Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

maling til trammebur

Startet af heavy-metal, 26. Januar 2014, kl. 17:25

heavy-metal

heysa alle sammen :D

Jeg har et trammebur som jeg synes trænger til en gang maling, så  tænkte på om der er nogen af  jer der har nogle erfaringer med en maling som er velegnet til den slags?  Og i så fald, hvor man så kan købe det ?

kæmpe hilsen fra
Akasha (hund), Cobra (kat), Molly (fritte), Vincent (fritte) og deres mennesker
Kate og Leif.

Anne

Går ud fra at det er metal? Tænker at hvis ilderen rusker tremmer så er det nok ret giftigt? Men man kan jo høre i en farvehandel/byggemarked?

heavy-metal

ja det var også ''giftigheden'' jeg var bekymret for, så det var derfor jeg ville høre om der måske var nogen der havde erfaring med en god ugiftig maling som kunne bruges til den slags  :)
kæmpe hilsen fra
Akasha (hund), Cobra (kat), Molly (fritte), Vincent (fritte) og deres mennesker
Kate og Leif.

Malene

Jeg har malet et Furet XL (rottebur) med noget spraymaling fra Plasti-Kote. Jeg mener bestemt at jeg dengang læste på deres hjemmeside at det var sikkert til børn og dyr, men jeg kan simpelthen ikke finde det nu :S
Hvis du finder noget vandbaseret maling, så skulle det være sikkert at bruge, men ellers ville jeg gøre som Anne foreslår og gå til en forhandler.
Men uanset hvad, så vil jeg ikke anbefale at male tremmer på et bur, med spraymaling. Der er simpelthen for meget spild. Jeg endte med at bruge 4 dåser til kun tremmerne og der er stadig en del helligdage, men nu gider jeg ikke mere :lol:
Logic is the beginning of wisdom, not the end.