Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

evigtvarende dårlig mave

Startet af Tanja11, 15. Juli 2011, kl. 21:42

Tanja11

hejsa

min ene ilder på 3-4 år har haft dårlig mave lige siden jeg fik hende for et halvt år siden, og de forrige ejere fodrede hende og min anden ilder med popcorn, kage og øl.

ville bare vide om hendes indre har fået evige men efter dårlig kost, eller om der er noget jeg kan gøre. :( der er dog ikke noget galt med den anden og hun er et år ældre en "Tyndskideren".

Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Anne

Det kan sagtens være at hun har taget permanent skade (tidligere ejer skulel virkelig skamme sig :( ), men det kan kun en dyrlæge svare dig på endeligt. Hvad har du forsøgt mod den dårlige mave?

mette11

Det er svært at sige...men det er virkelig ikke sund kost de ildere har været udsat for!! Har du forsøgt med Zoolac?? Ellers tal med en kompetent dyrlæge om det...

Dark Crystal Ferret

Er måløs over nogen overhovedet kan finde på at fodre sine dyr med sådan noget :@
Og så øl!!! Han må da ikke havde været rigtig klog.
Jeg ved desværre heller ikke om det kan være det, og hvis det er det om der så kan gøres noget ved det.
Altså man ved om ikke andet, at dårlig kost kan gå ind og pårvirke levetiden hos ilderen.
Men jeg ved ikke om der er noget at gøre.
jeg vil dog også sige der køre en mavevirus for tiden, den kaldes ECE, den giver også tynd mave og ting som det.. Og jeg ved self ikke hvor meget din ildere har været i nærheden af andre ildere jo. Og hvad jeg ved så er det især dem med en i forvejen tildens til dårlig mave/helbred der nemt bliver ramt af denne her virus. 
Men jeg tror da bestemt også man skal overveje om det kan være andre ting. Hvis hun har dårlig mave nu, og har fået dårlig kost før i tiden.. så kan hendes mave jo være skrøbelig jo.
Så måske du skulle få hende undersøgt hos en dyrlæge. Få taget nogle blodprøver osv.. så du lige kan se om der er et eller andet.

Tanja11

jeg har bare skiftet hendes foder til noget der var bedre, og det har da også hjulpet en hel del.
i starten sked hun 24 gange i døgnet, og nu kun et par gange.

det ville nok være en god ide at tage til dyrelægen så, der kunne jo være et eller andet :(

tak for hjælpen alle :)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke