Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Zallie of FerretParadise - 7 år

Startet af Barky, 9. Maj 2012, kl. 17:02

Barky

Det er ikke nogen hemmelighed at Zallie er min lille omvandrende mirakel på 4 ben.
Idag bliver hun 7 år gammel, og det er både med glæde og sorg. Glæde fordi at hun stadig er her, hun er i live og hun er en kæmpe personlighed. Sorg fordi at hun har fået insulinoma, og dette bliver hendes sidste fødselsdag.

Men idag fejrer jeg glæden! For Zallie er en ilder sendt fra et-eller-andet-overnaturligt-sted, skræddersyet til mig. Hun *er* min ide om den perfekte ilder.
For det første er hun en skønhed uden lige. Hun har i år deltaget på 2 udstillinger hvilket har resulteret i 2x 1 plads, 2x Bedste Veteran, en Dommerfavorit og et Championcertifikat. Og det er bare for i år.
For det andet har jeg altid omtalt hendes kropsform som den flotteste på ildere efter min mening. Hun er åleslank, strømlinet, godt proportioneret med et charmerende ansigt samt hovedform. Lang hale, store øjne og små nuttede ører.
For det tredje, har hun altid været sund og rask. Hun har fejlet noget een gang i hele sit liv, og det var underlivsbetændelse i forbindelse med en v-hob parring.

Men vigtigst af alt er hendes sind. Hun er perfekt, også hvis man spørger hende selv. Hun var en utrolig nem hvalp, der stort set ikke behøvede bidetræning. Hun holdt mig til ilden og udfordrede mig med banditstreger, men hun var aldrig voldelig eller bidsk. Altid snedig og lusket.
Dog var hun ret længe "teenager", hun var faktisk teenager af sind til hun var ca 2½ år, lettere trodsig og meget stædig! Men absolut sød og bidefri, bakken var heller ikke noget problem.
Hendes hamstrinsgen har altid været særdeles veludviklet. Zallie hamstrer legetøj. RIGTIG meget! Da hun var yngre var det mere ekstremt, da samlede hun gerne alt legetøjet sammen i en bunke og lagde sig til at sove ovenpå det, og meget hys hvis andre ildere tænkte på at snuppe det fra hende. Især bolde har altid været favoritten.
Fra Zallie var 8 uger til at hun fyldte 2 år, ville hun ikke bæres når vi gik ture. Hun blev simpelthen hysterisk og vred sig som en ål hvis man tog hende op.
Men det gjorde faktisk ikke noget, for hun gik perfekt. Som en hund. Typisk Zallie.
Så ligepludselig, fra dag til dag, ville hun KUN bæres. Og ve den stakkel som satte hende ned. Hun har altid haft noget med øjnene, et perfekt udvilket dræber-blik.
Men det er også helt fint. For Zallie er, typisk hende, perfekt til at sidde i hætten og kan gøre det i timevis. Hvor jeg ikke har haft hende med henne efterhånden. Hun ligger der bare og kigger. Man er vel en dronning?

Nå, nu bliver det meget langt.
Men jeg elsker min Zallie. Jeg elsker hende meget højt. Hun er stædig, egenrådig, besidderrisk, neurotisk, en DIVA, og en kærlig sød kæleilder som elsker at blive nusset, ikke står op før kl 12, fjoller og leger og samler og driller og charmer røven ud af bukserne ved enhver given lejlighed.

Rigtig stort tillykke med fødselsdagen Zalsen! Du er i sandhed en ener, og du ved det!  <3

































Bla bla bla.... Hilsen Julia

lussingen

Et kæmpe stort tillykke til Zallie <3 Hvor er det dejligt at I sammen kan fejre hendes 7 års fødselsdag :) Jeg håber I får noget tid sammen endnu på trods af hendes insulinoma.

Hun er en umanerlig smuk pige, og hun har helt klart fortjent at vinde på udstillingerne :)
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Cille


FerretParadise

Stooooort tillykke med hende Julia.  :)

Det var en rigtig dejlig tråd at læse, og den bragte både smil frem, men også en masse dejlige minder.
Tænk at det er 7 år siden, hold da helt op, og alligevel, hvor er der bare sket mange ting på de 7 år.
Men en ting har varet ved i alle de år, Zallies smukke ydre, hendes sind, hendes kærlighed til dig, og ikke mindst, din kærlighed til hende.  <3

Giv hende et stooort kys fra hendes gamle madmor.
Ann Hillerslev.

Tanja11

Stort tillykke :tillykke:
flot alder ;), håber at hendes sidste tid på jorden bliver dejlig :(
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Eliza

Stort TILLYKKE med hende.. Håber virkelig du får lang tid med hende endnu, det fortjener i begge. Nogle skal jo herske hjemme hos dig og kræve forkælelse, så det ikke kun er de dumme missedyr ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Julie

Igen et rigtig stort tillykke med hende. Det var svært ikke at smile lidt af din beskrivelse af hende - hun er da bare gudeskøn og også bare gudesmuk

mette11

Stort tillykke med den meget smukke, dejlige pige (eller nu burde hun vel kaldes dame). Håber i trods alt for lang tid sammen endnu  <3

Anne

Kære smukke, elskede Zallie!

Tillykke med fødselsdagen. Hæng nu på til jeg kommer til sjælland og hilser på dig igen, det ka du godt, du er en sej pige

Shamua

Jeg bliver helt rørt til tårer af dit indlæg, underligt?

Hvor er det dejligt at læse om hvor meget i har sammen, og ret sjov at se hendes udvikling (i farve) gennem tiden.

Stort tillykke med din flotte dronning   :tillykke:

Vh. Marianne

Sølvsten

Stort tillykke med din meget smukke Diva

katja

stort tillykke med divaen, hvor er hun smuk,  :tillykke:
ejer af 7 dejlige trolde,

KariN

Stort tillykke til den skønne Zallie :D

Hun hverken ligner eller opfører sig som en 7årig så jeg er sikker på at i nok skal få lang tid sammen endnu :D

Tænk at jeg aldrig har set hvalpe billeder af hende før i den her tråd, det er da helt vildt som hendes farve har forandret sig igennem tiden, men hun er og bliver skide smuk <3
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Miliah

Tillykke med hende :) Sikke hun har forandret sig gennem tiden

katjap