Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Ung ilder søges

Startet af Cecilielenda, 11. Januar 2011, kl. 13:26

Cecilielenda

Hej!  :)
Har længe gået og villet have en ilder, og jeg har været i gang med at besvare forskellige annoncer osv. Men alt ligger bare for langt væk.. Jeg bor i nordjylland, 9300 sæby, så hvis der er nogen der kan give mig et godt tilbud på en sød ilder, gerne standard farvet, men ikke et most, ellers bidefri, stadig lidt ung og utrolig sød, er jeg med på det :)

Kan ikke rigtig blive kørt, måske lige hvis det ligger 2 timer væk, ellers kan jeg ikke. Så skal jeg tage toget, og det bliver meget dyrt, hehe.
Har haft ildere før, men så flyttede vi et sted hvor der ikke var plads. Så jeg gav dem væk, men nu har jeg igen plads. Det eneste jeg ved, er at jeg ikke er interesseret i en albino ilder, så længe den har røde øjne. Dem er jeg ikke så vild med  :-$ Ellers er jeg rimelig ligeglad med udseende eller køn. Ville bare være mest lykkelig med en tæve.

I kan også kontakte mig på 30 13 84 43 hele ugen, sent eller tidligt.
Mvh.

Lena og Peter

Hvis jeg var dig ville jeg gøre følgende.

Jeg ved der findes nogle opdrætter i nordjylland, (skriv evt. en PB og jeg oplyser gerne, hvilken jeg kender ) eller kig her på forummet.
De skal have hvalpe i år, og jeg ved at tæverne rundt omkring er begyndt at gå i løb.

Kontakt disse, så får du muligheden for at følge med i hele hvalpens opvækst.

Hvis du finder en hvalp nu, er den formenligt fra en dyrehandler, da jeg ikke har høre om nogle opdrætter der har fået hvalpe endnu.


tzari

Prøv at høre heartbeat opdrættet om der kunne sendes en tæve med en person til udstillingen i weekenden? Var da et forsøg værd . Hun har 4-5 tæver hun søger hjem til  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

du kan prøve at skrive en mail til mette www.evergreenilder.dk
jeg tror hun står og skal af med nogle. Hun har lige været ude for en ulykke, så du skal nok ikek regne med at hun svarer lige med det samme, men hun bor i nordjylland og jeg har hørt hun skal af med et par stykker.

Jeg vil dog også sige at du nok ikke skal regne med at finde en der næsten koster gratis og som bor lige ved siden af dig, og de fleste opdrættere vil også gerne se at køberne er villige til at gøre lidt for den rigtige ilder, f.eks. at tage toget hen og hente den. En ilder er jo ikke gratis normalt (eller på tilbud), men udover det vil man jo også gerne vide at køber har penge nok til at tage den til dyrlæge osv.

jeg kan selvfølghelig ikke vide om du faktisk passer dine dyrs dyrlægebesøg til ug, kun skrive at det er et spørgsmål der nemt dukker op når man ser en der søger en billig ilder som ikke må være ret langt væk.