Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

hvormeget kan opdrætter kræve

Startet af tzari, 4. December 2008, kl. 20:02

tzari

Ja hvilke ting ville I skrive under på i en kontrakt og hvilke ville i ikke.

f.eks kunne være: tilbagekøbs aftale, krav om foder, krav om obduktion, krav om bestemt størrelse bur, krav om antal gå tur timer om ugen ,krav om deltagelse på udstillinger, krav om kontakt af opdrætter jævnligt, krav om køb af foder fra opdrætter, krav om et opdateret pas hele tiden, krav om dyret altid skal have en ilderkammerat  osvosv

Kun fantasien stiller jo grænser
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

lille_jill

Jeg ærgrer mig rigtigt meget over, at på kuldet hvor Chucky kommer fra, er der ikke krav på obduktion. Ret ærgeligt når hans søster kun blev 1,5 år gammel.

Amazing Ferret

Citat fra: lille_jill Dato  4. December 2008, kl. 20:32
Jeg ærgrer mig rigtigt meget over, at på kuldet hvor Chucky kommer fra, er der ikke krav på obduktion. Ret ærgeligt når hans søster kun blev 1,5 år gammel.

Ja det ærger jeg mig også meget over at jeg ikke fik skrevet på :'(
Men det kom på de to følgende kulds kontrakter

tzari

hehe så i 2 mener obduktion er ok på en kontrakt hvad ellers er / er ikke
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Jeg synes ikke det er i orden at opdrætter bestemmer hvilket foder køber skal bruge...man kan vejlede dem i hvad der er bedst, men det må være op til køber

Kontrakter er jo ikke lavet for at man skal bestemme over dyret når det er solgt....men for at beskytte dyret og ens avl så vidt det er muligt.

Jeg synes min kontrakt er temmelig fair og jeg er til at snakke med hvis der er nogle problemer med hvalpene :ja:

tzari

MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

RockaHulla

Citat fra: tzari Dato  4. December 2008, kl. 20:02
krav om deltagelse på udstillinger, krav om et opdateret pas hele tiden

Er der seriøst folk der har det i deres kontrakter?!

Amazing Ferret

Mine krav er:

Hvornår de skal snittes...
Jeg skal kopi af dyrlægeregninger....
Obduktion hvis ilderen dør inden den er 3 år og man ikke kan se nogen åbenlys dødsårsag...
Jeg skal godkende nye ejere hvis køber skal af med ilderen....
Og så har jeg ret til at hente ilderen hvis jeg mener den bliver mishandlet...

Amazing Ferret

Citat fra: RockaHulla Dato  4. December 2008, kl. 21:58
Citat fra: tzari Dato  4. December 2008, kl. 20:02
krav om deltagelse på udstillinger, krav om et opdateret pas hele tiden

Er der seriøst folk der har det i deres kontrakter?!

Det skulle ikke undre mig hvis nogen har :o

tzari

Nævnte bare en masse underlige krav man kunne stille og folk kunne sikkert finde på at kræve dyret blev udstillet kan ski aldrig vide. Som sagt kun fantasien sætter grænser da vi har aftale frihed i dk
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

RockaHulla

Heheh, det ville heller ikke undre mig, finder det bare noget overdrevent.

lille_jill

Men er sådan en kontrakt overhovedet noget værd? Mener, at det lige har været op på gnaverforum, at man ikke kan bruge en kontrakt til en skid. Hvis den ikke bliver overholdt og man skal rettens vej, så skal man selv betale alle omkostninger i sagen. Og hvem har råd til det?

tzari

mig bekendt betaler taber den slags og man kan jo tilføje i kontrakten at en evt retsag er på købers regning hvis kontrakten brydes så er der ikke noget at rafle om da de så har skrevet under på det. Man skal dog tilføje en bod for du får noget ud af at gå i retten
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

RockaHulla

Det er taberen, der skal betale og det kan man vel altid true med.. Eller hente ilderen tilbage.
Men der må det da komme an på, hvad det er der er blevet brudt.

tzari

jep man skal jo udspecificere hvilke krav der er hvilken bod på vil jeg tro. Har pt selv kun bod på avl på kæleildere men er i gang med at redigere min kontrakt
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner