Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

3 1/2 dag til termin.

Startet af Naja0331, 8. Juli 2010, kl. 13:07

Naja0331

Tusind tak for den fine beskrivelse. Menget brugbart. :D Kom bare i tvivl om det da jeg ikke syndes at have læst noget om det.

Nu mangler vi bare at frøken beslutter sig at føde  ;)

Barky

Har du styr på hvad du skal gøre hvis hun føder midt om natten og der opstår komplikationer, som gør at hun evt får brug for kejsersnit?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Naja0331

Ja sådan nogen lunde. Har Kørelejlighed. Det for hun selfølgelig ikke brug for men er godt at være forberedt.

Ølby dyrehospital ligger næsten i nærheden, ellers tager jeg til kbh. Har også Alisons nummer. just in case.  ;)

Og Ann har været så sød og tilbudt at jeg kan ringe hvis der er noget.  :D

Barky

Det lyder godt... Det er nemlig de ting man ikke planlægger, eller forbereder sig på. Som kan gå grueligt galt uden planlægning.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Naja0331

Klart. Hvem og hvor i kbh er det bedst og ikke stikende dyrt?

Barky

Pris har intet at gøre når man skal redde sit dyr.

Jeg tager fluks på KU-LIFE (KVL) hvis jeg har mistanke om noget. Sidst jeg var der, var det en søndag aften med en ilder der skulle aflives. Det kunne ikke vente til mandag.

Men ellers er det jo smart at lave en aftale med sin normale dyrlæge som man stoler på, om at man har et dyr som skal føde og at/om man kan ringe til dem.

Ellers så kan man ringe til KVL, men man skal have en konto derinde (altså have været der tidligere og være registreret i systemet) for at kunne komme ind i weekenderne.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Naja0331

Nej nej klart! Alt for dem.

Har lavet en "aftale" med alison. fik hendes privat nummer.

Har aldrig været på KVL. så har ingen konto.

Men Det ser ikke ud som om det bliver nu hun føder- men tjekker til hende hver 2 time her i løbet af i nat.

Naja0331

Hmm. Stadig ingen hvalpe. og de 24-46 timer er gået..  >:| mon det kan være at det jeg troede var slimprop ikke var slim propen? eller hvad?  :S

Anne

Det kan også være hun er tom eller at der sidder en fast i hende så hun ikke kan få dem ud

Naja0331

Tom tror jeg bestemt ikke hun er, da der er liv i hende. Hvis der sider en fast i hende, skulle fødslen jo stadig gå igang? eller hvad? der har ikke været nogle tegn på at fødsel har været i gang.

Naja0331

Kan den ikke gå lidt over tid? selvom slimproppen er gået?

Starshineferrets

Visst kan de går lver tid, men efter att slemproppen har gått klarar sig bara valparna under en begränsad tid. Och när d ebörjar dö inne i magen kan det gå riktigt illa för honan.
Hur är hon i beteendet?

Naja0331

Hun er træt, men hun spiser og drikker meget. Men der er bestem også gang i hende, har haft hende ude, hvor hun har gravet.

Men syndes ikke hendes mave er faldet ned. det ligner hun har spist et æble som sider nede ved benene/hofterne.

Har de ikke pluk veér før fødslen går igang? har ikke lagt mærke til nogle.    >:|

Naja0331

hvor lang tid kan de klare sig efter slimproppen er gået?

Har lagt mærke til her det sidte døgn, at hun holde halen lidt oppe en gang i mellem.

Starshineferrets

jag skulle säga att personligen skulle jag börja oroa mig när det har gått 48 timmar, antagligen även innan, för att jag är sådan ;)
Typiska tecken på att födseln är nära är att hon flera gånger springer på lådan utan att något kommer, bäddar och kraffsar, rastlös, orolig, slickar sig kring vulvan.
Känner du fortfarande att det sparkar i magen?

Ibland kan honor ha svårt att själva få igång födseln, antingen för att en valp ligger fel, eller att de te.x har för låga calcium nivåer i kroppen (de behöver kalcium för att kunna producera värkar). Då behöve rman åka in med dem och ge dem en injektion med Lutalyse (vet inte riktigt vad det heter i DK, men det innehåller postaglandin - ett hormon), och sedna kan de även behöva oxytocin för att få igång värkarna efter det.

Kejsarsnitt är alltså inte alti nödvändigt vid komplikatione,r och om möjligt bör man försöka undvika det, då det dels är en risk för honan, men ja, ofta slutar dte med at tvalparna inte helle rklarar sig. Så ja, i den mån det går, beroend epå honans skick, så är det bra att försöka med andra metoder först.