Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

3 + 1 tot søger nyt hjem... HASTER!

Startet af katja74, 1. September 2011, kl. 20:14

Mustela

Ville der ikke være en mulighed for du passede din højt elskede venindes dyr, mens hun er syg? Hun bliver jo rask igen, og så ville hendes højeste ønske vel være at have hendes 3 ildere hos sig, samt hendes hund! De kender jo dig og dine dyr, og har gået sammen og leget med dem en del(de 2 piger har jo været dine), så hvis de stadig kan sammen, ville det da være den bedste løsning. Hvis hun selvfølgelig er interesseret i at beholde dem, efter endt sygdomsforløb!!

Håber på den bedste løsning, for det er sgu synd for Rikke  :( Og for dyrene  :(

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

katja74

Citat fra: Nicoline Dato  1. September 2011, kl. 21:27
koster Smukke 500,- inkl bur osv, eller er det prisen kun for hende ?? :)

Det er prisen for det hele  :)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Nicoline


katja74

#18
Citat fra: Anne Dato  1. September 2011, kl. 22:16
mht dem fra harmanns ilderopdræt, så går jeg ud fra at kontrakten siger at ny køber SKAL være inforstået med deres kontrakt, og desuden har de vel ret til at købe ilderne tilbage hvis de vil? Jeg mener bare at man kan jo ikke bare sende en mail og regne med at hvis de ikke svarer indenfor 5 minutter så er de ligeglade.

Nu kan jeg jo ikke vide hvor meget de er med i det og om jeg mistolker, men jeg mener bare at i forhold til ny ejer er det en god ting at have styr på det, så denne ikke ender som en lus mellem 2 negle midt i et kontraktbrud.


For det første, hvem siger at vi mener de er ligeglade, hvis de ik svarer inde for 5 min ??

Og for det andet, regner du forkert mht. ny ejer og opdrætter... ifgl. kontrakten på dyrene står der:

"Hvis ilderen omplaceres uden opdrætters viden bortfalder alle garantier fra opdrætters side (opdrætter stiller sig behjælpelig med omplaceringen, hvor køber selv aftaler ny pris).

Ergo står der intet om at opdrætter SKAL være med inde over, ej heller at der SKAL laves en omplacerings kontrakt.

Desuden er opdrætter bekendt med de skal omplaceres, er blevet tilbudt at købe dem tilbage.... men ønskede ikke dette, vil dog gerne lave en omplacering kontrakt. Igen er dette IKKE et krav, men min veninde vil gerne lave den, så opdrætter er sikret dyren skal neutraliseres af ny ejer.

Så alt er skam i den pæneste orden, og ingen kommer i klemme her 
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

katja74

Citat fra: Amazing Ferret Dato  1. September 2011, kl. 23:01
Var Smukke ikke din ilder Katja?
Synes da jeg kan huske du havde sat hende til salg engang, men så valgte du at beholde hende :S

Jo Smukke VAR min fritte, men da hun dengang pigerne flyttede var meget knyttet til dem, flyttede hun med. Desværre kan hun nu ikke med pigerne, og er blevet generelt bange for andre fritter, og derfor skal hun ud til et hjem som alene fritte.
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

katja74

Citat fra: Masa Dato  2. September 2011, kl. 07:35
Er det muligt at kun købe de to store bure uden ilderne?

Nej ikke som det ser ud lige nu.
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

katja74

Citat fra: Mustela Dato  2. September 2011, kl. 17:58
Ville der ikke være en mulighed for du passede din højt elskede venindes dyr, mens hun er syg? Hun bliver jo rask igen, og så ville hendes højeste ønske vel være at have hendes 3 ildere hos sig, samt hendes hund! De kender jo dig og dine dyr, og har gået sammen og leget med dem en del(de 2 piger har jo været dine), så hvis de stadig kan sammen, ville det da være den bedste løsning. Hvis hun selvfølgelig er interesseret i at beholde dem, efter endt sygdomsforløb!!

Håber på den bedste løsning, for det er sgu synd for Rikke  :( Og for dyrene  :(

Den mulighed har været oppe og vende, men desværre kan de ikke sammen med mine 4 drenge  :( Og jeg har ikke tid/lyst til at have 3 hold fritter... der ville de ikke få nok tid ude for buret, og det vil jeg ikke byde nogle af dyrene.

Og ja det er absolut SYND for Rikke... føler med hende, ved jo hvordan det er at ramme den mur  :(
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

alvin

#22
Kan forstår på Rikke at hun har køber til de små og vi vil laver en omplacering kontrakt i løbet af uge.
Har desvære ikke tid i weekend :(

www.fraekkefritter.dk

katja74

Citat fra: alvin Dato  2. September 2011, kl. 23:02
Kan forstår på Rikke at hun har køber til de små og vi vil laver en omplacering kontrakt i løbet af uge.
Har desvære ikke tid i weekend :(

Må desværre skuffe dig, at Rikke har ikke fundet et nyt hjem... desværre  :( Havde ellers været rart, de havde fundet et dejligt nyt hjem  ;)

De er alle hjemme hos mig, indtil det rette hjem byder sig :) Desværre kan de ikke med mine i mere end et par sekunder ad gangen, så de går i 2 hold  :)

Men ved Rikke gerne vil have en mail, når det passer i tiden, hvor hun kan se præcis hvad der kommer til at stå i kontrakten, så hun kan vise ny ejer (når der kommer en), hvad det er for klausuler de køber under.

