Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvalp søges

Startet af malle-piii, 12. Oktober 2011, kl. 12:46

malle-piii

Hej. Jeg ved godt det er det helt forkerte tidspunkt på året men søger med lys og lygte efter en ilderhvalpe dreng. Han skal gerne være salgsklar til jul. Farven er lige meget, men dog ikke albino da jeg har nolget familie der er bange for albino.. hehe... 

Namilla

Der er ingen ansvarlige avlere der har hvalpe til jul... det eneste sted du kan finde en hvalp på den tid af året, er en dyrhandler der får fra en storavler, der benytter kunstigt lys/varme for at få tæverne til at gå i løb på helt unaturlige tidspunkter af året...

Dark Crystal Ferret

#2
Ja, som du selv siger er det et "forkert" tidspunkt lige nu at søge hvalpe. Hvalpe sæsonen er overstået, så det er nok best at kigge efter opdrætter i stedet.
På denne her side kan du se de fleste opdrættere vi har blandt os. Og nogle af dem har allerede sat deres planer for næste år ind. 

http://ferretopia.eu/index.php?board=13.0

Det bedste jeg kan råde dig til, nu jeg selv er opdrætter, er at skrive til opdrættere rundt omkring. Fortælle lidt om dig selv og hvad du kan tilbyde en kommene hvalp. Mange opdrættere prøver at få de der små 2 setninger mails fra folk flere gange om året, hvor de skriver småting. Og langt de fleste opdrættere gider ikke svare, eller vælger folk fra, når de får de der små mails der intet siger om folk.
Et andet råd jeg kan give dig er at danne dig et indtyrk af hjemmesiden hos opdrætteren, læse lidt om dyrene og vælge efter det der siger dig mest. Besøge opdrætteren inden hvalpe sæsonen går igang igen er også altid en rigtig god idé. Du vil kunne møde dyrene inden de går i løb/brunst og bliver bims i hovederne. Du vil kunne møde opdrætterene hvor de ikke er stressede, hvad man ofte er når man har hvalpe i huset. Så det bedste vil jeg nok sige er at tage ud og møde opdrætternen og forældre dyrene også.
Nogle opdrættere kræver også du skal komme ud før de vil sælge til dig.

Det er nok det bedste du kan gøre lige nu tror jeg. Og så vil jeg da ønske dig held og lykke med det  :)

Eliza

Hvis det er til en julegave så synes jeg du skulle give et gavekort til en ilder.. Så kan i sammen sidde og se på hvilken opdrætter det er som netop passer til jer og jeres krav.. Jeg vil på ingen måde anbefale at købe en hvalp nu, da der ikke er nogle hvalpe der naturligt kommer til verden på den her tid af året.. Endten er der noget helt galt med den tæves cyklus eller også har den været under kunstigt lys og varme og nok også haft et kuld mere i år selvom den slet ikke kan holde til det med kroppen..

Ud over det så husk at dyr ikke er en ting som man bare kan give, det er et levende væsen som kræver meget tid og omsorg og koster mange penge at holde..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.