Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Mus hvor tit ??

Startet af Soelberg`s SUN ferret, 2. Marts 2009, kl. 14:58

Soelberg`s SUN ferret


Ja mine ildere er jo begyndt at få mus, og nogle af dem elsker det simpelthen bare. Så ville jeg egentlig bare vide om de kan få for mange af dem.
Hvor tit kan man give dem 1 mus, og er der noget man skal passe på når de får dem.

Starshineferrets

Du kan nog inte ge mus för ofta. Möss ingår i illerns naturliga diet, så det är bara att mata på. Men tänk på att det är bra med variation. Ute i naturen så livnär sig en iller inte enbart på möss. uta även andra gnagare. Om möss blir basen i deras kost, se till att variera med möss i olika stolrlekar (men självklart inte för mycket "fuzzies" eller mindre då de innehåller för lite fett). Att variera mellan kyckling och möss är en bra idé,  eftersom möss inte består av fullt så mycket fett som en iller behöver, särskilt inte på vintern.

Emmadyhr

Er der ikke noget med ,også når man fodre med mus, at man skal give det andet foder ved siden af?..Jeg giver jo kyllinger og Tjalfe kan spise op til 3 på en dag. Men der er ikke nok kalk i så derfor får han tørkost ved siden af..Er der ikke det samme med mus??

Soelberg`s SUN ferret



jo de får også kun mus som en extra knasende snak  8) en gang i mellem.

tzari

mine får mus næsten dagligt. veksler så med rotter, kalkun, æg og en SJÆLDEN gang tørfoder. og skal have købt noget mere kanin kød snart er løbet tør  :X
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Starshineferrets

Citat fra: Emmadyhr Dato  3. Marts 2009, kl. 15:25
Er der ikke noget med ,også når man fodre med mus, at man skal give det andet foder ved siden af?..Jeg giver jo kyllinger og Tjalfe kan spise op til 3 på en dag. Men der er ikke nok kalk i så derfor får han tørkost ved siden af..Er der ikke det samme med mus??

Vuxna möss har en nästan perfekt sammansättning utav näring för en iller. Mängden med calcium äör fullt tillräckligt. MEN det gälle rbara för fullvuxna möss. Samma sak för kycklinga (antar att du menar dagsgammla), de är inte fullvuxna, alltså innehåller de för lite calcium, och då måste man antigen tillsätta calcium, eller variera med andra typer av  kött med ben

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Starshineferrets Dato  3. Marts 2009, kl. 18:21
Citat fra: Emmadyhr Dato  3. Marts 2009, kl. 15:25
Er der ikke noget med ,også når man fodre med mus, at man skal give det andet foder ved siden af?..Jeg giver jo kyllinger og Tjalfe kan spise op til 3 på en dag. Men der er ikke nok kalk i så derfor får han tørkost ved siden af..Er der ikke det samme med mus??

Vuxna möss har en nästan perfekt sammansättning utav näring för en iller. Mängden med calcium äör fullt tillräckligt. MEN det gälle rbara för fullvuxna möss. Samma sak för kycklinga (antar att du menar dagsgammla), de är inte fullvuxna, alltså innehåller de för lite calcium, och då måste man antigen tillsätta calcium, eller variera med andra typer av  kött med ben

hvornår betegner du så musen for fuldvoksen. Hvor gammel skal den være  :D

KittAnderson

At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Amazing Ferret

En hunmus kan blive drægtig fra hun er 5 uger af, men jeg vil sige at de skal være lidt ældre for at være helt fuldvoksen...6-8 uger vil jeg nok sige

tzari

have været på fuldfoder nogle uger så knoglerne og resten er helt vænnet over på rigtig mad.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner