Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Lige nogle gode råd :)

Startet af crudt, 23. Januar 2010, kl. 17:26

crudt

Hej jeg har lige nogle gode råd til andre som mig selv der læser disse forums før/eller undervejs de anskaffer sig ildere :)

1: hvis din ilder, som Santo, har tendens til at lege med kattebakken og hælde grusset ud i buret, gå da over til træpiller. Det irriterer dem ikke nær så meget som kattegrus lader det til :) Santo er i hvert fald glad for det :P
2: (til pigerne) Hvis din hanilder er i brunst kan han nemt se dig som hans mage. Det gav et stort problem her i huset, da jeg bor sammen med min kæreste som Santo så som rival og begyndte at bide og strinte inde i lejligheden :( I går fik vi ham kastreret og i dag er de to de bedste venner. Santo har endda sovet på Jimmy og han hverken bider eller tisser inde (Santo altså... Ikke Jimmy :P)
3: Tag din ilder med udenfor!!!! Det gjorde Santos tidligere ejer ikke og det resulterede i at han var hyperaktiv i sit lille bur :( det var ret synd, men en sand fornøjelse at se da han så kom ud i sneen for første gang :D

Det var bare lige lidt råd til de uerfarne fra en selv uerfaren ildermor
Hold jer muntre
hilsen Christina og Santo

Anne

Der er altså ikke sket nogen betydelig ændring i din ilders hormonbalance fra i går til i dag. Din ilder er højest sandsynligt sl'v efter narkosen men hormoner forsvinder ikke fra dga til dag, der går uger.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

plejer man ikke at sige en 6 ugers tid???

Amazing Ferret

Der går normalt mellem 10-14 dage efter en ilder er kastreret, men det kan tage længere tid

Anne

AMT: jo sædceller kan vost overleve til de er 5 uger og der kan gå rigtigt længe før de er helt ude af brunst, men troir amaxing har ret i at normalen ikke er så lang. Jeg har jo ingen hanner så jeg ved det kun fra andres dyr :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Anne Dato 23. Januar 2010, kl. 18:14
AMT: jo sædceller kan vost overleve til de er 5 uger og der kan gå rigtigt længe før de er helt ude af brunst, men troir amaxing har ret i at normalen ikke er så lang. Jeg har jo ingen hanner så jeg ved det kun fra andres dyr :)
Ok det lyder meget fornuftigt.. tænkte også mest med lugetnn sårn var det i hvert fald med mine to basser... der gik en 6uger før jeg ikke længere kunne mærke/luget de ikke var virile mere..

Stubba

men stadig :) han kan jo godt være sløv idag :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

AlisVolatPropiis

Skide godt med en ny der deler erfaringer :D -dog vil jeg dog som de andre nævner også sige at det er lidt pylren efter narkose :) der går lang tid før deres hormoner er ude....suk mine drenge mente de var hinandens mager i 5-6 uger efter de fik deres implantater....galehus i den lille etværelses siger jeg bare :lol: Men jeg kender godt det med en jalous hanilder...*G* jeg kan dog sige at min nu forgangne Dante beholdt sine boller, og min kæreste forsvandt med tiden :P

Og man behøver ikke tage dem udenfor :) men de skal have deres mindst 4 timer udenfor buret med masser af stimuli, kontakt og leg, som ildere kræver..så er det fint.....men en gåtur er skide god stimuli og de elsker det...bare så folk ikke tror det er et dagligt krav :)

Ellers Velkommen her....og dejligt du bare hopper ind :D du virker som om du virkelig går op i din Santo...og han ser ud til at være en dejlig dreng på din hjemmeside :D

crudt

Ja han er en rigtig fin dreng :) men i kan nu sige hvad i vil for han har bidt min kæreste mindst 4 gange dagligt og han har ikke gjort det hele dagen. Heller ikk her til aften har han heller ik gjort det og nu skulle bedøvelsen være ude af kroppen i følge dyrlægen! Han har rendt rundt i lejligheden hele dagen og han har heller ikk markeret sig, hvilket også er en STOR forbedring... alt hvad han har gjort er sket i kattebakken.

Det kan jo være det er forskelligt fra ilder til ilder og jeg ved godt det ikke er ude af hans krop endnu, men jeg siger også bare at det har hjulpet på min han :D Jeg er nok bare heldig <3

jeg ved også godt at de ikke skal ud hver dag :) men hende jeg overtog Santo af mente at han slet ikke måtte komme ud fordi hans pels var for tynd, men den er helt normal og han elsker det :D

<3 Santo <3

Annika

Selv bedøvelsen er ude af hans krop, er man stadig meget træt efter at have været i fuld narkose. Man kan både have kvalme, lidt dårlig mave og bare være lidt sløv bagefter, samtidig er det også et indgreb (om end det ikke er så stort), men hvor de er ømme bagefter, hvilket også kan resultere i, at han vil hygge mere med jer. Hormoner er altså ikke ude af hans lille krop endnu :)

Men jeg kan lige dele, at jeg syntes, at det er helt enormt hvor meget kastrationen har ændret min lille Alonzo. Før kastrationen (fra august til januar) er han kun én enkelt gang faldet i søvn hos mig. Han var verdens dejligeste ilder, men bare ikke så kælen, men nu er han bare blevet mors dreng, der står og plager om at komme op konstant!! (Jeg sidder hjemme og læser til eksamen lige pt, så er meget hjemme).. Det er såååå skønt!:)