spørgsmålet.

Jeg regner med at han ikke er i familie med den hun jeg skal bruge da hun er fra Holland. Måske vil jeg bruge ham på flere hunner, det kommer an på om der kommer en semi hun i det første kuld. Gør der det, så bliver han "gemt" til næste år for måske vil jeg lave et kuld mere på ham.
Nej, hvalpene bliver ikke beholdt (andet end den ene semi hun som jeg vil bruge til at avle på). De bliver heller ikke solgt på kontrakt da folk alligevel ikke overholder kontrakterne, men da jeg er et ærligt menneske, så vil jeg da fortælle dem at faderen er fra en dyrehandel og at jeg derfor ikke kan garantere noget mht arvelige sygdomme. Jeg vil til gengæld også bede dem om at kontakte mig hvis der en dag skulle ske noget med den hvalp de har købt eller hvis de senere vil sælge den.

Når du kigger tilbage på dine ilderes stamtavler, hvad ligger der så før den først registrerede ilder? Ildere der er dumpet ned fra himlen som er genetisk rene og uden sygdomme og fri for fancy farver? Nej, vel? Der ligger dyr der måske har været storavlet på (ligesom der blev på næsten alt herhjemme for 10 år siden). Dyr der kan være fyldt med de værste arvelige sygdomme som tilfældigvis ikke er dukket op fordi de ikke lige har været parret med et andet dyr med de samme sygdomme i generne. Dyr der kan være købt i en dyrehandel men som du bare ikke ved da du ikke har kontakt med den første avler (eller også vil avleren ikke fortælle det). Du ved det ikke for det står ingen steder. En stamtavle skal starte et sted og nu starter jeg min.

Det kan godt være at DU mener det er egoistisk men det har jeg det helt ok med. Det er din mening og din mening er ikke mere korrekt end min mening.  ;)

Jeg ved godt at du tror du kan kue folk til at få samme mening som dig hvis du bare kører længe nok på dem, men jeg er ikke bange for dig Eliza. Jeg respekterer dig for at have en mening og at du tør stå ved den, men du burde også respekterer andre for at have deres.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Bawa

Charlotte: Det er flot at du tør stå ved din mening, og at du vil starte en linje op. Respekt for det.
Men der er altså stadig stor forskel på om man bruger en ilder uden nogen form for baggrund, og så en ilder hvor man kender lidt om linjen.
Hvis nu sundheden er i top i linjen, er det lettere at forvente sunde og raske hvalpe, end hvis man tager en ilder fra en dyrhandel, uden baggrund.
Og nej, det her er langt fra et angreb, det er blot min mening omkring dette :ja:

Eliza

Jo jeg er faktisk ret træt af at være negativ over mennesker som dig der ikke har forstand på ilderavl og bare ikke vil sætte sig ordentligt ind i det. Jeg forstår ærligt ikke hvordan man kan være i miljøet i så mange år og så slet ikke lære noget af det..
Men når jeg ser folk gøre ting som at avle på en ilder man ved er en Jonas Sander ilder (for det er jo ikke bare et dyr uden tavle, du ved jo hvad den kommer fra sådan set) så bliver jeg nødt til at sige noget..
Jeg er faktisk lidt ked af at jeg hele tiden er den eneste der tør sige noget, for ved der er en del der har samme mening som mig, men som ikke har lyst til at blive hængt ud som den der hele tiden skal være negativ og efter folk.

Jeg synes nu jeg respekterer folk har en anden mening men derfor vil jeg bestemt også have lov til at komme med min.

Selvfølgelig skal stamtavler starte et sted, men når man starter en stamtavle er det ikke ensbetydende med at man bare tager et dyr man ikke ved noget om. Man kan jo bruge et dyr som man faktisk kender baggrund på men som avler ikke har haft interesse i at skrive tingene ned på.
Når du nu vælger en Jonas Sander ilder så VED du jo den er fyldt med div ting og det giver ikke mening at man vil det.

Jeg tvivler faktisk på om du ved at semi angora ser ud som alle andre korthårs ildere? For det virker ikke helt sådan. Du får det til at lyde som om en semi er bedre end en hvilken som helst anden ilder, men egentlig kan det jo være du allerede har en semi pige da du jo ikke kender dine dyrs baggrund.

