Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Sort/grøn afføring

Startet af Moonblood31, 29. December 2014, kl. 22:41

Moonblood31

Hej jeg har skrevet herinde før da min lille dreng på nu 6 mdr havde lavet en lort som var rød og var til dyrlægen med ham, men fandt ikke noget galt med ham.. Nu her til aften har jeg fundet den her lort og han har ellers haft normal afføring og det er gået godt med ham :(



Jeg skal have ringet til dyrlægen i morgen og have fået en tid hurtigst muligt til ham fordi det er bare ikke normalt og der har bare været så meget galt med ham fra starten.... Er der nogen af jer andre der ved hvad det kunne være eller har prøvet det med jeres egne ildere? Håber ikke det er noget alvorligt fordi elsker den lille skid han er min lille eller skal jeg sige store fedebasse :) og kun 6mdr , jeg bliver knust hvis jeg får noget dårligt af vide, men krydser fingre...


Dyrenørden

Hvor er det du har ham fra og hvornår fik du ham? Ildere kan skide i mange konsistenser og farver alt efter hvad de får at spise, har han fået noget udover sin sædvanlige tørkost?

Moonblood31

Jeg har han fra hende Sheila opdrætteren hvilke jeg jo intet vidste om hvad hun var for en person.. Men nej han har fået sit sædvandlige tørkost, æggblomme en gang om ugen, lidt kyllingekød osv.. Jeg har haft ham i 4 mdr nu..

Shamua

Jeg vil nok få afleveret en afføringprøve og så få testet for parasitter og behandlet evt. mod bakterie i mave/tarm systemet. Det ville jeg hvertfald spørge dyrlægen om :)

Vh. Marianne

Shamua

Og så kan jeg se at du har Gabriel fra England i år?

Jeg ville nok også få sendt en afføringprøve til England og få testet ham og Darwin for corona virus. Det koster ikke særligt mange penge og er ret nemt at gøre.

De kan godt være raske bærere af corona virus, men de kan også få ece som netop giver grøn, dog også slimet afføring.

Mine dyr er testet positive for den engelske corona virus. Det eneste jeg kan se af symptom er, at mine dyr bliver tynde. Men det er få tallet. Andre er også tykke og fede.

Men synes jeg har læst at Gabriel er tynd og trænger til at blive fedet op?

Håber alt løser sig og Darwin hurtigt bliver rask igen.

Vh. Marianne

mette11

Få dem testet for parasitter og ece som Marianne skriver ;) God bedring med ham.

Moonblood31

#6
Ja men deres afføring er ik slimet jo Gabriel's er lidt og har også lysegrøn afføring og har kastet lidt op ligesom Darwin har gjordt og Darwin hoster hele tiden og piver hvis jeg tager ham om maven :( jeg har fået en tid på Mandag til dem begge to og skulle tage noget af deres afføring med så det kan blive sendt og testet i England som du skrev SHAMUA og så skal de måske også have taget blodprøver osv...

Jeg har været ude og læse lidt om den virus, men der er jo to slags af den! Den ene dør de af og den anden skal de bare have medicin for? Er det rigtigt??
Har læst lidt ude på de her to links?

http://www.merckmanuals.com/vet/exotic_and_laboratory_animals/ferrets/infectious_diseases_of_ferrets.html

http://vetbook.org/wiki/ferret/index.php/FSCV

Er jo fuldstændigt ude af den lige nu og ked af det, står her med mine to syge babyer og efter vi har været hos dyrlægen går der jo noget tid sikkert inden jeg får svar på hva det er.. Skulle ik have været ude og læse om det fordi nu er jeg ked af det åhhh mine små babyer.. Det kan ik smitte til min hund vel?

Anne

Moonblood. Lad være med at gå helt i panik. Risikoen for at du har ece i dine dyr er relativt høj når du har en fra england og de symptomer du skriver, men det er altså meget sjældent det er så alvorligt de dør af det, sandsynligvis ville de have været meget mere syge nu hvis det var den version du havde. Der er ikke så meget andet at gøre end at gå i karantæne og ikke have kontakt til andre ildere og ejere indtil de er testet, og så behandle syptomerne når og hvis de kommer. ECE har nok været i danmark flere gange før kunne vi bare ikke teste, og det er meget få dyr der er døde af det i dk. I england kommer langt de fleste sig også og det lyder jo ikke so om dine dyr er meget syge nu? Jeg er i tvivl om hvorvidt det kan smitte til hund, men jeg tror det ikke da det de har er tættere på det coronavirus katte har.

Moonblood31

De har begge to Ece virussen... Og deres afføring er endelig ved at skifte farve til normal og ikke sort/grøn mere... De er begge friske og glade.. Beklager jeg lød lidt bange men de betyder alt for mig og alt det jeg har været igennem nu med dem begge... Ellers var der ikke noget galt med dem ud over at Gabriel er alt for tynd hvilket skyldes virussen, han skal tage på sagde hun da han kun vejer 855g, men synes det er svært hvad skal jeg give for at han tager på? Han har fået ducksoup, kød, æggeblomme og sin tørkost som han plejer.. Darwin vejer 1037g og har også tabt sig lidt siden jeg vejede dem sidst.. Jeg har lavet en bog hvor jeg vejer dem begge hver 2 uge og skriver deres vægt ned for at holde øje med dem.. Gabriel er 9mdr og 3 uger idag og Darwin er 7 mdr og 2 uger gamle...

Jeg er selv kommet i en uheldig situation nu og pengene er små her til den første hvis der overhovedet er nogen.. Mistede min SU her for 2 dage siden, når man åbenbart har haft 5 ungdomsuddannelser ( HF tæller også ) så må man ikke få SU mere, så måtte ned på kommunen og søge kontanthjælp osv og blev godkendt, men får jo dårligt nok noget her fredag d.30.. Synes der er den ene dårlige nyhed efter den anden her i min familie. Så nu er jeg glad for at jeg har købt alt ind inden alt det her skete til mine dyr.. Der er mad til både mine ildere og min hund til 2 mdr og loppekur til resten af året.. Mine dyr kommer altid først ;)