Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Advarsel imod mundlige aftaler

Startet af tzari, 8. August 2010, kl. 18:44

tzari


Nøj jeg føler mig røvrendt mere end bare lidt nu.

Jeg var gode venner med personen (troede jeg) og fandt en lækker han i udlandet. Jeg spurgte vedkommende om vi skulle gøre ham til dele han. Eneste det betød var at jeg havde krav på en parring og hun lige spurgte mig før hun solgte noget ud til avl efter ham. Jeg betalte halvdelen af det det kostede at anskaffe ham og bringe ham hjem + det jo var mig der havde fundet hannen. Denne aftale var det dette tidspunkt ok for hende. Hun kunne så trække 2 kuld hvis hun ville det på ham. Naiv som jeg var lavede vi ikke en kontrakt var jo en ret simpel aftale. Hun ville gerne have flere dyr med for at tage turen så hjalp hende med at finde 2 dyr mere.

Jeg sælger som bekendt ikke ud til avl. Da min linie dengang var med noget af hendes linie spurgte jeg om hun ville have denne linie tilbage i ren standard da det af linien hun havde var der kommet fancy ind over. Spurgte så om jeg hvis der skete noget med min linie kunne KØBE noget retur.. Året efter spurgte jeg om jeg kunne låne en han helt efter hendes eget valg. Det kunne jeg godt. Første han jeg foreslog havde et uheldigt træk for min avl så spurgte om en anden. Hun foreslog SELV en anden som jeg var lykkelig for måske at måtte låne. Min tæve gik i løb Pprøvede desperat at få fat i hende efter 3 uger før jeg fat i hende og nu kan jeg kun låne dele hannen. Får sendt min tæve op og hun har fået livmoder betændelse. Hun giver min tæve en p-sprøjte og jeg spørger om hun har mulighed for at sterilisere hende og jeg overføre selvfølgelig pengene for det. Der går flere uger før jeg kan få min ilder retur. Hun reagere ikke på mine henvendelser og har ikke lige tid...Aftaler hun til et træf skal have hende men, men hun har pludselig af andre fået at vide jeg ikke kommer til træffet så har IKKE min ilder med. Så skal hen til hende og hente hende. Nu mangler jeg jo så en tæve og spørger om hun kan hjælpe mig med at finde en jeg har jo på dette tidspunkt hjulpet hende med at finde 3 avls dyr bare for at være sød. Hun har fået en ilder hjem jeg gerne må købe til avl. Jeg er himmel henrykt sætter mig 3 timer i et tog for at se ilderen...som er en han. Får at vide jeg IKKE må sige det var en han for det var for pinligt. Derfor siger jeg bare det ikke var det jeg var interesseret i for at være sød ved hende.

Vi opdager så at dele hannen havde en ekstra tand. Vi snakkede om at tage et test kuld med ham. Pludselig efter en udstil hvor jeg troede vi skulle følges og vi ikke skulle er hun sur på mig. Pludselig gider hun IKKE tage et prøve kuld med dele hannen. Da jeg kun har en avls tæve tør jeg ikke bruge ham. Skriver så her i går og spørger om hun har mit konto nr så jeg kunne få det penge retur jeg har givet for HENDES han. For pludselig var det ikke en dele han men jeg havde KUN betalt for en parring. Hovsa ikke nok med jeg GRATIS lånte hende min han fordi hun mener hun gjorde mig en tjeneste ved at låne min han jeg får da heller ikke en øre retur jeg har betalt..

Jeg havde lånt nogle penge af hende og dem havde jeg længe prøvet at få at vide nøjagtig hvormange var hvor hun ikke havde tid til at regne nøjagtig ud. Da jeg fik beløbet fik hun disse penge retur...at jeg så længe ventede på den opgørelse bruger hun så imod mig og at hun havde min tæve så længe oppe hos sig hvor jeg prøvede at få hende hjem mener hun så er pasning af mine dyr.

Husk skriv ALTID kontrakt med folk; selv med jeres "bedste" venner for folks moral er tvivlsom... Altid havde en NEDSKREVET kontrakt om parringer og vær ved jeres tæver de 2 dages tid det tager. Så undgår i forhåbentlig selv dette.

MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Sølvsten

Sikke en historie. Det der bekymre mig mest er at det lyder som om det ikke er kæledyr men mere nogle dyr der bare bliver kastet rundt. Har du fået din tæve tilbage?

tzari

ja har fået hende retur fik jeg efter træffet og nøj jeg havde savnet hende, hun var også helt sær efter jeg fik hende hjem hun var jo vant til at have mig og sine søskende i nærheden hele tiden. Forstår heller ikke det skulle være så svært at få hende retur og var jo bange for hun nåede i løb igen  :(
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Sølvsten

Citat fra: tzari Dato  8. August 2010, kl. 18:59
ja har fået hende retur fik jeg efter træffet og nøj jeg havde savnet hende, hun var også helt sær efter jeg fik hende hjem hun var jo vant til at have mig og sine søskende i nærheden hele tiden. Forstår heller ikke det skulle være så svært at få hende retur og var jo bange for hun nåede i løb igen  :(

Gudskelov at du har fået hende hjem. Det er meget ærgeligt at der skal ske sådan noget imellem gode venner.

Lena og Peter

Vi ved, desværre, alt for godt at man altid skal få lavet en mundlig kontrakt.

