Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

FerretParadise

Startet af FerretParadise, 2. Juni 2012, kl. 08:07

FerretParadise

Ann Hillerslev.

Dark Crystal Ferret

Det er jeg virkelig ked af at høre Ann. Jeg syndes ikke det er fair overhovedet det her sker for dig hver gang. Men jeg giver dig alt den ros for du vælger som du gør. Jeg ved hvor hårdt det er for dig og sender mine dybeste tanker til dig, det gør jeg virkelig :tvangskram: Det er bare enhver opdrætters mareridt det du har været ude for her. Men håber du klare dig nu du også ved det ikke er Aylen det kommer fra :) 

Men må jeg ikke høre hvordan du har fundet ud af det stammer fra Sniper? Det er okay hvis du ikke vil svare på det, det forstår jeg godt. Jeg tænkte bare på om det er fordi det er sket før i hans linje eller søskende og du ikke har fået besked om det, eller om der er en anden måde man kan finde ud af det på?

FerretParadise

Jeg skrev til opdrætterne af forældredyrene, og fik mail tilbage fra Snipers opdrætter om, at en af hvalpene i det kuld han er fra, havde haft det med øjenvipperne som hvalp. Plus en af hans søsters hvalpe har det.
Desværre blev jeg ikke informeret dette her før nu, så jeg havde ikke en jordisk chance for at vide dette.
Jeg ville sådan ønske, at jeg havde fået det afvide dengang, for så ville jeg have haft muligheden for selv at vælge om jeg ville tage chancen eller om jeg ville takke nej tak til at købe Sniper.  :'(
Ann Hillerslev.

Anne

Ja den slags burde man altså informere om. Ikke for at kritisere hans opdrætter, men jeg ville også blive ked af at finde ud af sådan noget om min linie bagefter, især når det har været vidst.

mette11

Jeg ville nok blive skide gal over ikke at være blevet informeret om sådan noget. Ok det er ikke verdens værste defekt, men en defekt er det og defekter skal man ikke avle videre på når man har valget. Det var så ikke tilfældet her, da defekten ikke kunne ses, men det er da surt fordi det så nemt kunne være undgået - det havde bare krævet at opdrætter lige havde skrevet en mail og fortalt at hun desværre havde opdaget det og så kunne man undersøge videre hvorvidt det var arveligt, eller tilfældigt. Men eftersom det er flere som har det, så er det jo nok desværre arveligt.

Jeg mener at opdrættere er forpligtiget til at informere om alle former for sygdom og defekter som dukker op i familien, dog er det ikke så vigtigt igen med fex. ulykker, miljøbetingede sygdomme osv. som ikke er arveligt. Men alt som kan være arveligt bør der informeres om - især til dem med avlsdyr, da det jo i så fald vil kunne komme til at påvirke endnu flere dyr.