Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvordan underholder i jeres ildere? :-)

Startet af Diva.Dianco, 23. April 2014, kl. 15:23

Diva.Dianco

Hej allesammen, jeg tænkte nu egentlig bare på hvordan i underholder jeres ildere hvis de begynder at kede sig når de er ude? :-)

Barky

En plastik eller papirs pose, godbidder i aktivitets legetøj, træne tricks, dykke efter godbidder i vand, dyppe ilderen i vand og give den et håndklæde at tørre sig selv i, ligge mig selv på gulvet og lade dem inspicere madmor fra en ny vinkel, tømme deres legetøjs lager så de skal fylde det op igen.

Kun dig og din ilders fantasi sætter grænser. :) De er rimelig taknemmelige dyr, som finder på unoder hvis man ikke sørger for at der er ting de gerne må.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Zoidret

Vi har Catit Design Senses Super Roller Circuit som de aktiverer sig med.
Og en masse plastikbolde i en stor plast opbevaringskasse på ca. 100x50x20 med 2 cm vand i, så de skal arbejde lidt mere for at få fat i boldene, dem er de helt vilde med.
Ellers har vi et kattemiljø de kan lege i og klatre på, simple kattepind med mus på enden, små kattebolde med bjælde i og selvfølgelig en masse rør. :)

Også har de selvfølgelig også hinanden så de aktiverer også sig selv :P

Diva.Dianco

Tak for hjælpen, vil overveje jeres forslag! :-)

Anne

Hos os er det også meget populært at slæbe et tæppe hen af jorden som de kan angribe og hoppe op på, så de får en glidetur :)

Ellers bruger jeg meget aktivitetslegetøj som fx aktivitetsbolde, kong (dem der er en tumling som maden kan komme ud af), eller en turn around fra trixie. Derudover får mine råt kød, fx hele fodermus, som også er god aktivering for dem at spise.

Gåture i sele er også meget stimulerende, eller du kan lave en riskasse indendørs de kan grave i. Evt kan man også lave en kasse med fx visne blade.