Så til alle andre... HUSK DET NU!!!!

Anne

Citat fra: Sølvsten Dato  8. August 2010, kl. 18:52
Sikke en historie. Det der bekymre mig mest er at det lyder som om det ikke er kæledyr men mere nogle dyr der bare bliver kastet rundt. Har du fået din tæve tilbage?

Jeg kan ikke rigtigt se hvor der står noget med ildere der bliver kastet rundt?

Jeg vil så sige at jeg ved hvem det handler om og det er en jeg stoler fuldt ud på.
Det er skide ærgeligt at det er kommet hertil mellem hende og Vivian, og Vivians råd er sådan set godt nok, nemlig at når det gælder sådan noget som avl så er det super at få det på skrift, så undgår man nemlig misforståelser.

Amazing Ferret

Der mangler vist en del af din historie  :o

Sølvsten

Citat fra: Anne Dato  8. August 2010, kl. 19:04
Citat fra: Sølvsten Dato  8. August 2010, kl. 18:52
Sikke en historie. Det der bekymre mig mest er at det lyder som om det ikke er kæledyr men mere nogle dyr der bare bliver kastet rundt. Har du fået din tæve tilbage?

Jeg kan ikke rigtigt se hvor der står noget med ildere der bliver kastet rundt?

Måske et forkert ordvalg. Det jeg mener er at jeg ikke ville kunne undværre mine dyr i så lang tid og ville da have dem tilbage så hurtigt som muligt. Der er sikkert 2 sider af denne historie. Jeg tænkte nu bare på ilderne.

Jeg vil så sige at jeg ved hvem det handler om og det er en jeg stoler fuldt ud på.
Det er skide ærgeligt at det er kommet hertil mellem hende og Vivian, og Vivians råd er sådan set godt nok, nemlig at når det gælder sådan noget som avl så er det super at få det på skrift, så undgår man nemlig misforståelser.


Lena og Peter

Citat fra: Amazing Ferret Dato  8. August 2010, kl. 19:05
Der mangler vist en del af din historie  :o

Nu er jeg da nysgerrig... Hvad mangler ???

Amazing Ferret

Citat fra: ilderbanden Dato  8. August 2010, kl. 19:11
Citat fra: Amazing Ferret Dato  8. August 2010, kl. 19:05
Der mangler vist en del af din historie  :o

Nu er jeg da nysgerrig... Hvad mangler ???

Den må vivan selv fortælle eller den person det handler om

det eneste jeg vil sige er at man burde tage den privat i stedet for her

Lena og Peter

Citat fra: Amazing Ferret Dato  8. August 2010, kl. 19:12

det eneste jeg vil sige er at man burde tage den privat i stedet for her

Der kan vi kun være helt enig om..

KittAnderson

Omfg vivian. Nu må squ lige spænde hjelmen!
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

AlisVolatPropiis

Jeg har virkelig svært ved at se hvad dette rager mig?....for mig at se er det IGEN IGEN en måde at svine andre til ved en selvretfærdig "venlig" generel advarsel....men teksten har intet generelt over sig og jeg tager virkelig afstand fra offentlig tilsvining fordi to personer blir uvenner -som regel er det pettitesser der blæses ud af proportioner!

Få lortet på skrift...lad være med at forvent det vilde...tilstande forandrer sig....

Og lad for fanden være med at blande alt muligt andet ind i det....
Hvad i al den vide verden har historien med tæven med noget at gøre?...måske den tæve burde have været til dyrlæge før den blev "sendt" afsted...der skal trods alt meget til før det er nødvendigt at fjerne livmoderen...og hvorfor hentede du ikke bare selv din tæve da det var ovre? I stedet for at brokke dig over ventetid før andre gider bringe hende til dig?

Ved at tage et prøvekuld gør hun faktisk dig en tjeneste ik?....hvorfor skal hun så betale for det?

Hvorfor lufte alt det beskidte undertøj på offentligt forum? hvad sker der for hævngerrigheden? HELT ÆRLIGT!!

Sølvsten

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  8. August 2010, kl. 19:20
Jeg har virkelig svært ved at se hvad dette rager mig?....for mig at se er det IGEN IGEN en måde at svine andre til ved en selvretfærdig "venlig" generel advarsel....men teksten har intet generelt over sig og jeg tager virkelig afstand fra offentlig tilsvining fordi to personer blir uvenner -som regel er det pettitesser der blæses ud af proportioner!

Få lortet på skrift...lad være med at forvent det vilde...tilstande forandrer sig....

Og lad for fanden være med at blande alt muligt andet ind i det....
Hvad i al den vide verden har historien med tæven med noget at gøre?...måske den tæve burde have været til dyrlæge før den blev "sendt" afsted...der skal trods alt meget til før det er nødvendigt at fjerne livmoderen...og hvorfor hentede du ikke bare selv din tæve da det var ovre? I stedet for at brokke dig over ventetid før andre gider bringe hende til dig?

Ved at tage et prøvekuld gør hun faktisk dig en tjeneste ik?....hvorfor skal hun så betale for det?

Hvorfor lufte alt det beskidte undertøj på offentligt forum? hvad sker der for hævngerrigheden? HELT ÆRLIGT!!

Tænkte nok der var 2 sider af den sag!

AlisVolatPropiis

hehe to sider...-det er bare hvad jeg kan se i Vivians eget indlæg :)