Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

3 1/2 dag til termin.

Startet af Naja0331, 8. Juli 2010, kl. 13:07

Naja0331

Ved jeg helle ikke om det er. det er nødvendig vis ikke noget der er arveligt. Siger heller ikke jeg skal have flere på freja. Men hvis jeg skulle, så med en anden en, for så og se om det er freja. ved jeg jo ikke. Det står jo ikke nogle steder hvem og hvad der er skyld i hvad  ;)

Barky

Så må mit næste spørgsmål være om hvalpene bliver solgt til kæl eller avl? Og i så fald, om du vil lave kontrakt på dem? (Ja, jeg har rigtig mange "grimme" spørgsmål... :P Men det er alt sammen i god mening, for at høre hvad dine tanker er om emnet)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Charlotte

Hvis det var min hun der havde født sådanne hvalpe, så havde jeg taget den ud af avl og solgt hvalpene efter de var blevet kastreret og steriliseret så du var sikker på at der ikke bliver avlet på dem.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Amazing Ferret

#63
Citat fra: Charlotte Dato 16. Juli 2010, kl. 18:26
Hvis det var min hun der havde født sådanne hvalpe, så havde jeg taget den ud af avl og solgt hvalpene efter de var blevet kastreret og steriliseret så du var sikker på at der ikke bliver avlet på dem.

Det er altså helt normalt at der kan forkomme defekte hvalpe i et kuld - så jeg synes måske det lige er at overdrive at lukke den. Så skullle de fleste avlere lukke alle deres tæver

Starshineferrets

normalt och normalt skulle jag inte kalla det. Snarare vanligt förekommande, men inte normalt. Och de typer av defekter (NTD) har kända orsaker.

Naja0331

JEg ved ikke helt hvordan jeg vil forholde mig til det.. Syndes 3 er lidt meget ud af 9. Men Vil ikke udelukke at freja skal have et kuld mere, men bliver ikke forløbigt  ;) Men sandsynligheden for hun for et kuld mere er lav. HVis hun for et kuld mere, med en anden han, vil jeg holde øje med Om der sker noget ligne.
Men vil self. informere nye ejer om det.

Dark Crystal

Må man spørge hvorfor du mener det er hannen der er problemet?? Du skriver det bliver med en anden han.. måske jeg opfatter det forkert. Men det kan jo både være hannen OG eller hunnen der kan være "skyld" i det.
Er der en særlig grund til du vil prøve med en anden han, og stadig bruge hende??

Naja0331

Ved jo ikke hvem det er ;) Siger ikke min han er problemet, Kan jo ikke vide hvem der er "problemet"..
men hvis jeg nu skulle have en kuld på freja, så ville det være en anden han.
NEj der er ingen særlig grund til at jeg ville prøve med en anden han, hvis det skulle være. Men HVIS freja skal have et kuld mere, bliver det med en anden han. Men har ingen planer om at pare hende op  ;) og jeg tror bestemt ikke jeg skal have flere kuld her de næste år. Men HVIS, så bliver det med en anden han. og så kan jeg holde øje med om det sker igen. Har ingen Særlig grund til at prøve med en anden han.

Charlotte

Citat fra: Starshineferrets Dato 16. Juli 2010, kl. 19:58
normalt och normalt skulle jag inte kalla det. Snarare vanligt förekommande, men inte normalt. Och de typer av defekter (NTD) har kända orsaker.

Må jeg spørge hvilke årsager det er?
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Starshineferrets

Citat fra: Charlotte Dato 17. Juli 2010, kl. 12:27
Citat fra: Starshineferrets Dato 16. Juli 2010, kl. 19:58
normalt och normalt skulle jag inte kalla det. Snarare vanligt förekommande, men inte normalt. Och de typer av defekter (NTD) har kända orsaker.

Må jeg spørge hvilke årsager det er?

Om du tittar på sida 4 finns det två länkar där där du kan läsa vidare själv...