Hvis du ikke stoler på at dine hvalpekøbere vil overholde en kontrakt så forstår jeg ikke hvorfor du overhovedet vil sælge til dem. Ja der er altid nogle mennesker der lyver og ikke overholder deres aftaler men nu er det heldigvis ikke alle der er sådan. Der har jo også lige været en sag hvor personen vandt netop fordi der var kontrakt på, så jeg synes ikke det er så ligegyldigt.

At du ikke er bange for mig det er da rart, for hvis du ikke kan tåle at diskuterer og høre min mening på et forum så skulle du nok ikke være her.. Vi kan jo ikke alle slikke røv på hinanden hele tiden jo..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Malene

Nu vil jeg så gerne lige slikke røv og sige at jeg har samme mening som Eliza. Jeg bliver virkelig ked af det når jeg læser noget som dét der. Men nogle gange er livet sgu for kort til at råbe op. Det nytter alligevel ikke noget når folk har sat sig for at lave noget lort (ja, det mener jeg virkelig det er).
Jeg ville ønske at alle folks største mål var at lave sunde ildere, med høj levealder. Men det kan det jo ikke være, når det vigtigste er at lave angora. Fair nok at ønske et bestemt udseende, men det burde ikke være det vigtigste.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Namilla

#5
Jeg er helt enig med Eliza!... Jeg tror der er noget om genetik, som du ikke helt har forstået Charlotte. For det første kan du ikke se at en ilder er semi angora... enten er den angora, eller også er den ikke... Semi er bare en betegnelse for ildere der har en forælder der er angora, derfor kan de, når de bruges i avl, viderebringe genet for angora (de er såkaldt het for angora)...det handler alt sammen om vigende og dominante gener...læs lige lidt mere op på det.

Derudover mener jeg det er helt uansvarligt at lave hvalp med en dyrhandler ilder, og så især når du LIGE har fået ham...Det er så risikofyldt en ilder, som det faktisk kan være.
Ja, rigtig nok, at de første ildere kom et sted fra, men der er lagt rigtig meget arbejde i at forædle og forbedre linierne siden...noget arbejde som du, undskyld udtrykket, skider højt og flot på.
Hvis man endelig skal bruge en ilder uden stamtavle, så bør man i det mindste vælge en ilder, som man ved en lille smule om. Fx en han på 4 år, som ikke har haft en sygedag (andet end de forventelige.) Når man venter så længe, så er man forholdsvis sikker på, at ildere i hvert fald ikke videregiver nogle af de hurtigste og mest aggressive kræftformer. Det er aldrig en garanti for, at han ikke senere bliver syg, men det er trods alt en lille ting, som man faktisk kan gøre, for at sikre et godt udgangspunkt i sin linie. At han er sød og (efter dit udsagn) semiangora, gør bare ingenting for en linie.
Når du nu rent faktisk siger at du vil starte en ny linie op, var det så ikke en ide, i det mindste at starte med at godt udgangspunkt?
Det lyder simpelthen så utroligt useriøst, at du vil avle på en tilfældig ilder, bare fordi han er halvt angora! Hvis han havde haft blaze, så havde det være endnu bedre eller hvad? Du er jo ikke en hujende fis bedre end Jonas Sander, når du avler på den måde...

Charlotte

Eliza > Jeg ved at der er folk som har samme mening som mig der ikke vil stå frem med det fordi de ikke orker at blive hakket ned af bla dig. Så det er godt at vi 2 ikke er bange for at komme med vores meninger.  ;)

Ja jeg har været i ilder-verden i en del år efterhånden (og også meldt mig ud i et par år fordi jeg ikke orkede at blive i dårligt humør over at blive hakket på over sådan ca alt fordi jeg ikke havde samme mening som flertallet). Og jo, jeg har lært noget. Jeg har lært at stå ved mine meninger og holdninger. Bla ville jeg for år tilbage gerne have avlet på min hun Dafny (som var semi men lignede alle andre så jo jeg ved godt hvordan de ser ud og at de ikke er bedre end andre men da jeg er vild med angora og det kunne være fedt at få angora-hvalpe, så skal jeg jo bruge en semi-pige  ;) ). Jeg købte hende da hun var 1 års tid og var i tvivl om det med at avle for der blev jo advaret så meget om hvor stor risiko der var for hunnen, hvor dyrt det ville være og hvor frygteligt meget arbejde der var i at have hvalpe. Meget kort tid efter fik hun nogle knuder ved dievorterne. Hun blev opereret og da jeg ikke turde avle på hende (for tænk hvis det var kræft plus jeg havde lyttet alt for meget til andre), så blev hun steriliseret samtidigt. Det var så bare indkapslet mælk. Udover det så fejlede Dafny intet i de 5½ år jeg havde hende. Hun havde faktisk været en god hun at avle på. Men fordi jeg havde lyttet til andre, så gjorde jeg det ikke.

