Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Flying Ferrets parringsplaner 2012

Startet af Anne, 14. Januar 2012, kl. 19:58

Anne

Meep Meep X Genuine Ferrets Faelon Lugh



Meep Meep
Født 22/4 2010
Opdrætter: R. von Hese, NL
Farve: Pastel (lys)
vægt: 750 g ca.

Meep er jagtilder af hollandsk opdræt. Hun er en legesyg, hyperaktiv ilder, der virkelig kan være fut i (deraf navnet). Hun er også kærlig og kælen, men på hendes egne præmisser og tit ikke så længe af gangen, selv om hun dog sover på mine ben næsten hver aften når vi slapper af. Hun er meget kvik og kan hurtigt lure aktivitetslegetøj og tricks, eller hvordan man kommer op eller ind på/i diverse steder (plus hun også er adræt, så hun er en af dem man har overalt). Generelt er hun bare en herlig, tosset og super sjov lille krudtugle. Hun er social overfor både mennesker og ildere, hun kan godt finde på at smånappe hvis man tager hende op i hovedet når hun er overgearet, men ellers opfører hun sig pænt.
Hun er en lille meget feminin pige af udseende.



Genuine Ferrets Faelon Lugh
Født: 8/5 2011
Opdrætter: Genuine Ferrets, NL
Farve: Standard (mellemfarvet)
vægt: 1500 g. ca

Lugh er ligesom Meep af hollandske jagtlinier. Han har simpelthen været den nemmeste dreng fra dag 1, og har aldrig været interesseret i at bide hverken i fødder eller ansigter (hvilket jeg synes er ret godt gået af en hvalp). Han er meget kælen og kontaktsøgende og virker umiddelbart ikke specielt intelligent, men kan alligevel finde ud af det meste, hvis der er mad involveret. Han er også social med de andre ildere, og kan gå med pigerne endnu selv om han er godt på vej i brunst. Der er virkelig intet ondt skabt i den dreng. Han er en af dem man kan smide i hænderne på hvem som helst og så vil han bare være lykkelig.
Lugh er en kort, kompakt og muskuløs dreng, en lille bamse :)


Begge ildere har selvfølgelig stamtavle, som jeg vil få sat ind på min hjemmeside www.flyingferrets.dk inden parringen. Potentielle hvalpekøbere der gerne vil vide noget om linien er selvfølgelig velkomne til at kontakte mig, jeg har bare flere ting der skal opdateres på hjemmesiden og har haft travlt, derfor er det ikke kommet op endnu (Lugh mangler også at blive ordentligt oprettet derinde). Meep har pastel og albino i de nærmeste led (der er en bib i hendes mor, og en ilder længere tilbage i linien med et par hvide tæer, ellers er linien aftegnsfri), og Lughs tavle er ren standard uden aftegn. Derfor forventer jeg kun standard (lyse og mellemfarvede) af denne parring. De har begge ret pæne levealdre og sundhed i linien, hvilket er hele grunden til at jeg har købt netop disse 2 og laver denne parring.

Jeg forventer at hvalpene vil have en god chance for at opnå en høj levealder og at de vil få et godt temperament og dermed være egnet til førstegangskøbere. Hvalpene vil blive præget og opdraget her, og møde andre mennesker end bare os, så de får de bedste forudsætninger for at falde godt til i deres nye hjem. De vil vokse op på barf med supplerende tørkost. Jeg har ikke ilderne i bur herhjemme, og jeg ønsker ikke at de skal sidde meget i bur i deres nye hjem, højest når ejer sover og er på arbejde/i skole og mere udetid end 4 timer om dagen.

Hvalpene vil blive solgt på kontrakt, hvor der vil være krav om neutralisering (implantat eller kirugisk), at jeg skal have mulighed for tilbagekøb hvis de skal skifte hjem, samt et forbud mod avl på dem. Derudover vil der være garanti imod arvelig sygdom. Kontrakten vil komme op før hvalpene fødes, jeg skal have den advokatgodkendt før den kommer på siden og dette er grunden til den ikke er der endnu.

- Med hvalpene føler:
- Vaccine
- Chip
- Sundhedsundersøgelse
- lidt foder, tørfoder og/eller barf efter købers ønske
- en køje, en seng eller et tæppe der lugter af mor og søskende.
- billeder fra opvæksten
- salgskontrakt
- stamtavle
- en lille overraskelse
- al det rådgivning der ønskes fra opdrætter


Der sælges ikke til avl fra denne parring. Prisen er 2500 kr.

Det er muligt at blive skrevet op, hvis man er interesseret i en hvalp, og jeg vil så kontakte de interesserede når hvalpene er født. Først til mølle princippet gælder ikke her.
Skriv en pm eller kontakt mig igennem hjemmesiden, hvis der er spørgsmål til parringen.

KariN

og Karina vender om på hælen og skynder sig ud af den tråd her igen :lol:
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Anne

nå, jamen så må jeg jo bare spamme dig med billeder på mms når det er. Hvis de bliver som lugh bliver de bestemt børnevenlige :P (nej nej jeg lokker aldrig)

KariN

Citat fra: Anne Dato 14. Januar 2012, kl. 22:34
nå, jamen så må jeg jo bare spamme dig med billeder på mms når det er. Hvis de bliver som lugh bliver de bestemt børnevenlige :P (nej nej jeg lokker aldrig)

Så må jeg skifte nummer ;)

Nej jeg kan da høre at du ikke lokker overhovedet :lol: Altså hvor er det tarveligt det her..
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Anne

Jeg allierer mig bare med Trine, så skal jeg nok komme udenom det lille bump på vejen et nummerskifte er!

KariN

Citat fra: Anne Dato 14. Januar 2012, kl. 22:35
Jeg allierer mig bare med Trine, så skal jeg nok komme udenom det lille bump på vejen et nummerskifte er!

Hmm.. Du er da heller ikke til at have med at gøre Anne! :lol:
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Barky

Citat fra: KariN Dato 14. Januar 2012, kl. 22:51
Citat fra: Anne Dato 14. Januar 2012, kl. 22:35
Jeg allierer mig bare med Trine, så skal jeg nok komme udenom det lille bump på vejen et nummerskifte er!

Hmm.. Du er da heller ikke til at have med at gøre Anne! :lol:

What's new? :P

Hvor jeg dog glæder mig helt ekstremt til at se dit første kuld..!! Det har været nogen år under vejs, og os som altså nærer en urimelig stor respekt for dig har bare ventet og ventet på at se små flyvende hvalpe! <3 <3 <3
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne


Barky

Nu skal du ikke blive helt sentimental.. Jeg forventer vinger på de små bebser!! :D :D :D
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Med Meep som mor er det ikke utænkeligt....

Shamua

#10
Det bliver svært at modstå fristelsen :love: .. især hvis de har vinger!

Vh. Marianne

Anne

ku være man skulel købe ferret love seler med vinger til hele bundet som ekstragave :P

Louise V


mette11

Citatnå, jamen så må jeg jo bare spamme dig med billeder på mms når det er.
God ide...Karina skal da have hvalp (for så er der en mindre som havner i min løbegård lige pludselig  :P)

Anne

Der skal nok være til din løbegård også :P