Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Pandora søger nyt hjem

Startet af Anne, 22. September 2012, kl. 18:50

Anne

Pandora søger nyt hjem.

Pandoras historie kender I jo. Hun blev fundet fredag den 7/9, slemt tilskadekommen og indleveret på Aalborg Dyrehospital. Det var falck der kom ind med hende, og det var meningen at hun skulle aflives, da de mente hun var vild og kørt over. Hun havde brækket den ene ben og en tand, og benet desværre på en måde der ikke selv kunne gro sammen.

Da vi synes det var synd at aflive hende, især fordi det var fredag hun var fundet og ejeren jo stadig kunne dukke op efter dyrehospitalets åbningstid, valgte vi at holde hende smertefri  weekenden over, i håb om at finde ejer. Tanken var mest, at benet jo kunne laves (meget dyrt) eller amputeres, og den lille ilder kunne få et godt liv. Desværre havde ingen ejer meldt sig mandag, men mange søde mennesker ville gerne hjælpe, og Pandora fik penge nok til en amputering. En mulig ejer meldte sig, men var så efter eget udsagn ikke ejer alligevel, så vi fortsatte som planlagt og hun fik amputeret benet. Hun har klaret det så flot, og viser ingen tegn på at hun mangler et ben.

Nu mangler vi så et sted, der vil tage hende resten af hendes liv! Pandora er meget tam og glad for mennesker, men napper en del og til tider ret hårdt. Derfor skal hun hjem til nogen der ikke har et problem  med det, og som vil elske hende og passe på hende alligevel, og fortælle hende på en pæn måde, at mennesker ikke er til at hapse i. Hun forstår et AHAH meget glimrende, og evt at man lige tager hendes hoved væk mens man siger det.

Jeg har i dag prøvet hende med min egen hvalp Nori, og det er gået over alt forventning. De begyndte at båtte og lege med det samme, og har ikke slåsset overhovedet. Pandora følger fint med, og benet er ikke et problem for hende i legen. Det eneste der er, er at hun ikke kan følge efter Nori, når Nori hopper over på sofabordet.

Pandora spiser tørfoder og er ikke meget til kød, Jeg har fået hende til at spise lidt tørret kød, og lidt råt kød (som ikke er pakket ind i pels eller fjer) har hun også spist. Aller helst vil hun have ziwipeak, og når det er spist, så kan hun jo blive nødt til at spise det der andet mærkelige tørfoder også (applaws og orijen).

Hun er renlig i buret, men ikke specielt renlig i lejligheden.

Der bliver skrevet en kontrakt, hvori kravene bliver
-    Hun skal have fjernet den knækkede tand hurtigst muligt (men efter hun er kommet sig helt over første omgang).
-   Hun skal vaccineres og chippes, hurtigst muligt efter overtagelse, og den nye ejer skal oprette hende i diverse chipregistre der tager ildere.
-   Det forventes at hjemmet der tager hende er BLIVENDE, men hvis noget skulle ske, der gør at man ikke kan have hende, så skal jeg ind over videreformidlingen af hende, og kontrakten skal følge hende.
-   Hun skal steriliseres når hun er gammel nok, eller have suprelorinimplantat, hun må under ingen omstændigheder anvendes i avl.
-   Man forpligter sig til at tage hende til dyrlægen når det er nødvendigt igennem hele hendes levetid (det er en selvfølge, men jeg havde det i min hvalpekontrakt, og kan ligeså godt tage det med her også).

Jeg forventer i øvrigt at dem der tager hende er indforstået med at ildere ikke er burdyr, det er ok med et bur når man sover og ikke er hjemme, men jo mere udetid hun kan få det nye sted, desto bedre. Jeg forventer også at man har sat sig ind i pasning og pleje, og sørger for at hun får optimalt foder.

Kontakt mig på flyingferrets@live.dk eller på privat besked


boomerang

#2
Billeder? :D

Anne

Der er billeder i linket ovenfor, fra dagen vi fandt hende. Hun er mørk vildtfarvet og meget meget smukt bygget. Jeg finder lige nogle billeder frem om lidt. har taget nogle i dag sammen med Nori.

boomerang


Anne


Pernille

Hvem blev så den heldige ejer hvis man må spørge? :D
¬'» Seti, Teemo, Mireya & Anakin ღ xoxo

Anne

Det må du gerne, det er barky, men hun skriver nok også selv noget om det :)

Stephanie

Citat fra: Anne Dato 25. September 2012, kl. 00:21
Det må du gerne, det er barky, men hun skriver nok også selv noget om det :)

Hvor er det bare fantastisk!!! Jeg er sikker på at hyper og Pandora nok skal hygge sig og få stor glæde af hinanden :)


Og Julia? Det var ikke længe den ilder pause holdt :p

Sølvsten

Citat fra: Anne Dato 25. September 2012, kl. 00:21
Det må du gerne, det er barky, men hun skriver nok også selv noget om det :)

Ja det er da utroligt hvad man gør bare for at man kan vinde i handicapklassen.

Stort tillykke til Pandora for hendes nye madmor

KittAnderson

tvivler da på det er grunden.
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Daisy

Citat fra: KittAnderson Dato 25. September 2012, kl. 12:08
tvivler da på det er grunden.
Tvivler stærkt på Christel mente det alvorligt.....smiler
hilsen mig og basserne

CMS

Citat fra: Sølvsten Dato 25. September 2012, kl. 11:05
Citat fra: Anne Dato 25. September 2012, kl. 00:21
Det må du gerne, det er barky, men hun skriver nok også selv noget om det :)

Ja det er da utroligt hvad man gør bare for at man kan vinde i handicapklassen.

Stort tillykke til Pandora for hendes nye madmor

Haha Ja! Typisk Julia :P

Endnu engang kæmpe tillykke! Jeg håber (nej, er faktisk sikker på), du, Pandora og Hyper bliver en lykkelig lille 3 kløver <3
Mange hilsner Christina

Sølvsten

Citat fra: Daisy Dato 25. September 2012, kl. 12:11
Citat fra: KittAnderson Dato 25. September 2012, kl. 12:08
tvivler da på det er grunden.
Tvivler stærkt på Christel mente det alvorligt.....smiler

Tak Daisy nej det var såmænd bare en lille joke.

KittAnderson

Haha. Jeg tænkte da også lige wtf?

Men det beklager jeg da :) hihi
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.