Jeg har købt Albert fordi jeg vil lave angoraer. Men min anden han Charlie (som er far til mit ups-kuld fra sidste år og som jeg ville bruge i år) er også fra City2. Det står på min hjemmeside og det har jeg aldrig holdt skjult. Så nej, jeg vil ikke bare alve på en Jonas Sander-han fordi han er angora, men jeg vil avle på Albert fordi det kan give mig det jeg ønsker. Og det er at lave en semi-pige så jeg måske næste år (eller om nogle år) kan bruge den hun til at lave et kuld hvori der forhåbentlig er nogle angoraer.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Namilla

Charlotte: Havde der været avlet på Daffy tidligere? for ellers lyder det MEGET underligt, at hun skulle have indkapslet mælk i dievorterne, da dyr ikke producerer mælk før lige op til en forestående fødsel...

Charlotte

Eliza > Jeg glemte lige at skrive at jeg VED IKKE at dyr fra Jonas Sander er fyldt med div ting. Jeg kender ikke manden så jeg ved ikke hvor mange linier han har og om han blander alt sammen med alt eller om han holder det lidt adskilt? Jeg har haft dyr fra JS der er døde unge, og jeg har haft dyr fra JS som er blevet ældre. Så nej, jeg kan ikke vide hvad Albert indeholder og det kan du heller ikke for ingen af os kender fremtiden.

Og som jeg efterhånden har skrevet SÅ MANGE MANGE MANGE GANGE så har jeg erfaring med marsvine-avl og folk holder ikke hvad de lover uanset hvor højt og helligt de lover det. Jeg har ikke tænkt mig at sælge dyr til hvem som helst der er interesseret. De vil blive sorteret i og når jeg siger nej til at sælge til en, så står jeg ved mit nej.
Jeg bryder mig ikke om at skulle hive folk i retten og har heller ikke lige råd til advokat-salær så hvorfor sælge dyr på kontrakt når de ligeså godt kunne købe i City2 eller hos den næste private som ikke kommer herinde og som heller ikke går op i kontrakter?
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Stephanie

Citat fra: Charlotte Dato 10. Januar 2011, kl. 16:39
Eliza > Jeg glemte lige at skrive at jeg VED IKKE at dyr fra Jonas Sander er fyldt med div ting. Jeg kender ikke manden så jeg ved ikke hvor mange linier han har og om han blander alt sammen med alt eller om han holder det lidt adskilt? Jeg har haft dyr fra JS der er døde unge, og jeg har haft dyr fra JS som er blevet ældre. Så nej, jeg kan ikke vide hvad Albert indeholder og det kan du heller ikke for ingen af os kender fremtiden.

Og som jeg efterhånden har skrevet SÅ MANGE MANGE MANGE GANGE så har jeg erfaring med marsvine-avl og folk holder ikke hvad de lover uanset hvor højt og helligt de lover det. Jeg har ikke tænkt mig at sælge dyr til hvem som helst der er interesseret. De vil blive sorteret i og når jeg siger nej til at sælge til en, så står jeg ved mit nej.
Jeg bryder mig ikke om at skulle hive folk i retten og har heller ikke lige råd til advokat-salær så hvorfor sælge dyr på kontrakt når de ligeså godt kunne købe i City2 eller hos den næste private som ikke kommer herinde og som heller ikke går op i kontrakter?

Tjaa, jeg har så kun haft 2 Jonas Sander ilder, og den ene døde 14 dage efter sin 1 års fødselsdag af medfødt misdannelse, hvorimod den anden var så heldig at blive hele 1½ år før han døde af kræft. Og ja der er da nogen få der er så heldig at vinde i lotteriet og få en ilder der lever længe, desværre er der bare flere der får JS ildere der ikke lever så længe.

Jeg ved godt at intet kan ændre din mening om at avle på dyr der med høj sandsynlig bærer på noget skidt.

Det eneste jeg så kun kan gøre er at fraråde kommende købere om hvad det er for nogle dyr de køber, hvor kort tid de kan risikere at have dem og hvor smertefuldt det er at miste dem i en ung alder når ved lidt omtanke kunne have nydt dem i mange år, og i stedet anbefale dem de mange ansvarfulde avlere der er som går efter sundhed fremfor udseende.

