Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Lille Ofelia, sælges evt. til avl til rette køber

Startet af Faurholts-ildere.dk, 22. November 2009, kl. 17:16

Faurholts-ildere.dk

Jeg har en lille nuttet floffy hårbold til salg på 13 uger. Hun er efter min pige fra Litauen Lile Ilde Snurretop og Dami.
Lile har en 3-ledet stamtavle med ren standard i. Dami er fuldangora og har ingen tavle udeover, at det er oplyst at begge forældre er black self, han er på vej mod de 5 år, er fortsat sund og frisk. ( han er en Søren Thingaard ilder fra før det var slemt at have en derfra)
Til den der ønsker at lave angorahvalpe vil hun være god, da hun som sagt er semiangora med udfald mod meget hår.
Der er ingen hvalpe i avl efter Lile og ej heller efter Dami. Dami har lavet 2 andre kuld, på 2 andre tæver, og alle er faldet ud som gode kæledyr. Helle Winter har 2 af hans tæver; men hun har ikke haft held til at få dem med hvalpe, og jeg tror nu tiden er forpasset.

Ofelia er delvis opfostret med håndfodring. Hun er 1 ud af et kuld på 4, hvor 2 overlevede. Jeg beholder selv hendes søster Opal.
Lile Ilde fik en underlig tilstand da hvalpene var ca 4 uger, hvor alle hendes patter spændte til og stoppede med at give mælk. Det faldt desværre sammen med jeg vr væk hjemmefra, og NP lagde ikke mærke til noget var galt. Der kom ingen forkerte lyde fra den lille rede, og de var jo så småt begyndt at spise selv. Dog blev de 2 fra kuldet så ramt af dette at de ikke var til at redde, og de 2 sidste blev fodret hver 3-4 time i en 14 dages periode, hvorefter de genvandt styrke og vægt.
I dag har de begge normal vægt, er fulde af krudt og spral, klare sig fint mellem de andre ildere, og blev ved deres sundhedstjek fundet helt OKAY.
Ofelia er vac. samt har pas, hvilket er incl chip og rabis.
Jeg beholder selv hendes søster til avl, og så hende gerne solgt til avl, da jeg så forhåbentlig havde en backup :P
Hun vil blive solgt på kontrakt, som avlsdyr med klausuler på hvormange kuld hun må lave ,samt hvor mange dyr der må gå i videre avl, og som kældedyr vil der være et påbyd om hun inten får et implantat eller bliver neutraliseret.

Trods hendes unge alder er hun ok til kæl; men laver hun unoder og du irettesætter er hun meget teenager. De har begge fået lidt lang line ift. opdragelse; men der er begge meget ok. Fødder der bevæger sig er uimodståelige, men ellers er biderriet aftagende, dog har hun lidt temp. Hun er den største af de 2.

Her er så den lille hårbold igen.

Her ligger jeg og tager en lur sammen med de store  :) Har fået lov at komme ned på den store legeplads, sammen med 9 andre.

Prisen som kæledyr vil være 2500,-kr
Prisen som avlsdyr vil være 3500,-kr

Såfremt du er interessert så send mig en mail, fortæl lidt om dig selv, dette gælder både til avl og til kæl. såfremt vi taler salg til avl, vil jeg godt vide lidt mere; men det kan vi tage efterfølgende pr mail.