Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Ikke underholdende og ikke for sarte sjæle!!

Startet af Dark Crystal Ferret, 10. Oktober 2011, kl. 22:38

Dark Crystal Ferret

Jeg syndes jeg ville ligge den her ind. Til dem der køber IAMS foder til deres ilder. Det skal siges at andre foder producenter også tester deres foder på lige så skrækelige måder som i denne film (blandt andet har jeg hørt at Royal Canin har gjort det - ved ikke om de gør det mere)

Jeg så denne her video engang, og siden har jeg valgt IAMS fra især, men også andre foder produkter som jeg ved eller har hørt kan være blevet testet på dyr på lignende forfærtelige måde som i denne film.

Filmen er ikke for sarte sjæle, så har du ikke det godt med at se dyr der bliver testet, med sår og div. sygdomme pga dyrforsøg, så lad vær med at se filmen.

Iams Undercover

Dyrenørden

Det er meget gamle optagelser og det skulle være slut med at teste på den måde heldigvis :)

Dark Crystal Ferret

#2
Jeg ved godt den er gammel, som jeg skriver, det er et par år siden jeg så filmen sidst. Og siden jeg har set den har jeg aldrig ville bruge penge på Iams igen.
Jeg har det bare ikke godt med mine dyr skal spise noget der - uanset hvornår det fandt sted, andre dyr har lidt for kunne blive til. Jeg kan ikke tilgive dyremishandling  uanset hvor "gammelt" det er!
kan være jeg er dum, men jeg vil bare ikke støtte sådan noget. Det gælder også da jeg hørte rygterne omkring Royal Canin. Jeg har ikke købt deres foder siden jeg hørte disse rygter.
Så kan man kalde mig hellig eller sart.. jeg har det bare bedst inden i når jeg ved det jeg køber ikke er testet på dyr.
Makeup køber jeg også kun steder hvor jeg ved det ikke bliver testet på dyr og det samme med andre ting hvor man ved det kan forkomme.

Dyrenørden

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 10. Oktober 2011, kl. 23:38
Jeg ved godt den er gammel, som jeg skriver, det er et par år siden jeg så filmen sidst. Og siden jeg har set den har jeg aldrig ville bruge penge på Iams igen.
Jeg har det bare ikke godt med mine dyr skal spise noget der - uanset hvornår det fandt sted, andre dyr har lidt for kunne blive til. Jeg kan ikke tilgive dyremishandling  uanset hvor "gammelt" det er!
kan være jeg er dum, men jeg vil bare ikke støtte sådan noget. Det gælder også da jeg hørte rygterne omkring Royal Canin. Jeg har ikke købt deres foder siden jeg hørte disse rygter.
Så kan man kalde mig hellig eller sart.. jeg har det bare bedst inden i når jeg ved det jeg køber ikke er testet på dyr.
Makeup køber jeg også kun steder hvor jeg ved det ikke bliver testet på dyr og det samme med andre ting hvor man ved det kan forkomme.

Har aldrig hørt om det med Royal Canin. Jeg køber heller ikek selv Iams delvist pågrund af det med de forsøg. Vil tro alt foder er testet på dyr. Men tror bestemt ikke det foregår på nogen grusom måde. Hvertfald ikke herhjemme og det kan jeg sige med sikkerhed :)

lizzy171002

Øh, undskyld, men blev det ikke senere vist at hende der 'undercover' personen var hende der var ansat til at tage sig af dyrevelfærden på faciliteten? Jeg er altid yderst skeptisk over for PETA, for at være helt ærlig. De afliver selv rigtig mange dyr på deres egne internater, selvom de påstår de ikke gør. Det er i hvert fald hvad jeg har hørt.

R.I.P. Freja

A_M_T >Team Unique Ferrets<

#5
Egentlig ys jeg ikke at det er det at de laver forsøgene der er frygteligt! Det frygtelige efter min mening er virkelig den måde dyrene bliver hold å som om de bare var genstande og ikke levende væsener med behøv, følelser osv...

