Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Øv -øremider

Startet af A.C, 4. Maj 2010, kl. 19:15

A.C

Ja så var jeg ved dyrlægen idag med Balder pga mistanke om øremider, og lægen fandt noget der måske var et æg, og så skulle han jo have en sprøjte... Begge ildere skal have 2 sprøjter så om et par uger skal jeg der ind igen, og så igen to uger efter, så Twiggy også får 2... Men øv hvor er det dyrt! Jeg har pengene, det er ikke det, men jeg ville hellere have brugt dem på et nyt bur...

Amazing Ferret


Stubba

sprøjter? mod øremider? ..
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Julie Stuhr

Det fik vi også dengang vi fik Chester. Første sprøjte fik han da det blev opdaget og anden sprøjte 10 dage senere, så æggene der måske klækkedes ville dø.

Men her da vi fik Charlie fik de alle en sprøjte og så nogle dråber til ørerne.

A.C

Tjah, jeg satser bare på at det virker...

Malene

Jeg har heller aldrig hørt om sprøjter mod øremider, men jeg håber da at det virker :P
Men jeg synes nu det virker en del nemmere at behandle dem selv med f.eks. Stronghold.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

CarinaNielsen

Mener du en sprøjte de har fået med af dyrelægen, og så skal du give en ml eller havd det hedder. ?.

fordi det fik jeg også med engang , det var noget man skulle sprøjte direkte ind i ørene.
Basserne fra Herning. :)

Anne

Der findes injektioner mod øremider, så den er helt sikkert god nok. My har også engang fået en og det virkede.

Men normalt bruger jeg nu bare noget der skal dryppes i nakken nu

Starshineferrets

jo man kan ge injektioner mot öronskabb... ivomec heter det... däremot är det faktiskt inte alltid det fungerar, och brukar vara onödigt dyrt. Stronghold är att rekommendera till veterinären :D

Anne

Jeg fik også nogle dråber sammen med dengang My fik sprøjten. Det var lige da jeg fik hende fra opdrætter og hun havde mange mider, så det var en helgardering. HUn fik fucidin dråber, vist også fordi der var mistanke om at der var lidt betændelse i ørene også. Det er jo længe siden, men det mener jeg.

I hvert fald virkede det og hendes ører blev hurtigt fine og rene igen.

Julie Stuhr

Citat fra: Anne Dato  4. Maj 2010, kl. 23:22
Der findes injektioner mod øremider, så den er helt sikkert god nok. My har også engang fået en og det virkede.

Men normalt bruger jeg nu bare noget der skal dryppes i nakken nu

Det du drypper med i nakken er det forebyggende eller en behandling?

katja

det du drypper med i nakken er både forebyggende og behandlende

der er 2 slags stronghold og advocat, de tager begge , skab, øremider, lopper, indvoldsorm, osv, men ikke tæger

det bruges til hunde, katte, og er reseptpligtigt,men det kan købes hos de fleste dyrelæger, mener det koster mellem 275-285 kr der er 3 pipetter i, jeg kan ikke huske hvor meget ildere skal have, men menr vi købte den op til 4 kg kat, suget det op i en lille engangs sprøjte, og gav feks halvdelen hvis ilderen vejer 2 kg,osv

ejer af 7 dejlige trolde,

Starshineferrets

av stronghold skall en iller ha ca 0,25 ml (på mindre illrar kan man ge mindre, mina små honor får tex 0,2 ml, medans avanti får ca 0,3 ml)  av den variant som innehåller 60 mg/ml selamectin. Själv köper jag de blåa pipetterna, eftersom de innehåller 0,75 ml (av samma styrka som de rosa), då kan jag dela upp en pipett på 3 illrar, alltså går det ca 1 förpackning på 3 pipetter på alla mina 10 illrar. Hade jag gett de rosa pipetterna hade det gått åt 3förpackningar + 1 pipett ;)


Anne

#13
Citat fra: Julie Stuhr Dato  5. Maj 2010, kl. 08:35
Citat fra: Anne Dato  4. Maj 2010, kl. 23:22
Der findes injektioner mod øremider, så den er helt sikkert god nok. My har også engang fået en og det virkede.

Men normalt bruger jeg nu bare noget der skal dryppes i nakken nu


Det du drypper med i nakken er det forebyggende eller en behandling?

Behandling. Det er advokate.
Jeg har brugt det forebyggende enkelte gange før større træf for ikke at få noget med hjem, men det er ikke noget jeg går og drypper med i tide og utide ellers.

FerretParadise

En praktisk oplysning, hvis man synes alt det med ml er lidt svært:

0,1 ml = 3 dråber.
Ann Hillerslev.