Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

oplyses til skat eller?

Startet af Eliza, 24. Januar 2011, kl. 13:39

Stubba

#15
Citat fra: Katrine Dato 24. Januar 2011, kl. 17:16
Vi har fået at vide via marsvineavl, at man kun skal oplyse hvis man tjener på det. (hvilket man ikke gør)

Det kan også være. :) der står bare på deres side, at man skal registreres hvis man avler ..

"    * dræt og avl af andre levende dyr:
    * Strudse og emuer
    * Andre fugle
    * Insekter
    * Mink
    * Kaniner og andre pelsdyr Fremstilling af rå pelsskind, krybdyr
    * eller fugleskind fra opdrættede dyr Drift af ormefarme, landbaserede bløddyrfarme, sneglefarme mv. Opdræt af silkeorme, fremstilling af silkeormekokoner Biavl og fremstilling af honning og bivoks Opdræt og avl af kæledyr (bortset fra hunde og fisk):
    * Katte
    * Fugle, fx parakitter mv.
    * Hamstere mv. Opdræt af forskellige dyr"

Men altså .. Det kan godt være det ikke er sådan, men så er det lidt underligt at jeg skal registrere mig uanset om det giver overskud eller ej.

Men jeg ved det ikke, jeg er kun inde i det omkring mig selv :P :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Katrine

Citat fra: Stubba Dato 24. Januar 2011, kl. 18:07
Citat fra: Katrine Dato 24. Januar 2011, kl. 17:16
Vi har fået at vide via marsvineavl, at man kun skal oplyse hvis man tjener på det. (hvilket man ikke gør)

Det kan også være. :) der står bare på deres side, at man skal registreres hvis man avler ..

"    * dræt og avl af andre levende dyr:
    * Strudse og emuer
    * Andre fugle
    * Insekter
    * Mink
    * Kaniner og andre pelsdyr Fremstilling af rå pelsskind, krybdyr
    * eller fugleskind fra opdrættede dyr Drift af ormefarme, landbaserede bløddyrfarme, sneglefarme mv. Opdræt af silkeorme, fremstilling af silkeormekokoner Biavl og fremstilling af honning og bivoks Opdræt og avl af kæledyr (bortset fra hunde og fisk):
    * Katte
    * Fugle, fx parakitter mv.
    * Hamstere mv. Opdræt af forskellige dyr"

Men altså .. Det kan godt være det ikke er sådan, men så er det lidt underligt at jeg skal registrere mig uanset om det giver overskud eller ej.

Men jeg ved det ikke, jeg er kun inde i det omkring mig selv :P :)

Altså jeg ved bare at der var en marsvine opdrætter der på et tidspunkt havde kontakte til skat fordi hendes nabo havde meldt hende pga. naboen mente at hun tjente på det.
Og der fik hun at vide at hun ikke skulle gøre noget så længe hun intet overskud havde, og det kunne de sagtens se at hun ikke havde
Ildere: Loppen & Bamse

Stubba

Det ved jeg ikke så :)
Det virker bare lidt mærkeligt. Hehe. Men det er selvfølgelig rigtig nok, hvis man sådan tænker over det. Der er jo ingen grund til det, hvis det går lige op.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Charlotte

Jeg tror nærmere at det giver underskud end overskud at lave ilder-hvalpe. Men ja, man burde nok gemme ens kvitteringer på foder, træpiller og dyrlægeregninger.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Stubba

Citat fra: Charlotte Dato 25. Januar 2011, kl. 00:06
Jeg tror nærmere at det giver underskud end overskud at lave ilder-hvalpe. Men ja, man burde nok gemme ens kvitteringer på foder, træpiller og dyrlægeregninger.

Jamen som fx. en virksomhed, der skal du indberette selvom det giver underskud :) ..
Men jeg kender ikke reglerne ved avl .. :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Stjerne

Tror ikke der er den store forskel på de forskellige slags dyre avl..
Og som hundeavler skal man registrere sig, og som skrevet blot indberette et rundt 0 hvis man ikke har overskud..

Kan ikke se hvad der skulle være anderledes ved at være ilder avler..
Men ja det er meget få der registrerer sig, men i bund og grund er det fusk at lade være :)

Eliza

Nu hørte jeg så fra en hundeavler at man kun skulle registrere sig hvis man fik mere end to kuld om året, for ellers var man ikke "rigtig" opdrætter og det kunne betegnes lidt som hyggekuld.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

stine

#22
Citat fra: Eliza Dato 25. Januar 2011, kl. 12:41
Nu hørte jeg så fra en hundeavler at man kun skulle registrere sig hvis man fik mere end to kuld om året, for ellers var man ikke "rigtig" opdrætter og det kunne betegnes lidt som hyggekuld.

Det er også rigtigt, men det er som kennel de skal registrere sig og der er et kursus de skal tage, det har ikke noget med skat at gøre.

Jeg tror forvirringen er, at man skal betale skat af alt man tjener (fradraget ryger højst sandsynligt på noget andet, arbejde/overførselsindkomst osv.). Hvis man tjener under 50.000 på sit erhverv (her avl) skal man oplyse et eventuelt overskud til skat. Tjener man over 50.000 skal man momsregistreres og derfor oplyse alt til skat, både udgifter og indtægter, men man skal stadig kun betale skat af et eventuelt overskud. Men altså, selv hvis man kun laver et kuld skal der betales skat af et eventuelt overskud.

