Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Dark Crystal Ferret Lukker

Startet af Dark Crystal Ferret, 17. Februar 2012, kl. 17:40

Dark Crystal Ferret

Denne tråd bliver skrevet med mange tåre og knuste drømme.
Men Dark Crystal Ferret opdræt lukker.

I fortæjner en grund, da det er en beslutning som har været svær for Robert og jeg at tage. Og som har krævet mange søvnløse nætter og millioner af tåre og triste tanker.

Grunden er at jeg som i ved er mor til to piger, Kelly og Nadia. Mange af jer har allerede mødt pigerne på udstillinger, eller set billeder af dem på vores hjemmeside eller på min facebook.
Lige før jul får jeg en besked fra mine børns far, som pigerne bor hos, at Kelly er begyndt at få angst om natten. Hun vil ikke sove og hver nat er fyldt med tåre og problemer for dem, for at få Kelly til at kunne sove.
Hele julen og også efter julen har tingene udviklet sig til at Kelly også høre lyde og har flere meget alvorlige angst andfald. Hvilket gør vi omgående ansøger om en psykolog til Kelly så hun kan komme i behandling.

Samtidig ligger jeg med gallesten og står forand en operation. Og efter den er overstået har den medført mig masser af problemer og smerter fordi der gik betændelse i såret. Nu er der så gået betændelse i såret igen. Og jeg ved med mig selv at jeg ikke vil kunne overskue smerter en lang sommer igen, hvis det skulle gå så galt, og et par kuld hvalpe samtidig. Det ville simpelthen være unfair over for både dyrene og hvalpene og hvalpekøberne. Og jeg vil kun vores dyr det bedste. Sælge glade og sunde hvalpe til folk. Dyr som jeg kan stå inde for og som jeg ved vil kunne give folk en masse kærlighed og gode oplevelser tilbage.

Udover det har Robert det også ret dårligt. I midten af sidste år fik han konstantereret ADHD. Han har aldrig vidst han fejlede noget, så det kom rigtig meget bag på ham. Og siden har det været en stor kamp for ham at komme i behandling og de mange ting der sker i hovedet på en, når man pludselig som 45 årig finder ud af hvorfor tingene var gået så skevt altid i ens liv.

Tingene jeg skriver her er ret private, det ved jeg godt. Men jeg syndes ikke jeg kan stoppe vores opdræt uden at forklare jer grundene til mit, og det er mit, store valg her.

Jeg har haft ilder i 5 år her til sommer. Jeg har drømt og kæmpet om et opdræt i de 4 af årene. Tiden med hvalpe i huset har været en fantastisk oplevelse for mig. Og som har modnet mig på rigtig mange måder.
Jeg har fået nye venner måde i indland og udland. Alt sammen ting som jeg ikke kan takke nok for. Oplevelserne ved vores opdræt, de gode af dem, er så mange flere end de dårlige. Selvom der også har været flere af dem.

Men jeg er alligevel nød til at vælge som jeg gør nu. For Kelly har brug for min fulde opmærksomhed nu. Robert har også, men han er voksen, og vi er begge enige om at børnene kommer før alt.
Det kan virke hårdt at vælge sit opdræt, og egne drømme fra på den måde. Men jeg mener stadig at mine børn er så meget vigtiger end at følge sit eget hjerte og drømme.
Min drøm er opdræt. Men min datter har så inderligt brug for mig nu.
Hun bliver stadig mere og mere syg, og vi er bange for det kan udvikle sig til en psykisk sygdom hvis ikke vi handler nu. Jeg må derfor smide alt hvad jeg har i hænderne for at være der for hende. For det liv ønsker jeg bare ikke for nogen, og især ikke mine egne døtre. Det kan de fleste vel følge mig i.

Det psykiatiske system har også vist sig at være, om muligt endnu mere vandskligt end det er for voksne. Vi kæmper lige nu en kamp for nogen vil hjælpe Kelly, nu hun har det så slemt, men hver gang møder vi vendte tider eller ander ting, der gør de hele tiden udsætter os til noget ude i fremtiden.