Dette gør hun for at sikre JER....  selv om det ikke fremgår i kontrakten at hun SKAL inddrage Jer  :)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Thomas Hartmann

Citat fra: katja74 Dato  2. September 2011, kl. 22:38
Citat fra: Anne Dato  1. September 2011, kl. 22:16
mht dem fra harmanns ilderopdræt, så går jeg ud fra at kontrakten siger at ny køber SKAL være inforstået med deres kontrakt, og desuden har de vel ret til at købe ilderne tilbage hvis de vil? Jeg mener bare at man kan jo ikke bare sende en mail og regne med at hvis de ikke svarer indenfor 5 minutter så er de ligeglade.

Nu kan jeg jo ikke vide hvor meget de er med i det og om jeg mistolker, men jeg mener bare at i forhold til ny ejer er det en god ting at have styr på det, så denne ikke ender som en lus mellem 2 negle midt i et kontraktbrud.


For det første, hvem siger at vi mener de er ligeglade, hvis de ik svarer inde for 5 min ??

Og for det andet, regner du forkert mht. ny ejer og opdrætter... ifgl. kontrakten på dyrene står der:

"Hvis ilderen omplaceres uden opdrætters viden bortfalder alle garantier fra opdrætters side (opdrætter stiller sig behjælpelig med omplaceringen, hvor køber selv aftaler ny pris).

Ergo står der intet om at opdrætter SKAL være med inde over, ej heller at der SKAL laves en omplacerings kontrakt.

Desuden er opdrætter bekendt med de skal omplaceres, er blevet tilbudt at købe dem tilbage.... men ønskede ikke dette, vil dog gerne lave en omplacering kontrakt. Igen er dette IKKE et krav, men min veninde vil gerne lave den, så opdrætter er sikret dyren skal neutraliseres af ny ejer.

Så alt er skam i den pæneste orden, og ingen kommer i klemme her




Der står jo også i kontrakten.  I tilfælde af kontraktbrud, misligholdelse fra køber side har sælger opdrætter krav på tilbageleveringe af ilderen.   

katja74

Citat fra: Thomas Hartmann Dato  3. September 2011, kl. 10:59
Citat fra: katja74 Dato  2. September 2011, kl. 22:38
Citat fra: Anne Dato  1. September 2011, kl. 22:16
mht dem fra harmanns ilderopdræt, så går jeg ud fra at kontrakten siger at ny køber SKAL være inforstået med deres kontrakt, og desuden har de vel ret til at købe ilderne tilbage hvis de vil? Jeg mener bare at man kan jo ikke bare sende en mail og regne med at hvis de ikke svarer indenfor 5 minutter så er de ligeglade.

Nu kan jeg jo ikke vide hvor meget de er med i det og om jeg mistolker, men jeg mener bare at i forhold til ny ejer er det en god ting at have styr på det, så denne ikke ender som en lus mellem 2 negle midt i et kontraktbrud.


For det første, hvem siger at vi mener de er ligeglade, hvis de ik svarer inde for 5 min ??

Og for det andet, regner du forkert mht. ny ejer og opdrætter... ifgl. kontrakten på dyrene står der:

"Hvis ilderen omplaceres uden opdrætters viden bortfalder alle garantier fra opdrætters side (opdrætter stiller sig behjælpelig med omplaceringen, hvor køber selv aftaler ny pris).

Ergo står der intet om at opdrætter SKAL være med inde over, ej heller at der SKAL laves en omplacerings kontrakt.

Desuden er opdrætter bekendt med de skal omplaceres, er blevet tilbudt at købe dem tilbage.... men ønskede ikke dette, vil dog gerne lave en omplacering kontrakt. Igen er dette IKKE et krav, men min veninde vil gerne lave den, så opdrætter er sikret dyren skal neutraliseres af ny ejer.

Så alt er skam i den pæneste orden, og ingen kommer i klemme her




Der står jo også i kontrakten.  I tilfælde af kontraktbrud, misligholdelse fra køber side har sælger opdrætter krav på tilbageleveringe af ilderen.

Dèt er fuldstændig rigtigt... men der jo IKKE tale om kontraktbrud. SÅ i den her snak, er den linie jo uden betydning.
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

AlisVolatPropiis

Når der står i kontrakten at ilderen KAN videreformidles uden opdrætter, blot med bortfald af garantier........så er det jo ikke kontraktbrud :S

katja74

Så er Smukke flyttet... til hendes nye luksus liv, som alene fritte... og kun med bur om natten ;) En ren forkælelses hverdag går hende i møde :)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

englefugl


katja

jeg har delwara og malavi her hos mig, og ved cookie også har fået nyt hjem

s
ejer af 7 dejlige trolde,