Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Knuder efter vaccine

Startet af Amazing Ferret, 20. Oktober 2010, kl. 21:15

Amazing Ferret

Jeg fik mine totter vaccineret for knap 14 dage siden og de fleste af dem har fået knuder efter det. Jeg har ikke oplevet det før efter så lang tid og er der nogen der ved hvor lang tid der går før de forsvinder?

Jeg massere knuderne 2 gange om dagen på dem alle

lille_jill

Var det rabies? Amina fik sin i låret, for Alison advarede mod knuder i nakken, hvis hun skulle være udstillings-ilder.

Amazing Ferret

Nej det var febrivac dist de fik

Eliza

Det lyder godt nok lidt sjovt at de har fået knuder efter vaccinen. Det har jeg ikke oplevet før.

Men da mine fik rabies vaccinen i nakken fik de også knuder og der gik en del uger før de var rigtig væk. Den forsvant hurtigt på den ene men de to andre gik der lang tid synes jeg.. Men ved at de ikke altid forsvinder igen..

Er de blevet mindre?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

Altså jeg opdagede dem først i forgårs  :-$ så jeg ved ikke om de har været større. Men de her 2 dage hvor jeg har masseret dem lidt synes jeg de er blevet lidt mindre

Eliza

Der er jo nok ikke så meget at gøre end det du allerede gør.. for ja der ka gå lang tid før de forsvinder hvis de gør det..

Men jeg forstår nu stadig ikke hvorfor de har fået knuder af en almindelig vaccine, det kunne være rart hvis nogle kunne give et svar på det eller de selv havde oplevet det??
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

hmm det kan vidst ske vidst dyrlægen ikke får rystet vac. ordentlig... der er jo to små glas der skal blandes sammen før vac. kan blive sprøjtet i dyret. det fik jeg i hvert fald af vide på nyborg dyrehopsital hvor jeg var i 5 uger.
ved ikek om det kan være det?

Amazing Ferret

Hendes assistent stod og rystede dem inden de blev brugt, så jeg tror ikke det er derfor

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Amazing Ferret Dato 21. Oktober 2010, kl. 00:03
Hendes assistent stod og rystede dem inden de blev brugt, så jeg tror ikke det er derfor
nej okay, de sagde også det var sjællendt det sket men at det vidst kunne komme derfra.
Lyder elelrs mærkeligt.
Har jeg aldrig prøvet med feberivac.

Amazing Ferret

De dyrlæger jeg har brugt igennem tiderne har alle sagt at det kan ske. Synes bare det er underligt nu hvor det er næsten 14 dage siden de fik den

Anne

Jeg har prøvet med febrivac at der har været en knude et par dage, og med rabies at de aldrig er forsvundet.
jeg får altid rabies givet i benet (ikke i musklen, men bare i benet fordi de så går knuden væk selv, med det samme).