I øvrigt ved jeg at skat indimellem kigger salgsannoncer på nettet og at nogen er snuppet på den konto (hunde opdræt).

Hov forresten, de 50.000 er selvfølgelig omsætningen og ikke overskuddet.

Stjerne

#23
Citat fra: stine Dato 25. Januar 2011, kl. 14:11
Det er også rigtigt, men det er som kennel de skal registrere sig og der er et kursus de skal tage, det har ikke noget med skat at gøre.
I øvrigt ved jeg at skat indimellem kigger salgsannoncer på nettet og at nogen er snuppet på den konto (hunde opdræt).

Lige præcis!
En kennel registrering har intet med skat at gøre..
Det er blot at du kan avle med stamtavle i en klub som DKK osv..

Men siger vel også lidt sig selv.. Hvis man ikke skulle betale skat når man kun har eet kuld om året, så ville alle jo bare sige at de kun har eet kuld om året.. Sådan fungerer det ikke :)
Alle indtægter man har som der overstiger udgifterne skal der betales skat af :)


stine

Citat fra: Stjerne Dato 25. Januar 2011, kl. 14:22
Lige præcis!
En kennel registrering har intet med skat at gøre..
Det er blot at du kan avle med stamtavle i en klub som DKK osv..

Jeg mener faktisk at det er blevet lovpligtigt også uden stamtavle, da hundeloven blev revideret i sommers. Men du må ikke hænge mig op på det, det kan også være at det stadig er under overvejelse.

Eliza

Citat fra: stine Dato 25. Januar 2011, kl. 14:11
Citat fra: Eliza Dato 25. Januar 2011, kl. 12:41
Nu hørte jeg så fra en hundeavler at man kun skulle registrere sig hvis man fik mere end to kuld om året, for ellers var man ikke "rigtig" opdrætter og det kunne betegnes lidt som hyggekuld.

Det er også rigtigt, men det er som kennel de skal registrere sig og der er et kursus de skal tage, det har ikke noget med skat at gøre.

Jeg tror forvirringen er, at man skal betale skat af alt man tjener (fradraget ryger højst sandsynligt på noget andet, arbejde/overførselsindkomst osv.). Hvis man tjener under 50.000 på sit erhverv (her avl) skal man oplyse et eventuelt overskud til skat. Tjener man over 50.000 skal man momsregistreres og derfor oplyse alt til skat, både udgifter og indtægter, men man skal stadig kun betale skat af et eventuelt overskud. Men altså, selv hvis man kun laver et kuld skal der betales skat af et eventuelt overskud.

I øvrigt ved jeg at skat indimellem kigger salgsannoncer på nettet og at nogen er snuppet på den konto (hunde opdræt).

Hov forresten, de 50.000 er selvfølgelig omsætningen og ikke overskuddet.

ok det er jo godt at vide.. men der gælder jo så ikke nogle regler for hvis man får hvalpe på mere end to ildere for det hedder jo ikke en kennel.. men registreres skal det jo. Vil undersøge det nærmere senere..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dark Crystal Ferret

Ok.. så har jeg lige et spørgsmål :P
Hvis man nu har et opdræt. Og der så sker et uheld så to dyr ved et uheld kom i samme bur eller slap ud, så der derved kom et "ups kuld" .
Skal man så også betale skat af det? Eller er det kun hvis man kalder sig opdrætter?
For ellers så er det jo stort set alle der har kæledyr der kan komme ud i at betale skat.. da mange har eks katte gående ude uden at de er neutraliseret. Og hvis jeg forstår jer rigtig her, så skal man betale skat af det uanset hvad?..

Jeg ved den med de 50.000. Hvis man tjæner over det, så skal man tjæne skat af det. Men for det 1. Du tjæner så lidt på et kuld. og 2. du skal godt nok lave mange kuld for at komme til at tjæne så meget.

vi gemmer alt hvad der kommer af bonger og regninger omkring vores opdræt. vi har en æske hvor vi ligger det hele ned i. Og hvis skat vil se hvad vi har af indtækt i forhold til udgufter, så er de velkommen. Vi kan besvise det faktisk er mere underskuld end indkomst vi får ud af det..
Jeg har bare svært ved at tro de gå så meget op i opdrættere og små hyggekuld. Og tror også de har meget større fisk ude i Dk at gå efter, end efter alle avlere.

Eliza

Jeg tror det bliver misforstået lidt.. for som jeg har forstået det så skal man bare oplyse det til skat og ikke betale noget til dem. Det er kun hvis indtægten kommer over 50.000kr at man skal betale skat af overskuddet og momsregistreres.

Jeg er dog ikke helt sikker så vil undersøge det senere..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

lille_jill

Citat fra: Eliza Dato 25. Januar 2011, kl. 12:41
Nu hørte jeg så fra en hundeavler at man kun skulle registrere sig hvis man fik mere end to kuld om året, for ellers var man ikke "rigtig" opdrætter og det kunne betegnes lidt som hyggekuld.

HAHA! Så jeg er sgu helt færdig med at avle fodermus, hvis de kun må få 2 kuld om året :lol:

Stubba

Du skal betale skat af overskuddet også selvom overskuddet ikke er over 50.000.
De 50.000kr er kun, hvis man ønsker at blive momsregistreret.

Men i teorien .. Så selvom det er ups kuld, så er det jo stadig kuld. og så skal man indberette - også selvom det giver underskud!
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!