Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Sår hjælp

Startet af tzari, 26. November 2009, kl. 18:38

tzari

Jeg har netop været hos dyrlægen og opdaget man kan få noget der hedder "cothivet". Det er en antiseptisk sårspray man sprayer på såret. Så går der ikke infektion i så såret kan hele bedre og det skulle smage æv. Vi tester lige nu om det virker det lugter af lavendel og rosmarin og umiddelbart er det begrænset hvormeget det svier Firefox tager der ganske køligt). Ville lige give tippet videre for første dyrlæge jeg prøvede (en der lå hvor jeg gik forbi) påstod det ikke fandtes men det gør det så  :lol:

Indholds fortegnelse til de nysgerrige:
hydrocotyletinktur (hydrocotyle asiatica) 89,5%
lavendel olie5,8%
rosmarin olie  1,5%
hestekatanietinktur 1,2%
timian olie 0,9 %
cypresolie 0,8%
lucernetinktur (medicago sativa( 0,16%)
tidseltinktur (carlina aualis) 0,14%

Hvis i har gode ideer til sår healing så smid dem her i tråden.

Billeder af sår sokken eller demin seler kunne være lækkert at have i den her tråd  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Sølvsten

Rufus havde et sår ved endetarmen. Dyrlægen kunne ikke helt se om det var en hæmoride eller bare et sår. Hun anbefalede Zinksalve og det hjalp efter en uge var såret væk.

Bawa

Jeg skal straks tage billeder af Neelix i både sok og sele :D
(Når jeg lige kommer hjem fra svigermor! Hav tålmodighed, hehe)

cibatuchsi

Citat fra: tzari Dato 26. November 2009, kl. 18:38
Jeg har netop været hos dyrlægen og opdaget man kan få noget der hedder "cothivet". Det er en antiseptisk sårspray man sprayer på såret. Så går der ikke infektion i så såret kan hele bedre og det skulle smage æv. Vi tester lige nu om det virker det lugter af lavendel og rosmarin og umiddelbart er det begrænset hvormeget det svier Firefox tager der ganske køligt). Ville lige give tippet videre for første dyrlæge jeg prøvede (en der lå hvor jeg gik forbi) påstod det ikke fandtes men det gør det så  :lol:

Hvis i har gode ideer til sår healing så smid dem her i tråden.

Billeder af sår sokken eller demin seler kunne være lækkert at have i den her tråd  :)
det har vi også herhjemme, så jo det findes.... hihi
ved der også findes andre slags med samme formål, men husker ikke navnene.

Anne

Jeg kender det godt. Har ikke selv brugt det, men kender en der har for nogle år siden hvor det virkde godt.

Det man kan købe fra kw virker overhovedet ikke! Det desinficerer nok men de er ligeglade med smagen

NannaMB

Alo Vera e rigtig godt. Heler ca dobbelt s hurtigt med det.

Bawa

Så fik jeg taget billeder af Neelix i både sok og sele.
Først er han her i en sok. Sokken var ikke den bedste metode herhjemme!
Han fik alt for let poterne op, så den sad rundt om maven.
^Og på den måde dækkede den ikke for såret i nakken :P



^neeej hvor han ligner et misfoster der :lol: hahaha!!!

Og her er han så i selen :P
Det var den der hjalp bedst! Den kunne han ikke komme ud af,
og den generede ham ikke på nogen måde.


^Endnu er misfoster-billede :lol: føj Neelix!!

Jeg sprøjtede hans sår med en aloe vera spray beregnet til dyr :)
Det hjalp rigtig, rigtig meget!

lille_jill

husk nu at et sår også skal have luft for at heale.

Bawa

Citat fra: lille_jill Dato 26. November 2009, kl. 21:59
husk nu at et sår også skal have luft for at heale.
I know :P .. Han havde den på når jeg gik i seng,
og ikke kunne holde øje med om de andre bed i såret.

Men du har ret, jeg burde nok have skrevet det også :D Sorry.

Anne

De der vest seler er der faktisk en masse små huller i så der kommer nok luft ind. Jeg har haft nogle men solgte dem da jeg ikke synes de er så sikre på gåture. Men smart anvendelse af dem :D

Bawa

Citat fra: Anne Dato 26. November 2009, kl. 22:13
De der vest seler er der faktisk en masse små huller i så der kommer nok luft ind. Jeg har haft nogle men solgte dem da jeg ikke synes de er så sikre på gåture. Men smart anvendelse af dem :D
Jeg bruger dem heller ikke til at gå tur med :P
Købte den til det her formål. Men tak. Lidt kreativ kan jeg godt være :lol:

Shamua

Citat fra: Anne Dato 26. November 2009, kl. 22:13
De der vest seler er der faktisk en masse små huller i så der kommer nok luft ind. Jeg har haft nogle men solgte dem da jeg ikke synes de er så sikre på gåture. Men smart anvendelse af dem :D
Vil lige gi dig ret i at de ikke kan anbefales til gåtur. Mikka var ude af den inden vi kom ud af døren.. heldigvis..

Vh. Marianne

Namilla

Nu blev der lige nævnt aloe vera, og i den forbindelse vil jeg bare lige oplyse om at aloe vera er giftigt for dyr ( i hvert fald for hunde og katte, så jeg tror også det er for ildere )...

Stubba

Citat fra: Namilla Dato 28. November 2009, kl. 09:40
Nu blev der lige nævnt aloe vera, og i den forbindelse vil jeg bare lige oplyse om at aloe vera er giftigt for dyr ( i hvert fald for hunde og katte, så jeg tror også det er for ildere )...

hmm .. tror altså det er mængden der er giftig. for jeg forhandler aloe vera og der sælges shampoo og alt muligt til hunde med aloe i :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Bawa

Citat fra: Namilla Dato 28. November 2009, kl. 09:40
Nu blev der lige nævnt aloe vera, og i den forbindelse vil jeg bare lige oplyse om at aloe vera er giftigt for dyr ( i hvert fald for hunde og katte, så jeg tror også det er for ildere )...
Jeg har købt en speciel aloe vera sprøjte, der er beregnet til dyr :)