Kan slet ikke forstå at noget menenske kan få sig selv til at deltage i noget som helst med forsøgsdyr med mindre dyrene bliver holdt som var de "kæledyr" Et forsøgsdyr vil selvf aldrig kunne leve helt et liv som en alm. familiehund/kat osv. Men Det der med at holde dem i bure og man kan se de er direkte angste overfor mennesker og laver stereotyp adfærd fordi de ikek bliver stimuleret det er bare usmageligt og burde forbydes ligemeget hvor gavnligt de forsøg de bliver udsat for er!

Dyrenørden

Citat fra: lizzy171002 Dato 11. Oktober 2011, kl. 11:20
Øh, undskyld, men blev det ikke senere vist at hende der 'undercover' personen var hende der var ansat til at tage sig af dyrevelfærden på faciliteten? Jeg er altid yderst skeptisk over for PETA, for at være helt ærlig. De afliver selv rigtig mange dyr på deres egne internater, selvom de påstår de ikke gør. Det er i hvert fald hvad jeg har hørt.

Lizzy: Jeg kan ikke fordrage hverken PETA eller ANIMA det er løgn på løgn

Dyrenørden

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 11. Oktober 2011, kl. 13:25
Egentlig ys jeg ikke at det er det at de laver forsøgene der er frygteligt! Det frygtelige efter min mening er virkelig den måde dyrene bliver hold å som om de bare var genstande og ikke levende væsener med behøv, følelser osv...

Kan slet ikke forstå at noget menenske kan få sig selv til at deltage i noget som helst med forsøgsdyr med mindre dyrene bliver holdt som var de "kæledyr" Et forsøgsdyr vil selvf aldrig kunne leve helt et liv som en alm. familiehund/kat osv. Men Det der med at holde dem i bure og man kan se de er direkte angste overfor mennesker og laver stereotyp adfærd fordi de ikek bliver stimuleret det er bare usmageligt og burde forbydes ligemeget hvor gavnligt de forsøg de bliver udsat for er!

I DK er forsøgsdyrene sikret bedre forhold et det gennemsnitlige danske kæledyr der bliver glemt i et bur så det kan jeg ikke have ondt i røven over :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Dyrenørden Dato 11. Oktober 2011, kl. 13:37
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 11. Oktober 2011, kl. 13:25
Egentlig ys jeg ikke at det er det at de laver forsøgene der er frygteligt! Det frygtelige efter min mening er virkelig den måde dyrene bliver hold å som om de bare var genstande og ikke levende væsener med behøv, følelser osv...

Kan slet ikke forstå at noget menenske kan få sig selv til at deltage i noget som helst med forsøgsdyr med mindre dyrene bliver holdt som var de "kæledyr" Et forsøgsdyr vil selvf aldrig kunne leve helt et liv som en alm. familiehund/kat osv. Men Det der med at holde dem i bure og man kan se de er direkte angste overfor mennesker og laver stereotyp adfærd fordi de ikek bliver stimuleret det er bare usmageligt og burde forbydes ligemeget hvor gavnligt de forsøg de bliver udsat for er!

I DK er forsøgsdyrene sikret bedre forhold et det gennemsnitlige danske kæledyr der bliver glemt i et bur så det kan jeg ikke have ondt i røven over :)

Det nytter jo heller ikke for dig at ha ondt i røven over forsøgsdyr når det kan være dit fremtidige levebrød ;O) Men bare fordi der er nogle dyr der kan ha det værre end forsøgsdyr kan mn da ikke sige at de så har det godt!

Jeg sys ikke det er iorden at holde forsøgsdyr hvis ikke de bliver elsket, stimuleret og holdt på samme plan som jeg gør med mine dyr!

Stjerne

Citat fra: Dyrenørden Dato 11. Oktober 2011, kl. 13:37

I DK er forsøgsdyrene sikret bedre forhold et det gennemsnitlige danske kæledyr der bliver glemt i et bur så det kan jeg ikke have ondt i røven over :)

Det er vist lidt godt overdrevet med at det gennemsnitlige kæledyr i DK blir glemt i et bur..
Der ud over er jeg helt enig med A_M_T, i udtalelsen at fordi nogle kæledyr ikke har det godt, så betyder det jo ikke de danske forsøgsdyr har det godt..

