Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Amazing Ferret

Startet af Amazing Ferret, 4. Oktober 2009, kl. 19:48

Amazing Ferret

Opdrætternavn: Amazing Ferret - beliggende i Assens ved Mariager
Starttidspunkt for opdræt: 2006
Antal kuld siden start: 18
Antal dyr i avl: 3 hanner - 4 tæver
Avlsdyrenes oprindelse: DK - Polen - Rusland
Brug af linieavl/indavl: Nej
Farver: Pastel - Vildtfarvet - Silver
Aftegninger: Kan forekomme
Pelstype: Korthår og angora

Pris kæl/avl: Variere fra kuld til kuld. Men mellem 2000-2500 kr med vaccine og chip
Sælges på kontrakt: Ja
Garanti: Ingen garanti
Førstegangs køber: Ja
Salg til personer under 18 år: Ja hvis forældre er med i købet. Sælger dog ikke til personer under 16
Salg til avl: Ikke lige pt

Hvad følger med hvalpen: Cd-Rom med hvalpebilleder, 200 gram foder, stamtavle, hvalpepakke
Opfølgning på hvalp: Ja
Gennemsnitlig levetid pr. kuld: Varierer fra kuld til kuld

Kontakt:
Erika Pedersen
e-mail: amazingferret@gmail.com
http://amazingferret.weebly.com/

lille_jill

Gives der også garanti ved kronisk dårlig mave?

Amazing Ferret

Nej desværre...det er jo ikke arveligt. Du har bare været uheldig med ham og det kan jeg kun beklage. Men det kan altså også være foderbetinget eller stress

lille_jill

#3
Hvorfor har Lina så også problemer nu? Og Tucker har det også. Og Chucky's søster som er død, hvor der også var mavetamtam indblandet. Hvad er der galt med Acena, Hill's, Oliver's og Orijen? Har du et andet forslag?
Stress? Han laver jo ikke andet bare at tulle rundt og så sove.

Amazing Ferret

Jeg ved ikke om der er noget med Tucker, Henry har ikke informeret mig om noget som helst. Og hvad angår Dakota som døde sidste år er der ingen der ved hvad det var hun døde af...hun blev ligesom ikke obduceret.

Lina's problem lige nu har intet med mave/tarm at gøre...og jeg takker dig fordi du overfalder mig når jeg melder mig ind igen. Rigtig godt gået af en moderator

lille_jill

Jeg har ret til at stille spørgsmålstegn, når jeg selv er evigt bange for at miste mit kræ, når han har de skavanker.

Lad os lade den ligge her.

Amazing Ferret

Det er også fint du stiller spørgsmål....men sjovt nok så kender du godt svaret på alle de spørgsmål du stiller  ;) Jeg har på intet tidspunkt holdt noget hemmeligt for dig og det ved du godt

Cille

#7
Jeg burde ikke blande mig men gør det nu alligevel.

Jeg var selv med den dag Lina blev undersøgt hos dyrlægen,da det er den dyrlæger jeg plejer at have at Erika er beyndt at komme hos også.
Jeg har været med hver gang indtil vidre da jeg er "taxi" for Erika.

Lina har en virus som intet har at gøre med noget...hvis det var arveligt så havde hun jo nok ikke haft feber.
Hvilket også var det eneste tegn der kunne findes på hende.
Hun var så flink at prutte og tisse på bordet derude og der intet galt med den ene eller anden udladning.
Lina var bare ikke 100% sig selv og havde som sagt feber.... dyrlægen vurderede det som virus,da der ikke kunne findes andet.
Pencilin kur og hvis hun ikke blev frisk skulle hun tilbage og have taget blodprøve.
Men virus kan jo rumstere et stykke tid.

Hvad ang Chukney,har du så fået ham undersøgt om han har allergi overfor eventuelt noget af det foder der bruges?
Eller om det måske er brug af for mange slags foder der laver rod i maven.
Ikke alle ilder kan tåle alt for mange produkter sammen,og nogen har problemer med enkelte mærker.
Hvis ikke er det måske god ide at undersøge det inden man kaster sig over opdrætter....det er altså ikke altid opdrættes skyld hvis ilderne ikke trives efter de er solgt

lille_jill

1. Han får kun 1 slags mærke af gangen. Jeg har skiftet et par gange for at se, hvad han trives bedst med. Problemerne er ikke i forbindelse med skift. De opstår ud af det blå.
2. Problemerne startede før han flyttede hjem til mig. Han var 8 uger dengang (som jeg husker). Han flyttede hjem til mig som 10 ugers.
3. Mit ilder har det fint. Du bedes venligst undgå hentydninger om, at jeg ikke passer ham ordentligt.
4. Han er blevet undersøgt hos Alison i flere omgange (deriblandt 1 indlæggelse). Hendes svar er, at han bare har en utroligt sart mave.

Amazing Ferret

Når Alison har givet dig det svar, hvorfor overfalder du så mig og får det til at se ud som om det er min skyld?
Da han var ca 8-9 uger fik han en gang dårlig mave med blod i afføringen. Jeg ringede til Alison med det samme og hun sagde jeg skulle give ham noget zoolac og se tiden an. Senere samme dag var hans afføring normal.

Der er ingen der hentyder til om du ikke passer ham ordenligt...for det ved jeg du gør.

Min hund har også meget sart mave, skal jeg så give min søster skylden fordi det er hende der har avlet hende?

Der er ikke andre fra Chucky's kuld eller Izzy's 2 andre kuld der har mave/tarm problemer. Så det er ikke noget der er arveligt.

