Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Black Diamond Ferret

Startet af Black Diamond, 23. Juni 2009, kl. 19:28

Black Diamond

Jeg er en ny ilderopdrætter som vil starte opdræt i løbet af i år.
Jeg har valgt at opdrætte på, især, de mørke af farverne. Blacksolid, Blackself ,Dark sable. Udover det vil der også kommer farver som Chocolate solid og Chocolate self.
Da jeg hele tiden har været meget forelsket i angora , var min drøm og ønske at lave disse farver i angora også.

De ting jeg går op i med mit opdræt er den enkelte hvalp som en hel hed. Jeg går ikke op i priser og primer i mit opdræt men på hvalpen /ilderen som en hel hed der vil give dig indre stolthed. Jeg tager derfor også samme pris for alle hvalpe fra mig. Igen for at vise at alle hvalpe er skønne og unikke for mig.
Mine avls mål er som hovedregel at arbejde på at få leve tiden op på ilderen og et smukt udsende ind i mine linjer. Jeg vil arbejde imod at få linjeavl og indavl ud af mine linjer og på den måde forbedre mine linjer og den sorte angoras linjer i mit opdræt. Jeg ønsker at de sorte ildere skal ud af den dårlige retning de er kommert ud af og ind med ting der holder sig for de danske ilderes standart.

Mit opdræt kort fortalt


Opdrætternavn: Black Diamond Ferret
Starttidspunkt for opdræt: 2009
Antal kuld siden start: De første hvalpe skulle gerne komme 2010
Antal dyr i avl: 3-4 (flere kan komme )
Avlsdyrenes oprindelse: Holland
Brug af linieavl/indavl: Nej
Farver/aftegning/pelstyper: Blacksolid Blackself-Chocolate solid,Chocolate self - Angora/Korthår (under betegnelsen korthår ligger semi angora)

Pris kæl/avl: Pris for alle hår typer 2500kr   
Sælges på kontrakt: Ja
Garanti: Ja, 6 måneder.
Førstegangs køber: Måske
Salg til personer under 18 år: Ja med forældres underskrift
Salg til avl: Nej ( med enkelte undtagelser for de rigtige personer)

Hvad følger med hvalpen: Stamtavle, vaccine ,Chip, Gave til hvalpen, Cd med billeder, En ting hvalpen har været glad for. En hvalpepakke med 2 poser af det foder hvalpen er van til. (Jeg laver gerne pas til dyr der skal bo uden for Danmark .Pris på pas ligges oven i prisen på hvalpen.) 

Opfølgning på hvalp: Ja
Gennemsnitlig levetid pr. kuld: Vides ikke endnu.

Kontakt: E-mail Blackdiamondferret@ymail.com

Hjemmeside www.Emmadyhr.dk


tzari

hvad forskel er der så på black solid,black self og dark sable i dit opdræt. Dark sable er da "bare" mørk standard jo?
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Black Diamond

Det kommer an på hvor sorte de er og hvor meget hvidt de har og om de har maske..

tzari

har du et billede af de 3 er nysgerrig efter den konkrete forskel nemlig  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Black Diamond

1. Jeg syndes du skal lave en tråd om dine spørgsmål om de sorte farver og deres navne ,så svare jeg gerne i den ;)
2. Billeder kan du finde alle steder på internettet. Hvis du går efter de tyske standarter så vil du finde billeder af de mørke farver jeg tænker på at lave.
3. jeg er ved at forberede en side på min hjemmeside hvor der kommer farvebeskrivelse og billeder :)

tzari

nu spørger jeg ikke hvad andre mener er forskellen spørger hvad DU sælger under de navne,  er da ret nyttig vide for dine hvalpe købere og derfor IKKE offtopic eller til en diskutions tråd. Som sagt en dark sable er det man kalder en mærk standard så ved jo ik ehvad DU lægger i ordene men venter da spændt på din farve side  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Black Diamond

Jamen jeg skal nok skrive det på min side, er skam igang. Men som du selv siger en dark sable er en mørk standart. De andre handler jo mere om det hvide om munden og om øjebryn og om farven på den sorte pels

Starshineferrets

Vad fin hemsida du har fått dig!