Nogle hunde ejere holder ganske korrekt deres hund i bur når de ikke er hjemme, ligesom ilder ejere..
Men hvor mange forsøgsdyr er kun i bur i omkring 8timer om dagen, for derefter at blive overøst med kærlighed, omsorg, nus osv resten af dagen, samt natten?

Det er fair nok at man arbejder med forsøgsdyr og derfor prøver at få det til at fremstå som værdigt.. Meeeeeeeeeeeen at prøve at nedværdige folks måde at holde dyr på, for at fremme den måde forsøgsdyr blir holdt på.. Det synes jeg godt nok er forkert!

Dyrenørden

Citat fra: Stjerne Dato 11. Oktober 2011, kl. 14:54
Citat fra: Dyrenørden Dato 11. Oktober 2011, kl. 13:37

I DK er forsøgsdyrene sikret bedre forhold et det gennemsnitlige danske kæledyr der bliver glemt i et bur så det kan jeg ikke have ondt i røven over :)

Det er vist lidt godt overdrevet med at det gennemsnitlige kæledyr i DK blir glemt i et bur..
Der ud over er jeg helt enig med A_M_T, i udtalelsen at fordi nogle kæledyr ikke har det godt, så betyder det jo ikke de danske forsøgsdyr har det godt..

Nogle hunde ejere holder ganske korrekt deres hund i bur når de ikke er hjemme, ligesom ilder ejere..
Men hvor mange forsøgsdyr er kun i bur i omkring 8timer om dagen, for derefter at blive overøst med kærlighed, omsorg, nus osv resten af dagen, samt natten?

Det er fair nok at man arbejder med forsøgsdyr og derfor prøver at få det til at fremstå som værdigt.. Meeeeeeeeeeeen at prøve at nedværdige folks måde at holde dyr på, for at fremme den måde forsøgsdyr blir holdt på.. Det synes jeg godt nok er forkert!

Der er så uendeligt mange triste tilfælde af glemte kæledyr og dyreværnsloven hjælper dem ikke. Forsøgsdyrsloven er meget stram ja den kunne være bedre men der er mindste krav både til berigelse, aktivering og plads af stort set alle dyr. Det er der ikke i dyreværnsloven. Nu mener jeg så ikke dyr har brug for vores kærlighed men de har brug for pleje og aktivering. Selvfølgelig har nogen dyr brug for noget socialt og det kan sagtens være ved mennesker men vil mene mange dyr sagtens kan undvære os. Og nej fordi nogen kæledyr har det skidt betyder det ikke at forsøgsdyr har det bedre generelt. Men jeg synes bare folk bør få øjnene op for at dyreværnsloven burde være den der skal ligges kræfter i. Den er langt bagud og slet ikke stram nok man kan slippe afsted med stort set alt desværre :( Grunden til jeg også skriver her er at der selvfølgelig er mange fordomme om forsøgsdyr det havde jeg også selv engang men er positivt overrasket over deres forhold i hvertfald på de steder jeg har set :) Jeg synes bare det er så irreterende når folk dømmer forsøg og forsøgdyr som værrende noget meget slemt uden at have sat sig ind i det eller nogensinde have set et forsøgsdyrssted. Alternativer vil være godt men indtil da må vi bare sikre at dyrene har det godt og det vil jeg påstå de fleste forsøgsdyr i DK har :) Og så kan jeg lige oplyse at der højst sandsynligt kommer endnu flere opstramninger i forhold til forsøgsdyr i 2013 :)

Dark Crystal Ferret

#11
Citat fra: Dyrenørden Dato 11. Oktober 2011, kl. 18:29

Nu mener jeg så ikke dyr har brug for vores kærlighed men de har brug for pleje og aktivering.

Nej kæledyr er jo bare nogle små følesløse væsner ik??