For om ikke andet så har du da vist at du ikke er bange for at beholde ilderne selv hvis du ikke kan komme af med dem.


Charlotte

Citat fra: Namilla Dato 10. Januar 2011, kl. 16:27
Jeg er helt enig med Eliza!... Jeg tror der er noget om genetik, som du ikke helt har forstået Charlotte. For det første kan du ikke se at en ilder er semi angora... enten er den angora, eller også er den ikke... Semi er bare en betegnelse for ildere der har en forælder der er angora, derfor kan de, når de bruges i avl, viderebringe genet for angora (de er såkaldt het for angora)...det handler alt sammen om vigende og dominante gener...læs lige lidt mere op på det.

Derudover mener jeg det er helt uansvarligt at lave hvalp med en dyrhandler ilder, og så især når du LIGE har fået ham...Det er så risikofyldt en ilder, som det faktisk kan være.
Ja, rigtig nok, at de første ildere kom et sted fra, men der er lagt rigtig meget arbejde i at forædle og forbedre linierne siden...noget arbejde som du, undskyld udtrykket, skider højt og flot på.
Hvis man endelig skal bruge en ilder uden stamtavle, så bør man i det mindste vælge en ilder, som man ved en lille smule om. Fx en han på 4 år, som ikke har haft en sygedag (andet end de forventelige.) Når man venter så længe, så er man forholdsvis sikker på, at ildere i hvert fald ikke videregiver nogle af de hurtigste og mest aggressive kræftformer. Det er aldrig en garanti for, at han ikke senere bliver syg, men det er trods alt en lille ting, som man faktisk kan gøre, for at sikre et godt udgangspunkt i sin linie. At han er sød og (efter dit udsagn) semiangora, gør bare ingenting for en linie.
Når du nu rent faktisk siger at du vil starte en ny linie op, var det så ikke en ide, i det mindste at starte med at godt udgangspunkt?
Det lyder simpelthen så utroligt useriøst, at du vil avle på en tilfældig ilder, bare fordi han er halvt angora! Hvis han havde haft blaze, så havde det være endnu bedre eller hvad? Du er jo ikke en hujende fis bedre end Jonas Sander, når du avler på den måde...

Det er lidt svært at nå at svare på det hele så jeg plukker lige lidt ud:

Namilla > Jeg kan ikke forstå at I bliver ved med det med hvad en semi er. Jeg har avlet marsvin i mange år og kender godt lidt til genetik (ikke meget men nok) og ved godt at jeg skal bruge en semi for at få angora. Min han ER angora. Parret med den korthårede hun jeg har tænkt mig, så kommer der semi-børn. Nej de er ikke bedre end nogen anden. De ser ikke anderledes ud end andre men de bærer på det langhårede gen som jeg godt kunne tænke mig at bruge nemlig Angora-genet.

Det kan også være at jeg gemmer ham til næste år. Det har jeg ikke helt besluttet endnu. Jeg var bare så glad for at jeg ENDELIG havde fået en angora dreng og ville lige dele det med jer (plus provokerer Eliza lidt da det jo er flere dage siden hun havde noget at flippe ud over).  :fnis:   

Du er velkommen til at kalde mig Jonas-Sander-wannabe hvis du har lyst. Så skal du bare huske at gøre det samme med ALLE dem der sælger hvalpe uden kontrakt og uden at vide noget om forældre dyrene. Dvs nærmest alle i den blå avis, på gul og gratis og på dyrenettet og når der engang imellem kommer nogen herind der gør det samme.  ;)

Den hun jeg ville have brugt ham på er kun 1½ år til sommer. Måske bruger jeg ham på den anden hun som er 3 år til sommer. Jeg har netop købt Molly (på 2½ nu) pga hendes alder for så får jeg noget alder på før hun bliver mor. Jeg havde ikke lige planlagt at købe Albert men valgte at gøre det. Og det har jeg ikke fortrudt og kommer heller ikke til det uanset hvor meget I har imod det. Men jo jeg havde tænkt at jeg ville bruge lidt "ældre" dyr når nu jeg ikke vidste noget om deres linier. Charlie er da også 2 år før han bliver far igen. 2 år er ingen alder men jeg skal ikke være stor-avler men bare have 1 eller 2 kuld om året for hyggens skyld. Hvis det ødelægger hele jeres avlsplaner, så er det synd for jer men jeg kan ikke helt se hvordan mine kuld har noget med jer at gøre. I er velkomne til at lade være med at købe en hvalp fra mig (jeg tror der er flere som jeg ikke havde solgt til alligevel).  ;)

