Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

3 1/2 dag til termin.

Startet af Naja0331, 8. Juli 2010, kl. 13:07

Naja0331

DA jeg var ude og kikke til hende, var der noget gennemsigtig bussemands agtig snask. som ikke var lige til at fjerne hvad er det lige det er?

Starshineferrets

det låter som slemproppen har gått... vilket innebär att valparna oftast komme rinom 24 timmar, men det kan även dröja upp emot 48 timmar

Shamua

Så kommer der snart bebser :D

Held og lykke med fødslen  :-$

Vh. Marianne

Naja0331

var også det jeg "frygtede" det var  ;) Så må der holdes øje med hende. Håber fødslen går som den skal  :-$

Jep snart hvalpe  :dans:

Sølvsten

Det bliver sørme spændende. Har du nogen i nærheden der har prøvet det før???

Naja0331

Meget spændende!  :D Nej desværre ikke :s er all alone.

FerretParadise

Citat fra: Naja0331 Dato  8. Juli 2010, kl. 16:45
Meget spændende!  :D Nej desværre ikke :s er all alone.
Hvis du slet ikke har en erfaren opdrætter du kan ringe til, hvis du bliver i tvivl om noget under fødslen, så må du godt ringe til mig.
Du kan sende mig en pm, hvis du vil tage imod mit tilbud, så du kan få mit nummer.
Ann Hillerslev.

Sølvsten

Citat fra: Naja0331 Dato  8. Juli 2010, kl. 16:45
Meget spændende!  :D Nej desværre ikke :s er all alone.

Så synes jeg du skal tage imod Ferretparadises tilbud. Det er altid rart at ha nogle erfarne man kan kontakte hurtig.

Det er vældigt flinkt af dig Ann. Jeg håbede  at der var en der ville svare sådan.

FerretParadise

Ja vi må jo hjælpe hinanden og dyrene. :)
Ann Hillerslev.

Naja0331

Har jeg også ;) Så er man ikke helt alene. JEg det er rigtig flinkt og en pænt tilbud af Ann.  :D

Håber dog ikke jeg for så meget brug for det, og det hele går okay  :)

Naja0331

kom lige i tanke om nu når jeg sider og læser om fødsel. Er det ligsom en kat? kommer der også moderkager?

Barky

Ja, der kommer moderkager ligesom hos katte. Det gør der hos alle dyr... Ingen moderkage = ingen unger.

Her er et glimt af en ilderfødsel. (Optaget hos mig sidste år)
Ferret birth

Moderkagen kom efterfølgende, og sidder naturligvis fast i navlestregen.. Men ikke særlig godt fast. Den er lige til at rive over, og tæven skal helst selv bide den over og æde den. (Det er mest ønsket, men ikke altid at de gider tage sig af moderkagen når der er kommet en hvalp som er meget sødere at slikke på)

Det er slet ikke sikkert at hun vil lade dig være med til fødslen. Der skal du kende din ilder godt, og se tegnene. Hvis hun er urolig i dit selskab så lad hende være og nøjes med at kigge kort indimellem for at se at der ikke er en hvalp der sidder fast eller om hun virker syg.
Naturligvis er det udmattende at føde. Så tilbyd hende vand med en sprøjte ofte. (hvis du må være med)

Førstegangs fødende aner tit ikke hvad der sker, og tror "bare" at de skal på bakken. Så mange hvalpe er blevet født i bakken gennem tiden. Hvis hun render uroligt rundt og søger bakken så lig hende evt i redekassen og nus hende lidt og snak beroligende til hende og tilbyd hende vand.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Sølvsten

Åh jeg troede kun det var børnefødsler der kunne få mig til at græde. Tak for en dejlige film Barky

Barky

Citat fra: Sølvsten Dato  9. Juli 2010, kl. 13:11
Åh jeg troede kun det var børnefødsler der kunne få mig til at græde. Tak for en dejlige film Barky

Anytime... Jeg kan det der pis med at få folk til at tude...   :lol:
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Sølvsten

Citat fra: Barky Dato  9. Juli 2010, kl. 13:24
Citat fra: Sølvsten Dato  9. Juli 2010, kl. 13:11
Åh jeg troede kun det var børnefødsler der kunne få mig til at græde. Tak for en dejlige film Barky

Anytime... Jeg kan det der pis med at få folk til at tude...   :lol:

Ja det er du sgu god til