Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

vådfoder erfaring

Startet af Kiddo, 16. April 2014, kl. 11:39

Kiddo

Hej folkens, et stykke tid siden at jeg har skrevet herinde, egentligt... :-$
men nå, nu kommer der så et spørgsmål, 8)
Som mange af jer ved er Ebi jo en lidt anderledes ilder, og grundet hendes sygdom som hvalp, har hun svært ved at tage på.

Så Anne og jeg blev enige om i tidens morgen, at prøve at give hende et supplement i hendes foder, for at se om det ville have en effekt, og DET skal jeg love for at det har haft :D

Min tossenullermandtot har taget på, fået en lækker pels, og ser fantastisk skøn og dejlig ud :D
Sagen er bare den, at jeg skal blande det i hendes mad, og den nemmeste måde at sørge for at hun får supplementet indenbords er at blande det i et vådfoder...-normalt bruger jeg, cosma kylling, men jeg har det ikke så godt med at der er 1% ris i, og for at undgå at hun bliver kræsen ser jeg efter nogle andre vådfoder også...

-og så så jeg så at man kan få det her Greenwoods vådfoder hvor der KUN er kylling og kyllingehjerter i...

og nu er mit spørgsmål så, er der nogen herinde der har prøvet det?
og hvad var dommen? >:|

Jeg behøver ikke en forklaring om at vådfoder ikke er et godt foder at give sine ildere, fordi der er for meget vand i, for lidt knogle i, og at de få tandsten osv., for det er KUN til at få supplementet ind med :) og derfor også kun en lille portion hun får- dvs. det er IKKE hendes foder.  :D
Hun får råt kød med knogler, mus og andet lækkert til at sørge for hendes tænder, og knogler er fine og pæne...- og madmæssigt er hun dækket godt ind :)
Your problem is you think your problem is your problem

Dyrenørden

Hejsa
Jeg tænker lidt når hun nu alligevel spiser kød så kan du jo lave dit eget vådfoder til hende i form af blender kød og knogler, mine gider ikke spise hele kaninhoveder så for ag det ikke går til spilde blender jeg det med vand og så ryger det ned :) du kan jo sagtens lave store potioner og fryse ned :)

Ferretale

Jeg har engang prøvet at gi mine det, fordi jeg havde fået sådan en dåse... Man kunne se der var masser a hele kyllingehjerter i - men ikke om de gad røre det... Heller ik min ellers næsten altædende Fluke...
Men derfor kan det jo godt være din Ebi syntes om det, nu hun er vant til at få lidt vådfoder engang imellem  :)

Kiddo

Det er en super god ide, med at lave det selv, og det gør jeg sådan set også, men det bliver max kun sådan til en uge....

- hvis vi havde plads til det, så lavede jeg en kæmpe portion der kunne holde meget længere,
hvor jeg vidste helt og aldeles hvad der er i, men desværre har vi ikke andet end en skuffe, og at kalde det en fryser, ville være synd!!! >:|  :@

skodfryser!

Så derfor - købevådfoder...- da det er nemmere at stable op oven på hinanden i skabene :D
og ikke skal i fryseren :P

Jamen., jeg prøver at bistille en lille dåse, og så se om hun kan lide det, ellers så holder jeg mig til cosma :D
Your problem is you think your problem is your problem

PiaLyng

Laver ziwipeak ikke noget vådkost?
Tænker at mærket er jo kendt for at være godt, altså 'tørkosten' i hvert fald, så mon deres vådkost også er det?

mette11

ZiwiPeak laver vådfoder jo - jeg ved at jeg engang har forsøgt at give mine noget af det, så det må være af de bedre (for ellers havde de ikke fået det). Men pt. kan jeg ikke huske ret meget om det andet end at mine ikke gad æde det.

Kiddo

 :ja: jo de laver skam vådfoder :)
jeg har også prøvet at bruge de forskellige varianter, og Ebi er ikke så vild med det, men det ryger da ned,

jeg har kun kunne finde det til hund(ved slet ikke om de laver til kat mere??), som er i 400 eller er det 500 g. og det når at blive dårligt inden hun kan få det spist...
- Jeg har så prøvet at fryse det ned, men så gider hun ikke spise det efterfølgende  :S
Jeg bruger en blanding af de forskellige Ziwipeak som hendes tørfoder nemlig :)

lille tossetot.
Your problem is you think your problem is your problem