Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvis mig din voliere, udendørs gård eller bur

Startet af Dyrenørden, 30. August 2013, kl. 01:28

Dyrenørden

Jeg regner med at gå i krig med projekt ildergård/voliere i næste uge og tror jeg har de fleste materialer men er ikke sikker på hvordan jeg vil bygge den endnu så mangler lidt inspiration. Ville være dejligt hvis i ville dele lidt billeder tips og råd

Glæder mig til at se hvad i byder ind med :) Og så lover jeg selvfølgelig at ligge billeder ind af det færdige projekt :)

På forhånd tak

Trine


Mewz

Det står stadig ufærdigt. :S










Julius prøver af og tjekker udsigten ud:












~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Dyrenørden

Mette: Er så misundlig på din! Jeg har desværre ikke muligheden for at lave sådan en stor lækker en p.t. Jeg har tænkt mig at bygge min op fra en gammel sandkasse der er ud for vores terrasse på ca. 6 kvm. Den er nemlig bygget ovenpå en gammel septik tank af beton :) Jeg har voliere tråd. Hvordan har i lavet lågerne i jeres?

Mews: Den er godt nok fin! Men det jo lidt for småt i forhold til det jeg skal lave. Hvad hedder de brædder i har brugt?


Ved i om man kan bruge træet fra paller, er det kraftigt nok tror i?

mette11

Min låge/dør har Jonas bygget af brædder og så har vi bare lavet en plade-låge (den lave) som også kan åbnes, men som er lukket når man selv går ind/ud til ilderne. Jeg vil nok tro at træ fra paller er for tyndt, men jeg ved det ikke (jeg har ikke ret meget forstand på at bygge)

Eliza

Har ikke lige billeder af min voliere liggende, men den er større end mettes så nok heller ikke helt det du skal bruge ;)

Men brædder fra paller er alt for korte efter min mening og de har en dum form, da de er smalle men brede. Hvis man skal bruge det i mindre dimensioner så kan man evt. bruge regler (staves) ca. 4*5cm. Lågen laves også bare af regler, men husk tvær/skråstivere. Beslag til at hænge den fast kan købes i de fleste byggemarkeder. (oftest billigst i Harald Nyborg).

Vi måtte hurtigt sætte en plade på, ved døren, for at de ikke hoppede ud ligesom Mette har gjort og vi måtte sætte et bræt i siden af døren, så de ikke kunne kravle op og rundt om det og så ud, selvom det kun er når døren er åben.

Jeg ville lave den så høj at man kan stå op derinde, for det er virkelig rart at kunne :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Eliza

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.