Jeg vælger derfor nu at stoppe opdrættet. Jeg ved endnu ikke om det hedder "på Standby" , men pt kommer der ikke flere kuld hos os forløbig.
Jeg vil gerne stadig være med i ilderverden. Og dette fordi jeg stadig har mange herlige og højt elskede venner blandt jer. Folk jeg ikke vil kunne undvære i mit liv.
Jeg vil også gerne stadig deltage til udstillinger. Men jeg må ligge ærligt ud, at vi er nød til at gå ned i antal af dyr. Da det kræver meget tid og penge at have så mange dyr.
Alene det at skulle skilde sig af med nogle stykker af dyrene gør bare endnu mere ondt for mig. Opdrættet var min drøm, Dyrene er mine andre børn. Jeg vil ikke undvære en eneste af dem.
Men samtidig må jeg være den fornuftige der vælger det der er bedst for alle. Og med den situation jeg står i lige nu. Kan jeg ikke se nogen anden udvej end at sælge nogle af dem. Det er bestemt ikke fordi jeg ønsker det, eller jeg ikke vil dem det godt. Men jeg ved godt nogle måske vil sidde og rynke på næsen over mig her. Jeg ved nogle måske endda vil være meget vrede på mig.
Men pt, betyder mine børn, og Kelly især lige her, altså bare mere end hvad nogle måske mener om mig som person. Det kan jeg desværre ikke tage mig så meget af.

Men jeg håber meget på at i vil være forstående over for mit valg nu. Et valg som virkelig har krævet alt det overskud jeg overhovedet kunne finde inde i mig, for at skrive åbent ud til jer.
Jeg syndes bare heller ikke det var retfærdigt at i skulle høre det igennem omveje. Det er bedre jeg siger det lige ud.

Jeg kommer til at savne vores arbejde med de små hvalpe. Med opdrættet og ja.. alt i det. Billederne som jeg ellers allerede havde forberedt hvordan skulle være i år. Navnene som var fundet til dem.

Jeg vil også gerne sige til vores hvalpekøbere. At jeg ikke vil svigte jer selvom vi nu ikke har noget opdræt mere. I vil stadig være hjertelig velkommen hos os. Vi vil heller end gerne følge med i hvalpenes liv og færden. For de vil altid være vores guld. De vil altid være det der kom ud af min drøm. Og jeg er så glad for de nu bor hos nogle fantastiske mennesker som giver dem et kærligt og godt liv.
Jeg har sagt det til jer flere gange. Men jeg mener stadig ikke der findes bedre hvalpe købere end jer! Jeg er stolt af at have jer som hvalpe købere. Og det vil jeg blive ved med at føle.

Så nu er det hele skrevet ned. Nu ved i det som det er. Og så håber jeg at folk ikke kommer til at være alt for meget efter mig nu.
Jeg føler bare jeg har gjort det enhvær anden mor bør gøre, når de har et sygt barn som virkelig har brug for dem.

lussingen

Puha, sikke en omgang i alle har været igennem. Jeg kan godt forstå du synes det er trist at skulle lukke jeres opdræt Maria, men som mor forstår jeg godt, at ens børn kommer forud for alt andet. Jeg er ked af at høre, at Kelly har det dårligt. Jeg arbejder selv indenfor det psykiatriske område og ved, at det er et hårdt slag som forældre at få. Jeg vil krydse fingre for at hun får den hjælp hun har brug for, og at hun får den hurtigt!! Desværre er vores system ofte langsomt og tungt.
Jeg tror du gør det rigtige ved at lægge dit overskud der, hvor der er brug for det, nemlig hos din familie. Det er jo også vigtigt at du selv holder fanen højt, og ikke lige pludselig går ned med flaget.
Jeg ved ikke, hvordan folk tager dette, men det er jo et frit land vi lever i, og vi har alle lov til at vælge det, vi føler er bedst for os og vores nærmeste.
Jeg krydser fingre for at I alle kommer igennem dette uden for mange sår på sjælen.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

KariN

Puha sikke da noget :( Jeg er rigtig ked af at læse at Kelly har det så skidt, jeg håber virkelig at der kan blive gjort noget for hende hurtigt så hun kan komme ovenpå igen..

En masse tanker til jer alle herfra
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Dyrenørden

Puha! Sikke en omgang! Jeg har fuldt ud forståelse for dit valg ikke nogen rynken på næsen her, håber din datter får den hjælp hun har brug for! Mange tanker herfra!

