Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

farvel min Elskede Gaia

Startet af the bird, 3. Februar 2013, kl. 13:31

the bird

Jeg har virkeligt gruet for denne dag, men jeg er nødt til at bide tænderne sammen nu, for rygterne køre hurtigt rundt,
som mange er jer har på fornemmelsen så er Gaia død, hun fik fred den 10 december 2012 efter en lang indlæggelse, både Gaia og dyrlægerne havde kæmpet en brav kamp, men Gaias krop gav til sidst op,
efter vores dyr blev syge efter Falster ilderen har vi haft noget af en kamp, der kom dog hurtigt ro på og alle dyr kom på toppen inden for godt to uger.. der var endeligt kommet ro på, men som tingene endeligt syntes overstået begyndte Gaia at ændre adfærd, hun begyndte at være sløv og gad ikke rigtigt de andre ildere, vi hastede hende til akut dyrlæge en lørdag aften og fik noget antibiotika til hende, da det blev mandag var der ingen ændring så jeg kontaktede jeg straks min dyrlæge og hastede derud med hende, dyrlægen valgt med det samme at Gaia skulle indlægges og gik i gang med at at undersøge hende i bogstavligt talt hoved og røv.. Gaias immunforsvar var virkeligt svækket efter sygdommen efter udstillingen, hun havde fået en forkølelse og da hendes immunforsvar var nede var det gået i organerne og havde starte en massiv infektion, dyrlægerne prøvede alt, de kæmpede virkeligt for lille Gaia..
Gaia kæmpede virkeligt til det sidste, selv da hendes krop sagde stop blev Gaia ved med at kæmpe, men der var intet og gøre.. Gaias aflivning var nok den værste dag i mit liv, jeg sad der ved dyrlægen med min lille pige i armene, jeg havde ikke set hende i over en uge, dyrlægerne mente det var bedst vi ikke besøgte hende, sorgen når vi tog af sted igen ville kunne vi den lille ting der afgjorde liv eller død.. Gaia var så glad for at se mig, hun kæmpede med alt hvad hun havde for at prøve og være sig selv, hun kravlede rundt, forsøgte at slå min jakke ihjel og klamrede sig til mig, min veninde måtte hjælpe mig med at slippe hende da dyrlægen kom med sprøjten.. hun blev først bedøvet og faldt hurtigt i søvn inden hun fik den sidste sprøjte..
jeg stod tilbage med et hul inden i, Gaia var væk, min lille pige, mit et og alt..
jeg knugede hendes døde krop ind til mig, jeg kunne ikke forstå hun var væk, hun blev knapt halvandet år, hun nåede knap nok og leve inden hendes liv blev taget fra hende..

jeg står tilbage uden ord, min elskede Gaia er væk, jeg ville ønske jeg aldrig var taget på den udstilling, hvis jeg var blevet væk havde jeg stadigt hende hos mig..




Gaia, du var min bedste ven, du var en af de ildere der kun var en af, du var så rolig, du har aldrig bidt, ikke engang så meget som et lille nap, ikke engang i leg, alle kunne komme til dig, du vandt alles kærlighed, selv folk der bestemt ikke brød sig om ildere.. jeg forstår stadigt ikke du er her, jeg venter stadigt på du kommer hoppende når jeg åbner for løbegården, men uanset hvor længe jeg venter, så kommer du ikke.. her bliver aldrig det samme igen, livet er virkeligt uretfærdigt.. jeg savner dig noget så inderligt, denne tråd gør så ondt og skrive, tårerne triller ned af kinderne på mig, for jeg ved at du aldrig kommer tilbage

Gaia
mit et og alt  <3

















Dyrenørden

kondolerer mange gange, har vidst aldrig mødt hende men hun ser da for skøn ud! Puha det må ikke være nemt. Gruer for den dag en af mine skal herfra :(

Eliza

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

Kondolere  :( Det er aldrig sjovt at miste en elsket ven

Og så vil jeg lige indskyde at det ikke nødvendig er udstillingens skyld. Hun kan være død alligevel  :(

Sølvsten


Julie


PiaLyng


Kiddo

Your problem is you think your problem is your problem

the bird

tusind tak alle sammen

Erika: vores dyr var alle raske før udstillingen, jeg havde dem igennem hele turen kort tid før, og der var de alle raske, jeg ved så heller ikke hvor det skulle have været kommet fra, det kæver jo en eller anden form for kontakt med andre dyr.. med hensyn til Gaias død, hun havde ikke været død den dag i dag hvis vi ikke havde fået sygdommen inden for dørene, som sagt var hendes immunforsvar i bund efter hun havde været syg, derfor udviklede en lille forkølelse sig en voldsom infektion, jeg gentager kun dyrlægens ord.. jeg ville ikke være efter nogen, det er slet ikke det denne tråd handler om..

Amazing Ferret

Og alt jeg siger er at en ilder kan være rask den ene uge og ugen efter er den død  :(

the bird

hvis din ilder dør fra den ene uge til den anden må der jo være en årsag, nu døde hun jo ikke ud af den blå luft, der er ingen tvivl om at det er følger, bortset fra ting der kom af og efter deres sygdom så viste obduktionen at hun var hel normal, der var absolut intet andet i vejen med hende udover ting der var kommet i forbindelse med det her sygdoms forløb, og så vidt jeg har hørt så er det bestemt ikke første tilfælde hvor dyret har mistet livet på nøjagtig samme måde efter dyret har haft Corona virus, det er ikke selve viruset der dræber det er efterfølgerne når deres immunforsvar er i bund..
men hvis vi skal snakke døds oversag ville jeg meget gerne have vi opretter en tråd til det, jeg ville helst ikke diskutere det i denne tråd :(


Anne

Skal vi ikke stoppe diskussionen om hvor smitten er kommet fra. Dette er en afskedstråd, og afskedstråde er det ene sted man har ret til at skrive tingene LIGE nøjagtigt hvordan man føler dem, uden folk starter en diskussion på det. Og hvad skal den nytte, vi har jo allerede haft den oppe at vende. Hun skriver jo helelr ikek det var udstillingens skyld, hun skriver at hun ville ønske hun aldrig var taget afsted. Jeg ville også ønske jeg aldrig var taget på VIF 2009, men det er ikke det samme som at jeg klandrer udstillingen.

Jeg ved godt der er forfærdeligt mange følelser i det her fra alles parter og at the bird ikke er den eneste der er ked af det derude over denne sag og de drejninger den har taget, men søde søde ilderfolk, vil I ikke godt bare i denne ene tråd lade det ligge.

Christina.. det gør mig simpelthen så ondt og jeg bliver så ked af det når jeg læser din tråd. Jeg kender følelsen alt for godt, men du må ikke bebrejde dig selv. Uanset hvor godt man gør det kan man aldrig undgå al ulykke. Jeg er sikker på at din pige vidste hvor elsket hun var (er!) og at du kæmpede for hende til det sidste.

mette11


lille_jill

Kondolerer med dit tab, uanset årsagen er det aldrig rart at miste :(

Diskussioner om årsagen hører ikke hjemme i en tråd hvor man tager afsked. Men hvor er det da utroligt barnligt, at i så fortsætter dikussionen på fb, hvor trådstarter sikkert ikke engang kan se det.
Føj for fanden, hvor er det lavt!

KariN

Kondolerer mange gange med tabet af din smukke pige :( Det var alt for tidligt hun skulle af sted.

Det er aldrig nemt at sige farvel og slet ikke til et dyr i så ung en alder.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3