Selvfølgelig har alle dyr som vi mennesker har taget ind i vores hjem igennem årtier brug for pleje, foder .. men også kærlighed. De har brug for vores trykhed og vores kærlighed til dem. At føle sig tryk er også at føle sig elsket. Også hos dyr!!

Du bliver ved med at gøre mig lige måløs Dyrenørden. Du skriver så ofte om hvor meget du elsker dine ildere. Men samtidig sidder du også ofte og forsvare dyreforsøg og minkavlere.
Det er så modsigende for mig at forstå. Måske folk kan forstå visse ting i forhold til minkavlere, og vi er også nogle steder omkring mink avl, meget delt herinde.
Men dyreforsøg?? Helt ærlig - uanset hvad.. skal dyrene så lide for at kvinder kan gå med makeup. For at vi kan hæve os op over dem som de højtstående væsner vi som mennesker er?
Har vi ikke alle lige meget ret til at være her, uanset om vi har pels eller hud? Går på 4 ben eller 2?

Mennesker har alle dage haft kæledyr omkring sig. Men vi har også altid haft en evne til at ødelægge vores jord og naturen i den. Vi herger og regerer for at få hvad der passer os.
Men dyrene er også en del af den jord vi bor på. De har lige så meget ret til deres regnskov og få opfyldt deres behov hvis de bor hos os mennesker.
Dyrene i vores hjem giver os så meget. Både kærlighed - som en lille kat der ligger og spinder på din mave mens du ser tv. Eller en ilder der løber glad rundt og båtter.
Jeg forstår ikke tankegangen om at vi som mennesker er så meget mere værd, har så meget mere krav på alt, at vi kan bruge dyrene som vi vil. At dyrene skal lide og dø i smærter fordi vi skal have en stor minkpels om nakken, og makeup i ansigtet - og hvad vi ellers kan komme på at ting vi byder dyrene for vi selv kan have det godt.

Og jeg forstår SLET ikke dem der sidder på et kæledyrs forum og forsvare at forsøgs dyr bliver brugt som de gør, eller skal dø for vores trivsel.
Nok bliver der brugt mus og rotter til videnskaben. Og sandt nok, hvor havde videnskaben været uden disse. Medicin osv.
Men at sidde og forsvare at det er i orden at hunde som på filmen her.. eller andre dyr stadig skal disse ting igennem - for fodder til vores egne kæledyr, eller hvad vi nu kan komme på.
Det er altså ikke okay, og slet ikke en tankegang jeg kan sætte mig ind i.

Dyrenørden

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 11. Oktober 2011, kl. 18:54
Citat fra: Dyrenørden Dato 11. Oktober 2011, kl. 18:29

Nu mener jeg så ikke dyr har brug for vores kærlighed men de har brug for pleje og aktivering.

Nej kæledyr er jo bare nogle små følesløse væsner ik??

Selvfølgelig har alle dyr som vi mennesker har taget ind i vores hjem igennem årtier brug for pleje, foder .. men også kærlighed. De har brug for vores trykhed og vores kærlighed til dem. At føle sig tryk er også at føle sig elsket. Også hos dyr!!

Du bliver ved med at gøre mig lige måløs Dyrenørden. Du skriver så ofte om hvor meget du elsker dine ildere. Men samtidig sidder du også ofte og forsvare dyreforsøg og minkavlere.
Det er så modsigende for mig at forstå. Måske folk kan forstå visse ting i forhold til minkavlere, og vi er også nogle steder omkring mink avl, meget delt herinde.
Men dyreforsøg?? Helt ærlig - uanset hvad.. skal dyrene så lide for at kvinder kan gå med makeup. For at vi kan hæve os op over dem som de højtstående væsner vi som mennesker er?
Har vi ikke alle lige meget ret til at være her, uanset om vi har pels eller hud? Går på 4 ben eller 2?

Mennesker har alle dage haft kæledyr omkring sig. Men vi har også altid haft en evne til at ødelægge vores jord og naturen i den. Vi herger og regerer for at få hvad der passer os.
Men dyrene er også en del af den jord vi bor på. De har lige så meget ret til deres regnskov og få opfyldt deres behov hvis de bor hos os mennesker.
Dyrene i vores hjem giver os så meget. Både kærlighed - som en lille kat der ligger og spinder på din mave mens du ser tv. Eller en ilder der løber glad rundt og båtter.
Jeg forstår ikke tankegangen om at vi som mennesker er så meget mere værd, har så meget mere krav på alt, at vi kan bruge dyrene som vi vil. At dyrene skal lide og dø i smærter fordi vi skal have en stor minkpels om nakken, og makeup i ansigtet - og hvad vi ellers kan komme på at ting vi byder dyrene for vi selv kan have det godt.

Og jeg forstår SLET ikke dem der sidder på et kæledyrs forum og forsvare at forsøgs dyr bliver brugt som de gør, eller skal dø for vores trivsel.
Nok bliver der brugt mus og rotter til videnskaben. Og sandt nok, hvor havde videnskaben været uden disse. Medicin osv.
Men at sidde og forsvare at det er i orden at hunde som på filmen her.. eller andre dyr stadig skal disse ting igennem - for fodder til vores egne kæledyr, eller hvad vi nu kan komme på.
Det er altså ikke okay, og slet ikke en tankegang jeg kan sætte mig ind i.

Du mistforstår mig fuldstændigt. Ja visse dyr der er avlet om kæledyr kan måske nok have brug for nærvær og måske kærlighed. Jeg er lidt imod at tillægge de fleste dyr menneskelige følelser men det kan være svært at lade være. Hvornår har jeg forsvaret minkavlere? Jeg forsvare ikke minks forhold men jeg er absolut ikke for et forbud dyrene vil blot blive flyttet til lande hvor forholdende er endnu værre. Så vil jeg hellere kunne kontrollere forholdene og sikre dem bedre og bedre forhold.
Nu nævner du som mange andre kosmetik. Nej det er ikke ok også derfor det er ulovligt at udføre kosmetologiske forsøg i DK :)
Hvorfor skal vi ind på regnskoven od div? Jeg er helt og holdent imod fælding af regnskoven og kigger altid efter FSC mærkninger som heldigvis vinder frem :)
Jeg har overhovedet ikke forsvaret de forhold de hunde er under! Jeg synes selv det er direkte dyremishandling men det skulle heldigvis ikke foregå sådan mere og da slet ikke herhjemme.
Nu bliver jo forsøgsdyr jo også brugt af dyrlæger så de ikke skal bruge folks kæledyr som prøveklud så det okay eller hvad? For mig er der ingen forskel på om forsøgsdyrene bliver brugt for at redde mennesker eller dyr. Det der tæller for mig er dyrevelfærden og at ingen dyr lider unødvendigt og er smerteindækket eller bliver aflivet hvis det er det der er behov for. Jeg kan ikke forhindre dyreforsøg men jeg som dyrepasser kan gøre en forskel for dem hver dag og det er jeg stolt af :)

mette11

CitatAt dyrene skal lide og dø i smærter fordi vi skal have en stor minkpels om nakken, og makeup i ansigtet - og hvad vi ellers kan komme på at ting vi byder dyrene for vi selv kan have det godt.
Kød og mejeriprodukter mangler lige her... ;) Det er også fra dyr som lever under kritisable forhold for vores menneskers skyld.

Dyrenørden

Citat fra: mette11 Dato 11. Oktober 2011, kl. 19:52
CitatAt dyrene skal lide og dø i smærter fordi vi skal have en stor minkpels om nakken, og makeup i ansigtet - og hvad vi ellers kan komme på at ting vi byder dyrene for vi selv kan have det godt.
Kød og mejeriprodukter mangler lige her... ;) Det er også fra dyr som lever under kritisable forhold for vores menneskers skyld.

Ja især svin og fjerkræ har elendige forhold desværre er der sjældent fokus på det :( Jeg er 2 gange gået tudende ud fra svinefarme.