Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Tæver på udstillinger

Startet af Line, 25. Januar 2011, kl. 16:40

Shamua

Citat fra: Eliza Dato 26. Januar 2011, kl. 17:16
Jeg tror bare i de her ECE tider så er man nødt til at tage det lidt mere seriøst end man normalt plejer for helt små hvalpe kan jo dø af det.
Disse ECE tider? Nu bliver jeg nødt til at høre, hvor mange dyr ved man med sikkerhed har det? Og er der overhovedet nogle i DK ? Er det ikk kun sverige? Ved det ikke så spørger af nysgerrighed...

Vh. Marianne

Eliza

Der er ingen der ved noget med sikkerhed da man altså ikke bare lige kan tjekke det.

Nej det er ikke kun sverige det er i, men du får ikke danskerne til at indrømme det er her.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

KittAnderson

Jeg har da ikke hørt om nogle tilfælde i DK. Du må komme med eksempler.
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Shamua

Jeg synes da hvis du har mistanke om at nogen holder det hemmeligt, kunne det være rimelig relevant for os andre, for at vi kan beskytte vores dyr. Selv har jeg ikke set nogen symptomer hos mig eller hos nogen i min omgangskreds, men du skal være mere end velkommen til at skrive en privat besked til mig hvis du ikke vil hænge nogen ud offentligt. Selv synes jeg bare det kunne være rart at vide hvilke ildere man skal være opmærksom på evt. kunne være smittebærere.

Vh. Marianne

KittAnderson

Ja så vil jeg også gerne have en PM.
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Julie

Eliza: Du forveksler ikke ECE med Giardia? Så vidt jeg husker at have læst engang, kan de godt ligne hinanden de sygdomme

KittAnderson

Jeg vil godt skriver under på at Giadia er meget udbredt i DK.
Jeg vil 'prale' med at have fået det fra træf hele to gange :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

lille_jill

Vil også gerne vide hvem det kunne være..

Citat fra: KittAnderson Dato 26. Januar 2011, kl. 21:37
Jeg vil godt skriver under på at Giadia er meget udbredt i DK.
Jeg vil 'prale' med at have fået det fra træf hele to gange :)

Den vil jeg sgu gerne give dig en ærespris for på næste udstilling! "Denne pris gives til Kitt og hendes stakkels kræ, for at have opnået et værdigt minde som de mest giardiasmittede i DK's ilderhistorie" ;)

KittAnderson

Haha. Det kunne være fucking sjovt :p Folk ville glo helt vildt :)
Men ja, måske jeg er DK mest smittede giadia-ramte ilderejer.
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

KittAnderson

hmm. Ej jeg håber ikke jeg har det.
Men den der har haft flest giadia smittede ildere  i DK.
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Amazing Ferret

Citat fra: Eliza Dato 26. Januar 2011, kl. 21:14
Der er ingen der ved noget med sikkerhed da man altså ikke bare lige kan tjekke det.

Nej det er ikke kun sverige det er i, men du får ikke danskerne til at indrømme det er her.

Hvorfor skulle folk lyve om det?

Og jeg vil da også gerne have en pm med nogle navne på dem du mener holder det hemmeligt

Mustela

#41
Citat fra: Eliza Dato 26. Januar 2011, kl. 16:50
Jill: jeg ville aldrig tage mine dyr med til et træf hvis jeg havde en drægtig tæve eller hvalpe derhjemme netop fordi jeg vil synes risikoen er for stor der, men jeg ville ikke have noget imod at tage dem med til en udstilling hvor man går så højt op i smittefare.

Jeg ser ikke risikoen for meget større til en udstilling som hvis jeg gik en tur med dem udenfor eller får slæbt noget med hjem på skoen.

:ot: Jeg forstår slet ikke din tanke? Hvordan kan du tro at smitterisikoen på en udstilling er så lille? Tror du at de forholdsregler man kan tage på udstillinger mht smittefarer eliminerer rsikoen for en evt. infektion, hvis der er en "syg ilder" tilstede? Det er da de færreste mennesker der egentlig ved hvordan man skal håndterer sådan en situation, og det kan IKKE lade sig gøre. Og fordi dyr af samme art er flertalligt tilstede i et lokale er det fysisk umuligt at undgå smitte med bakterier og virus hvis patogener af bakterier eller virus er tilstede.
Hver dommer skulle side i et isoleret rum, under specielt tryk, skifte tøj mellem hvert dyr, samt spritte luften med en forstøver. Ergo, det kan ikke lade sig gøre.
Så med mindre du bor klods op at andre der holder ildere, og jævnligt jokker runt i deres afføring, så er der en mindre risiko for ilderrelaterede sygdomme ved en gåtur derhjemme, end på en udstilling.

Og nej, drægtige eller diegivende tæver skal da ikke med på en udstilling. For mit vedkommende ikke pga immunforsvaret, men pga tæven, og hun skal ikke udsættes for den stressfaktor. Men jeg ville nok også give min tæve 1-2 ugers hvile efter hvalpene er væk, før jeg tog hende med på udstilling.


Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Eliza

Jeg vil ikke sidde og lave en liste over nogle.. Hvad ville jeg også få ud af det? Og nej jeg forveksler ikke ECE med giadia.

Der er heller ikke nogle andre der ville få noget ud af det for jeg aner jo ikke hvilke dyr der har været sammen med hvem så listen kan jo være ti gange længere end jeg kunne lave den.. Og jeg siger bestemt ikke at det er ting jeg ved. Som jeg tidligere har skrevet så tror jeg at mange slet ikke ved at de har haft det, da det jo langt fra er alle dyr der bliver lige syge.

Folk tør ikke være ærlige fordi man så bliver hængt ud..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Jeg synes altså det er urimeligt at skrive at man ikek får folk til at indrømme det, for som jeg læser den sætning så betyder det at folk er klare over at deres dyr har det og bare ikke vil sige det. HVis det virkelig er det du mener så har du godt nok ikke meget tiltro til folk og mener faktisk at de skjuler det/lyver om det.

Der skal nbok være en del edr har haft ece indenfor derse dør uden de ved det, men når man ikke ved det så er det sq også lidt svært at "indrømme" det.

Eliza

Nej men der er jo aldrig nogle der ved det med 100% og så kan man lige så godt lade være med at nævne det..

Synes bare det er sjovt der aldrig er ECE i dk når vi ved alle andre lande har det og når jeg nævner det så bliver jeg beskyldt for at være helt ude i skoven for det kan jo bestemt ikke passe..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.