Dark Crystal Ferret

Tak alle sammen. jeg er glad for jeres forståelse <3
Jeg undskylder jeg ikke kan svare jer alle. men det er virkelig svært for mig at gå ind i den her tråd og se på det igen.
Det er så hårdt i forvejen....

Lussingen: Nej det danske psykiatri system er godt nok noget bæ. Nu har jeg aldrig været igennem det med unge mennesker. Men har jo selv set det til de voksne. Og jeg havde aldrig troet noget kunne blive værre end det til de voksne. Men ja.. det kan så åbentbart blive værre.
Der er ingen hjælp at hændte pt. De har et års vendte tid før Kelly kan få hjælp. Og også derfor er vi nød til at presse dem alt hvad vi kan. For jeg mener ikke Kelly kan vendte så længe på at få behandling.
Kunne lige se historien hvis hun havde været kræft patient!! Og havde fået så lang tid i udsigt før hun kunne få behandling. Men ej, psykiatrien er bare noget hø her i Danmark. Og det kan simpelthen gøre mig så vred :@

Line

Det lyder godt nok ikke særlig godt :(

Håber I snart får noget hjælp til Kelly. Ellers må I presse meget på hendes læge så hun kan få en henvisning, det burde ikke være verdens største problem... Ellers så kontakt en anden læge... Og så er jeg ret sikker på at hun har krav på en udredning senest 2mdr efter henvisningen. Ellers er der vel steder I kan kontakte akut og bede om hjælp... Og ja, systemet er nogle gange til at lukke og op  :poo: i, man får intet igennem hvis man ikke presser på. Hvis I får at vide I skal ringe efter 3 dage, så ring alligevel dagen efter.... :)
God bedring til jer alle.

Lena og Peter

Vi håber hurtigt det kommer til at gå bedre med Kelly og Robert..

I ved hvor vi er hvis I får brug for det.

Minority ferrets

Hvor lyder det bare forfærdeligt :( det før mig ondt med kelly, robert og at du skal af med nogle af de bepelsede børn :( mange tanker her fra i hvert fald!
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

FerretParadise

Dette er jeg rigtig ked af at læse Maria, jeg ved hvor meget dine dyr bestyder for dig.
Så jeg kan godt sætte mig ind i, at dette ikke har været en let beslutning for dig, men jeg synes det er den rigtige. Du skal bruge din energi på din familie, de har brug for dig nu.

At du vælger at skille dig af med nogle af dine dyr, det skal vi andre ikke blande os i.

Jeg sender dig en masse tanker, og håber at du holder modet oppe, og så håber jeg, at din datter snart kan få den hjælp hun har brug for.
Ann Hillerslev.

Amazing Ferret

Jeg er virkelig ked af det på dine vegne da jeg ved hvor meget dine dyr betyder for dig, men ens børn kommer altid i første række :(

Du ved hvor jeg er hvis du har brug for at snakke <3 <3

PiaLyng

Alt held og lykke herfra. Og mange kram!

Soelberg`s SUN ferret


alt det bedste til jer i fremtiden

Dark Crystal Ferret

Tak alle sammen.
Det er totalt overvældende alle de søde ord og tanker vi har fået i dag. Og i skal bare vide at det gør mig så glad, og få mange smil op, både hos mig og Robert.
I er simpelthen så søde alle sammen. Tak :tvang:
Jeg er simpelthen så lettet over i forstår vores valg. For nej, det har ved gud nok været det sværeste valg jeg kan huske jeg har taget nogensinde.
Men jeg kan mærke i mit hjerte og min mave, at det er det rigtige jeg har gjort.

Tak til alle jer der har ringet. Jer der har skrevet beskeder til os. Tak til jer der allerede har tilbudt nogle af vores totter nye hjem.
Tak for det alt sammen. I fatter næppe hvor meget det betyder for mig lige nu.
Men jeg er bare så glad for at i har været så søde.



ilderhjemmet

åhh gud Maria sikke noget i nu skal igennem, håber alt det bedste for dig og din familie samt opdræt
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Sølvsten

Respekt!!!

Masser af tanker til jer