Og hvis der er nogen andre der har noget de vil spørge om, så bedes i venligst gøre det på pm...jeg gider ikke overfaldes på denne måde :(

RockaHulla

Citat fra: Amazing Ferret Dato  4. Oktober 2009, kl. 20:03
og jeg takker dig fordi du overfalder mig når jeg melder mig ind igen. Rigtig godt gået af en moderator

Jeg vil gerne slå fast en gang for alle, at når admin eller moderatorer skriver indlæg, har det intet med titlerne at gøre, medmindre det er en moderatorbesked etc.
Vi er alle også privatpersoner.

Cille

Jeg skrev det med foder da jeg netop selv har oplevet det.
Men har også haft ilder der bare generalt indimellem havde dårlig mave.
Dog hjalp det bedre at bruge aktiv kul end zoolac....jeg har haft problemer med modsat virkning af zoolac.
Tror jeg har prøvet lidt af hvert ang ilder ,med sygedomme osv.

Har haft ilder der bare næsten ved lugt af mælk fik dårlig mave og andre der kunne drikke meget.... og nej giver dem ikke mælk,det sjal de selv fra mit drikkeglas hvis jeg lige skulle noget og glemte at flytte det. :fnis:
Det bare eksempel på at der kan være nogen ilder tåler mere end andre... og det kan være et enzym i fodret eller vitamin...hvad som helst.

Amazing Ferret

Der lige lidt ændringer

Albino er taget ud af avl desværre

Prisen er:
Alm korthår - 1500 kr
Angora - 1800 kr

Amazing Ferret

#13
De hårde facts om mit avl og mine dyr

Der har været en del debat/intriger omkring mit avl og mine dyr - jeg vil nu fortælle det hele som det er(selvom jeg allerede har gjort det)
Mange af disse ting står også på min hjemmeside hvis man ellers gide læse den

Izzy tidligere avlstæve - dyrehandelilder
Lavet 3 kuld
Kuld 2007 - 7 hvalpe hvoraf den ene døde på 2 dagen(helt normalt) - en hvalp måtte aflives som 6 ugers fordi hun havde en nyredefekt som jeg fik at vide fra Alisson at ikke var arveligt fordi det var så sjældent det skete. Chucky fik en gang dårlig mave i en alder af 8-9 uger hvor han havde blod i afføringen - jeg kontaktede Alisson som sagde jeg skulle give ham noget zoolac og se tiden an - et par timer senere var hans afføringen normal. Chucky døjer stadig en gang imellem med dårlig mave. Dakota døde i 2008, 1½ år gammel, dødsårsag ukendt, da ejer ikke ville have hende obduceret.....der er nu 4 fra det kuld tilbage som alle trives og har det godt

Kuld 2008 - 3 tævehvalpe hvoraf der ingen problemer har været

Kuld 2009 - 5 hvalpe hvoraf den ene er dødfødt pga åbent kranie. De 2 angora'er i kuldet er kryptokide(og jeg har ikke holdt det hemmeligt selvom der er nogen der påstår det) Ja jeg lavede dette kuld på Izzy, velvidende at hun måske var bærer af genet. Men med de to tidligere kuld var det med en anden han som ikke har været bærer, men det var Alvin, som er far til dette kuld

Izzy har derudover fået 2 kuld mere hvoraf de døde - første kuld var i 2006 hvor hun gik over tiden og hvalpene døde fordi hun havde en blærebetændelse
Andet kuld var i 2008 hvor hun fik 2 drenge der var så store at den første hvalp sad fast i fødselskanalen og jeg måtte hive den hvalp ud af hende
------------------------------------------------------
Lina - tidligere avlstæve
1 kuld
Kuld 2008 - 3 drengehvalpe hvoraf 2 er kryptokide - Lina blev derefter snittet

Zaccai som blev nævnt i en anden tråd - dette er citeret fra Hanne's hjemmeside   Det skal oplyses at Chewie er aflivet pga kræft næsten lige efter hvalpene var født og at en af hvalpene, nemlig Mille i januar 2010 er død...dødsårsag vides ikke..... Chewie blev obduceret og havde en lille kræft knude i milten og lidt for stor nyre)
Zaccai har også haft noget vokseværk fra han var ca 8-9 uger hvor han voksede skævt i ansigtet - han er blevet tjekket af dyrlæge og dyrlægen mente ikke det var arveligt da han har set det samme på andre dyr - Zaccai er IKKE generet af hans vokseværk som man stadig kan se lidt af. Zaccai bliver først brugt i avl til næste år, 2011

Jeg har nu 3 dyr i avl:
Bindi - vildtfarvet pige fra Soleberg's SUN - og jeg har intet hørt om problemer fra hendes linie
Zaccai - læs ovenstående
Velcro - jeg ved ikke meget om Velcro, men hun har altid været sund og rask (spørg Mette Evergreen) Velcro er 1½ år gammel nu

Ja så kan jeg jo fortælle at Peanut er døv - duhhhh det ved alle. Han blevet taget fra sin mor som 4 ugers fordi hun ingen mælk havde - Peanut er den eneste overlevende fra det kuld på 5 hvalpe

Cotton har et blomkålsøre - har også været en tråd herinde om det - fnis. Cotton blev kastreret da han var 4½ måned - ja det er for tidligt mener nogen, men han trivedes ikke som en brunstig han

Mathilde er taget ud af avl fordi hun har en bror der er kryptokid(det står også herinde)

Hvis der er nogen som mener jeg har glemt noget - så sig endelig til - det er ikke helt nemt at huske det hele altid :fnis:


Amazing Ferret

Citat fra: Amazing Ferret Dato 28. Januar 2010, kl. 18:54
Der lige lidt ændringer

Albino er taget ud af avl desværre

Prisen er:
Alm korthår - 1500 kr
Angora - 1800 kr

Jeg har valgt at gå lidt op i pris med angora - så de koster 2000 kr