Men nu blir jag bara lite nyfiken... du skriver på din hemsida at du vill arbeta dig ifrån fancy tecknade illrar, eftersom du nyligen själv förlorat en fancy iller...
du säger även så här; Det du ikke får hos mig er en ny og flot fancy angora ilder med  en super farve og de skavanker der ligger hos disse dyr. Hvis det er en sådan du ønsker ,kan jeg desværre ikke give dig det.

Men... om du nu importerar djur, som har syskon som ser ut som så här:

http://angoraferretry.nl/gallery/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=7468

http://angoraferretry.nl/gallery/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=7477

... så är sannorlikheten mycket stor att det är just fancy teckande valpar du kommer att få. När man väl har fått in vita tecken av något slag i en linje, så är det jätte svårt att få bort dem... så man får vara beredd på att iaf de närmsta generationerna faktiskt kan komma att just bli fancytecknade...bara så att du är medveten om det, och inte blir förvånad, de första generationerna menar jag :)

Black Diamond

Jeg er godt klar over der er aftegn i min ene hvalps søskene folk. Jeg havde ikke tænkt på det da jeg valgte ham. Min fejl., Men jeg vaglte alligvel at bruge ham, med den ene relg at hvis det kommer aftegn i det kuld ,vil jeg lukke linjen. Jeg øsnker at leve op til mine standarter på hjemmesiden. Men jeg har faktisk været stort set alle opdrætter jeg kunne finde i europa for at finde en god stamtavle hvor jeg ikke fandt aftegn eller indavl. Men det er så godt som umuligt i de farver. Jeg ved godt der er fejl i mine dyr. Men det er svært at finde 100% perfækte dyr detsværre. I udlandet tager de tit let på de ting. Og derfor er det svært at finde ordenlige dyr. Jeg vil gøre mit yderste for at få sunde dyr uden aftegninger :) men jeg vil så også sige at de fejl kun gælder med ham her. Heldigvis :fnis:

Starshineferrets

ok... va bra att du var medveten om det :) Ville bara ge dig en heads up angående ärftligheten på just vita tecken... ibland kan det räcka med att det finns en tomte flera generationer bakåt för att det ska dyka upp en vitfläck långt längre fram i en linje. Så att undvika vitt är inte alls lätt :) Får du fancy efter honom å behöver du egentligen inte stänga linjen, men du kan ju rikta in dig på att avla bort det, genom att bara selektera otecknat tillvidare avel, det kommer att ta många generationer..men det är ju det avel handlar om... att förbättra :)

Däremot ser jag inte det stora problemet du ser med linjeavel.... självklart är deti nte alltid bra.. men det finns faktiskt fall där riktigt bra linjer grundar sig på just linjeavel... Anledningen till att inavel ocj linjeavle kan vara ett problem är för att folk har selekterat dåligt helt enkelt. Man kan inte avla fram nya defekter genom inavel/linjeavel, däremot förstärker man skiten som redan finns så att säga. Så det kan vara ett mycket bra verktyg för att ta reda på vad som finns i en linje innan man avlar för långt på den. Man kan även använda det för tt få bort oönskade drag, samt förstärka önskade. Men det kräver riktigt god kunskap om linjen utav uppfödaren.

Black Diamond

Jeg er ked af det sara men jeg forstå ikke så godt det du skriver :-$ men jeg vil svare ud fra hvad jeg forstå.
Jeg ved godt jeg kan avle aftegn ud af mine linje. Jeg vil måske også prøve.Det er da et forsøg værd. Men jeg har ikke tænkt det færdig endnu. og jeg vil også gerne lige se drengen først.
Ang. linje avl. så kan jeg ikke rigtig se om du mener at det kan være en god ting hvis man har forståelse for at gøre det rigtig??
Men jeg er selv imod det, jeg ved heller ikke så meget om det desværre.

EANCAI

Hej er de tamme eller hvad ? :)

PiaLyng

Citat fra: EANCAI Dato 11. Juli 2009, kl. 20:23
Hej er de tamme eller hvad ? :)

Dette er en tråd hvor Black Diamond fortæller om sit opdræt som stater næste år, og hvalpene derfra vil være tamme.

EANCAI


RockaHulla