Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Søger to ilderhvalpe ved forårskuld

Startet af micky1975, 17. Februar 2013, kl. 21:06

micky1975

Hejsa herinde,

Vi er en lille familie som ønsker os at anskaffe to ildere som kæledyr. Dyrene skal være unge, neutraliseret og vaccineret.
Vi har ikke de store krav til udseende, selvom børnene dog helst ser dem i pastel. :-)
Vi har ikke de store erfaringer med ildere, men har forsøgt at forberede os bedst muligt.
Håber vi kan komme i betragtning ved forårskuldene 13'.

mvh

Fam. Sørensen fra Vanløse

Møghætte

hvis det er hvalpe i leder efter og det er i dette forår, får i dem ikk neutraliseret. De skal først når de bliver ældre (over 7 måneder så vidt jeg husker)

Der er parret nogle ilder op hos forskellige avler og her til sommer vil der være mange avler der får hvalpe :)
Med venlig hilsen fra Tia, Hel, Arrow og mig :)

micky1975

Tak for svaret :-) Så må vi selv sørge for dyrelægebesøget senere på året  :)

mette11

Hvis i vil i betragtning, så må i tage kontakt til de opdrættere som i ønsker hvalpe fra  ;). De fleste opdrættere har nemt ved at komme af med deres hvalpe og henvender sig derfor ikke til købere, men lader købere henvende sig til dem.

Møghætte

så lidt :) vil også råde jer til at møde nogle ilder hos en ilder ejer :) Det kan give jer et indblik i hvordan dyret er og hvordan man skal have dem og det :) Ilder ejeren kan sikkert give jer masser af gode råd på vejen :) Og så burde i skrive jer op til en hvalp hos en avler eller flere :)
Med venlig hilsen fra Tia, Hel, Arrow og mig :)

Anne

Som mette siger, så har i den største chance med selv at henvende jer hos opdrætterne. Held og lykke med det :)

Dyrenørden

Jeg vil råde jer til at tage kontakt til de forskellige opdrættere tage ud og besøge dem og møde de ildere der er planlagt parringer med og så tage en beslutning ud fra det. Har i mødt ildere før? Jeg ved der kommer en del pastel kuld i år så der skulle være gode chancer for at i kan finde et par pasteller :)

micky1975

Tak for jeres gode råd. Jeg prøver at kontakte nogle opdrættere. Derudover har jeg hørt noget om et arrangement på lørdag i Albertslund. Der vil vi nok kigge ud. :-)

Anne

Gør endelig det :) Rigtigt mange herinde fra (inkl mig selv) er med, og I skal ikke være bange for at henvende jer, alle vil gerne snakke med nye og forklare om dyrene. Bare husk ikke at tage parfume eller lignende på, da man kan risikere at nogle dommere trækker hvis dyrene lugter af noget, og derfor er det nemmere at få lov at holde dyr hvis man ikke dufter af noget :)