Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Fuld-Barfing

Startet af englefugl, 12. Februar 2013, kl. 15:41

englefugl

Jeg har lige et par spørgsmål til alle jer der fuldbarfer :)

For der bliver skrevet om hunde og katte der bliver fuld-barfet, at deres afføring bliver formindsket med 80 % og at lugten også bliver formindsket. + at de lever længere og ingen dårlig ånde har osv. Er det noget i kan bekræfte/afkæfte når det kommer til ilderne? ;)

CMS

Citat fra: englefugl Dato 12. Februar 2013, kl. 15:41
Jeg har lige et par spørgsmål til alle jer der fuldbarfer :)

For der bliver skrevet om hunde og katte der bliver fuld-barfet, at deres afføring bliver formindsket med 80 % og at lugten også bliver formindsket. + at de lever længere og ingen dårlig ånde har osv. Er det noget i kan bekræfte/afkæfte når det kommer til ilderne? ;)

Afføring kommer der mindre af, men jeg vil ikke sige det er i nærheden af 80 pct. mindre. Jeg synes faktisk, lugten varierer efter, hvilke noget kød de får, men generelt lugter det mindre end tørkost hømhøm (dog stinker daggammel kylling høm også :S )

Jeg synes generelt ikke, ildere lider af dårlig ånde som hunde kan gøre, dog undtaget af når de lige har fået fiskeolie ;) Ildere ånder dig heller ikke i hovedet, som hunde gør, så her tror jeg ikke, du vil kunne mærke en forskel. Generelt hænger hundes dårlige ånde sammen med dårlige tænder eller tandkød, og lige omkring det, bør BARF give en forbedring. Min erfaring er at BARF'ede dyr har mindre tandsten end dem, der lever på tørkost.

Om de lever længere, vil jeg slet ikke udtale mig om, men jeg er sikker på, BARF på sigt er sundere for dem :)
Mange hilsner Christina

englefugl

Ok tak for svar :) Ja jeg synes nu også at 80 % lød lidt vildt ;)

Eliza

Det er meget forskelligt hvor meget afføring der kommer og hvilken farve og konsistens den har alt efter hvad for noget kød de har spist :) daggamle kyllinger STINKER især ud af den anden ende :S men ellers tænker jeg ikke det lugter slemt.

Er helt enig med CMS :)

Om de lever længere er svært at sige. Det burde være sundere hvis man gør det rigtigt, men det svære ved barf er jo netop at gøre det korrekt nok. De kan hurtigere blive syge af fejlernæring hvis du barfer forkert end hvis du bruger kvalitets tørfoder.

Mine har også meget mindre tandsten, faktisk slet ikke noget medmindre jeg begynder at give tørfoder som godbidder, så var barfen ikke nok.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.