Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Loppe og ormekur

Startet af Agger, 31. August 2010, kl. 21:08

Agger

Hvor meget koster sådan en loppe og ormekur hos en dyrlæge ? Og nogen der kan anbefale en god dyrlæge her på sjælland? (Helst i københavn, da jeg bor på nørrebro)

Anne

Med mindre du ser lopper og orm på din ilder så er det ikek nødvendigt. Jeg har kun oplevet EN loppe på en af mine ildere og aldrig flere, og orm har jeg aldrig haft.

Agger

Bare hende jeg skulle købe min tot af, der sagde hvis jeg betalte 500 kr ekstra ville den få en loppe og orme kur :)
Men hvis det ikke er nødvendigt så pyt da med det

lille_jill

Det er 100 gange vigtigere med en vaccination og chip. Så spar du pengene på det andet, og så sørg for de ting istedet :)

lille_jill

Nå ja, og kan anbefale Alison fra dyrlægehuset i Ballerup. Hun er simpelthen fantastisk og ilderne elsker hende. :)

Agger

Citat fra: lille_jill Dato 31. August 2010, kl. 22:16
Nå ja, og kan anbefale Alison fra dyrlægehuset i Ballerup. Hun er simpelthen fantastisk og ilderne elsker hende. :)

Mange tak :)

- Han er vaccineret så mangler bare chip.. Hvor meget koster sådan en ? 5-600 kr ?

AlisVolatPropiis

#6
Hehe hvis du alligevel bor på Nørrebro...så er det nemmere at bruge Lone ved jagtvejens dyreklinik, det er lige ved nørrebros runddel, jeg har brugt hende i 10 år hun kender ret godt til ildere...og er ret fair med priser...og en chip koster typisk 320-400kr :)
Allison og hende plejer at være dem folk anbefaler til ildere på sjælland :)

tzari

500 kr ekstra  :o Du kan få en spray til lopper til MANGE dyr/gange til et par hundrede og ormekur koster ikke ret meget når man er ved dyrlægen. 

Ormekur burde ikke være nødvendig. Hvis dyret har fået hele dyr som foder ville jeg så foretrække de lige har fået en ormekur så det er gjort.  Mine "gamle" fik en som hvalp og her igen 3 år efter, men de gamle fik kun fordi jeg giver hele foderdyr og jeg alligevel skulle give hvalpene, så synes dyrlæge også jeg bare skulle give dem igen. Men husk må IKKE gives særlig tit så man risikerer de bliver ressistent
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

AlisVolatPropiis

Citat fra: tzari Dato 31. August 2010, kl. 23:34
500 kr ekstra  :o Du kan få en spray til lopper til MANGE dyr/gange til et par hundrede og ormekur koster ikke ret meget når man er ved dyrlægen. 

Ormekur burde ikke være nødvendig. Hvis dyret har fået hele dyr som foder ville jeg så foretrække de lige har fået en ormekur så det er gjort.  Mine "gamle" fik en som hvalp og her igen 3 år efter, men de gamle fik kun fordi jeg giver hele foderdyr og jeg alligevel skulle give hvalpene, så synes dyrlæge også jeg bare skulle give dem igen. Men husk må IKKE gives særlig tit så man risikerer de bliver ressistent
Enig -en loppekur er altså ikke SÅ dyr, heller ikke i pipetter som jeg foretrækker, og en ormekur koster mellem 30-80kr....

Anne

og så er der sådan noget som advocate der tager det hele. men igen, ingen grund til at behandle for noget de ikke har

Namilla

Mine to hvalpe havde orm da jeg fik dem... men dyrlægen udskrev orme-medicin (panacur) uden at have set dem...tror jeg gav 30 kr. for medicin til to ildere i en uge...

KittAnderson

WOW det var billigt. jeg fik også panacur mod giadia. det koster ca. 150,- PR ilder. og der havde jeg altså lige 8 + en kat. det er var skide dyrt..
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Agger

Hold da helt op.. Godt jeg sagde nej tak til loppe og orme kur :)
Så vil jeg hellere til en dyrlæge og betale det selv.