Og jo Dafny blev vist nok parret op men gik tom. Hun flyttede så hjem til mig og vist nok et par uger senere havde hun de knuder. Jeg kan ikke helt huske hvor længe der gik før hun fik dem for det er 5½ år siden men der omkring tror jeg.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Charlotte

Citat fra: Stephanie Dato 10. Januar 2011, kl. 16:57


Citat fra: Charlotte Dato 10. Januar 2011, kl. 16:39
Tjaa, jeg har så kun haft 2 Jonas Sander ilder, og den ene døde 14 dage efter sin 1 års fødselsdag af medfødt misdannelse, hvorimod den anden var så heldig at blive hele 1½ år før han døde af kræft. Og ja der er da nogen få der er så heldig at vinde i lotteriet og få en ilder der lever længe, desværre er der bare flere der får JS ildere der ikke lever så længe.

Jeg ved godt at intet kan ændre din mening om at avle på dyr der med høj sandsynlig bærer på noget skidt.

Det eneste jeg så kun kan gøre er at fraråde kommende købere om hvad det er for nogle dyr de køber, hvor kort tid de kan risikere at have dem og hvor smertefuldt det er at miste dem i en ung alder når ved lidt omtanke kunne have nydt dem i mange år, og i stedet anbefale dem de mange ansvarfulde avlere der er som går efter sundhed fremfor udseende.

For om ikke andet så har du da vist at du ikke er bange for at beholde ilderne selv hvis du ikke kan komme af med dem.

Jeg er ked af at du har mistet dem så tidligt. Jeg har jo desværre selv prøvet det og det gør forbandet ondt.
Men om jeg bruger en han derfra, eller en fra en privat som ikke aner noget (og som i realiteten kunne være værre), hvad er forskellen?

Jo min mening kan godt ændres. Det kan godt være at I ikke tror det, men jeg læser hvad der bliver skrevet og tænker over det. Og netop derfor ville jeg bruge lidt "ældre" dyr at avle på når jeg nu ikke ved noget om deres linier. Nej 3 år for hunnen og 2 år for hannen er ikke gammelt men jeg vil ikke risikerer min huns liv. Så 3 år er det seneste hun skal have et kuld (hun fik et kuld sidste år, ellers havde jeg slet ikke drømt om at avle på hende i den alder). Efter det bliver hun steriliseret og får lov at gå som kyssehund herhjemme.  :) Og den anden hun (hende der hed Freja hos tidligere ejer men som skal skifte navn jeg har bare ikke fundet det rette endnu) hun er kun 1½ år. Men jeg har hendes (iøvrigt skønne) hvalp fra sidste år. Så der har jeg mere hvor jeg kan følge linier og ikke kun hende. Men sker der en dag noget med nogle af dem, så bliver linien selvfølgelig lukket med det samme. Og så kontakter jeg selvfølgelig også folk der har købt hvalp af mig og fortæller dem det. Det er klart.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Charlotte

Jeg må hellere lige forklare (inden I misforstår), jeg har ikke netop købt Molly. Hun blev købt i sommers. Men hun er købt netop pga hendes alder (det var sådan at det netop skulle forstås).  ;)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Bawa

#13
Charlotte: Først vil jeg lige sige at jeg synes det er usmageligt at du ligefrem skriver indlæg blot for at provokere Eliza!
Og så vil jeg gerne lige stille dig et ganske simpelt spørgsmål: Hvis du er så vild med angora, og så gerne vil avle dig frem til dem.
Hvorfor ta'r du så ikke og ser dig om efter en angora han med bare LIDT baggrund? Hvis du virkelig brænder så meget for angora avl,
hvorfor så ikke søge en han, som kan bidrage med noget godt til den danske ilderavl? Jeg er da også vild med angoraer, men jeg sætter nu altså sundheden over pelslængden til enhver tid.

Charlotte

Bawa > Nu skal der jo ikke så meget til for at provokerer hende så...  ;)

Men hvem siger at jeg ikke er blevet skrevet op til en angora han med lidt baggrund? Jeg har bare ikke delt det med jer for jeg behøver vel ikke skrive ALT hvad jeg gør i mit liv. Om lidt går jeg på toilettet. Skal du også vide hvor mange stykker toiletpapir jeg har tænkt mig at bruge?    :fnis:
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!