Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Baby-gitter

Startet af lille_jill, 12. Juli 2013, kl. 15:53

lille_jill

Jeg bliver nød til at få installeret et eller andet foran min dør her til vinter. Jeg har ingen vinduer som ikke er i højde til at falde ud af for en ilder. Chucky prøvede igen i går at gå gennem ruden, så nu er det helt sikkert at jeg ikke åbner de vinduer overhovedet så længe han lever.
Lufter derfor kun ud via døren, som går ud til en terrasse hvor der lige pt. står en løbegård, så ilderne bare kan gå ind og ud som det passer dem. Men her til efteråret bliver den fjernet. For det første er den ikke køn og jeg gider ikke at naboerne måske klager over at den står der fast året rundt og så gider jeg heller ikke at få ødelagt min marshall af is og frost.
Vil gerne have noget med tremmer i, fordi Chucky rigtigt meget nyder at sidde og kigge på ting mens han får vind i håret. Det er han for gammel til at jeg vil tage fra ham. Her i vinters luftede jeg kun ud når ilderne var lukket inde, men eftersom at de ikke har bur mere, så skal det være en løsning som er 110% ildersikker.

Er der nogen som har et godt bud på sådan en sikring? Det skal helst være i en nogenlunde prisklasse. Den skal være med sådan en spænde-ting, så den kan sidde op af 2 vægge (hvilket i det her tilfælde vil sige min vindueskarm). Har kigget en del på dem til børn, men kan ikke finde ud af om mellemrummene i tremmerne er for store.

Håber nogen har et bud :)

lussingen

Vi bruger børnegitre (som du nok ved :P). Vi har sat sådan noget kontorstolsunderlag på med strip, så kan de ikke komme igennem. Ovenpå har vi så et kæmpe plakatrør, da nogen (host Jackson host) kan springe over selve lågen :)
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

lille_jill

Ja tak, er vældigt bekendt med de børnegitre  :-$ Kunne ikke huske at i havde sat noget for tremmerne også. Der findes ikke nogen som er så 'tyndgitrede' at en ilder ikke kan komme igennem? Det er smart med sådan en kontormåtte foran, det havde jeg ikke tænkt på.

Der er ingen her som vil kunne springe over. Amina kan ikke engang komme op i sofaen mere uden hjælp, fordi hun er så tyk og Chucky tror at alt er muligt hvis han kigger nok på mig.

mette11

Alle de børnegitre jeg har kigget på, duer desværre ikke da afstanden mellem tremmerne er for stor. Men som Mette også har gjort kan man sætte noget ekstra for.

Ferretale

Man kan evt. bore nogle huller i underlaget, så han lige kan få snuden ud og snuse til den friske luft  :)

lussingen

Søde Jill, både Stig og jeg kommer stadig til at grine, når vi snakker om, da du skulle over lågerne.. Først røret af... Det gik ikke, så måtte vi pille hele lågen af :lol: <3
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Dyrenørden

Tænker at du kan lave en løbegård i træ eller lign. Men så et sted sætte et led fra en marshall i så der kommer luft og de kan kigge ud ;)

Eliza

Vi har også en børnelåge som vi kan åbne og lukke. Den er i træ, så det var nemt at sætte noget plexiglas på.

Til vinduerne kan man lave en ramme i træ og sætte minknet på.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

dagnabbit

Har selv kigget lidt efter, noget gitterværk.
Hos Ikea kan du købe sådan et "tryk" gitter, for 2-300 kroner. Så du ikke skal til at bore og hvad der ellers kunne være.
Tremmerne er nok lidt for brede, til helt at forhindre.
Men fik den smart ide, at man bare kan bruge den som ramme. Fandt det hed bid sikre kattenet, med en 3x3 centimeters maskestørrelse. Som man så kunne spænde hen over, selve lågen. Så burde man da kunne holde nysgerrig kræ, lidt i skak.
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattenet_kattelemme/kattenet

AlisVolatPropiis

Hehe undgå noget med masker eller tværgående tremmer...de klatrer bare over ;-)

Eliza

Citat fra: dagnabbit Dato  1. August 2013, kl. 00:36
Har selv kigget lidt efter, noget gitterværk.
Hos Ikea kan du købe sådan et "tryk" gitter, for 2-300 kroner. Så du ikke skal til at bore og hvad der ellers kunne være.
Tremmerne er nok lidt for brede, til helt at forhindre.
Men fik den smart ide, at man bare kan bruge den som ramme. Fandt det hed bid sikre kattenet, med en 3x3 centimeters maskestørrelse. Som man så kunne spænde hen over, selve lågen. Så burde man da kunne holde nysgerrig kræ, lidt i skak.
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattenet_kattelemme/kattenet

Lyder noget optimistisk :) hvis det er et forsøg du har tænkt dig at gøre, så lad venligst være med at gøre det til at vindue eller dør ud til ;)

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

dagnabbit

Jeg ville kun bruge den, ind til køkkenet. Så jeg kunne lukke af mens jeg lavede mad :b Så for mit vedkommende, behøver det ikke at være super uigennemtrængelig :b
Jeg tænkte, den ville være brugbar i et vindue, hvis man altså dækker helt af, så kræet ikke kan kravle over. Ellers så ja, så ryger ideen nok i vasken :b

AlisVolatPropiis

Det er altså ikke nær uigennemtrængeligt...ikke engang for en halvtimes madlavning..det vil tage din ilder så lang tid som det umiddelbart tager at klatre over det...at gøre det...det vil ikke være en forhindring overhovedet...men legetøj :) hvorfor ikke bare sætte noget glat plastik som et skrivebordsunderlag på med det samme? :) det er spild af penge...og farligt hvis den for poten snoet ind i det der net...jeg ville altså ikke bruge det... :)